Knut Andersen
|
 |
« på: august 09, 2012, 22:57:50 pm » |
|
Fra en garasje i Oslo ble det for noen dager siden stjålet en trimmet 1500 motor, med kadron forgassere og spesielle potter, (potter fra T-181 Thing, disse ligger på siden av toppene) Motoren var da tatt ut av bilen (en gul kitcar) og sto ved siden av, så den ble et lett bytte for tyvene!!! Det er en T-1 1500 VW, er beregnet for 12 V system. Bygget av Kvikk Service. Da gearkassen den satt på har 6 V starter er det montert et svinghjul som passer til denne. Høyt viftehus. Ingen varmepotter, ca 85-95 HK.. 1750 motor med 90mm borring i stedet for det vanlige 90,5. Denne var det singelporttopper på med Kadron 40mm gassere. Motoren hadde den særegne lyden av rettskåret kamdrev. Det var en gammel Kjell Aaen, Kvikk Service, motor som Vegard Langseth og Erik Dahlberg overhalte. Tips mottas med stor takk.. Ring: Knut på 41668466, send mail: rpm@aircooled.no, send PM. Eller rett og slett :SETT MOTOREN TILBAKE DER DEN KOM FRA! Skrevet, 09 August 2012 Mer info kommer... Redigert: Ref. fra eier. Motoren ble stjålet fra vår garasjeplass i sameiet der jeg bor: Hoffsjef Løvenskiolds vei 21. Lysejordet. i Oslo Fra porten og til min garasjeplass er det ca. 90 m. Jeg holder altså til aller inderst i garasjen. "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu " Garasjeporten har kodelås. Fordi jeg skulle skifte gearkasse, så var motoren tatt ut og satt på en tralle som jeg bruker til inn- og utmontering. Motoren stod derfor lagelig til for dem som måtte finne på å titte inn i denne avkroken. Motoren er tydeligvis hentet med bil, fortrinnsvis stasjonsvogn, da større biler ikke får plass. De dagene (nettene) tyveriet kan ha foregått var natt til 24, 25. og 26. juli. Vi var bortreist disse dagene. Det er også mest sannsynlig at tyveriet har foregått om natten, da det ellers er folk i garasjen, (vaktmesterens kontor og lager). Tyveriet ble meldt til politi den 27. juli. Varmepottene er erstattet av eksospotter samt 2 kadron forgasserne. Ikke helt ulik den på fotoet.
|
|
« Siste redigering: august 15, 2012, 23:19:52 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: august 09, 2012, 23:02:02 pm » |
|
Kjipt! Alltid noen som ikke har forstått rett fra galt.
Håper du har bilder + motornummer tilgjengelig
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #2 på: august 09, 2012, 23:54:29 pm » |
|
Er det noen personlige preg vi kan se etter?
(Personlig graverer jeg alle mine egne motordeler på strategiske plasser)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #3 på: august 10, 2012, 00:06:58 am » |
|
Jeg venter på mer opplysninger fra eier..
Motoren er fra Kvikk Service, lik den på bildet, men da uten ormbol og varmepotter.
|
|
« Siste redigering: august 10, 2012, 00:09:06 am av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #4 på: august 10, 2012, 00:32:40 am » |
|
Oppdatert med mer info!
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: august 10, 2012, 10:36:56 am » |
|
Video i garasjen?
Hold øynene ute på finn.
2 scenarioer. Enten skal den brukes. eller selges, eller tatt på faenskap.. (var visst 3 det)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #6 på: august 10, 2012, 10:56:58 am » |
|
Video i garasjen?
Hold øynene ute på finn.
2 scenarioer. Enten skal den brukes. eller selges, eller tatt på faenskap.. (var visst 3 det)
3 ting på en gang, det kan fort gå galt for oss mannfolk det da  Men over til saken, det er i disse tider man bør kjenne noen som kjenner noen som er brodern til noen som kjenner noen i det litt mørke selskap for disse vet utrolig mye om slike ting i nabolaget. Om ikke det er en som har tatt den for å bruke den selv, da kan det nok bli verre å finne den igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: august 10, 2012, 15:21:14 pm » |
|
Den er vel et sted i østeuropa nå...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #8 på: august 13, 2012, 13:45:21 pm » |
|
Så langt er det ingen tips eller spor i saken..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #9 på: august 13, 2012, 14:40:10 pm » |
|
Har du motorkoden? Greit dersom noen skulle bli tilbudt noe!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #10 på: august 15, 2012, 19:10:38 pm » |
|
Har inget motornummer desverre.
Men fler opplysninger fra motorbygger har kommet:
1750 motor med 90mm borring i stedet for det vanlige 90,5. Denne var det singelporttopper på med Kadron 40mm gassere. Motoren hadde den særegne lyden av rettskåret kamdrev. Det var en gammel Kjell motor som Vegard Langseth og Erik Dahlberg overhalte.
|
|
« Siste redigering: august 15, 2012, 19:12:12 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #11 på: august 27, 2012, 15:07:44 pm » |
|
"bump"
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #12 på: september 08, 2012, 11:32:04 am » |
|
Vi leter fortsatt etter denne! Er alltids noen som kjenner noen som kjenner noen igjen som "plutselig" har fått seg nytt leketøy i garasjen eller bilen!
Alle tips tas imot med stor takk..
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
bjornboble
Supermedlem
    
Innlegg: 871
Bosted: finsland
|
 |
« Svar #13 på: september 10, 2012, 17:26:01 pm » |
|
synd at en ikke kan ha noe i fred lenger..skal holde øynene oppe på div markeder rundt i landet og utlandet etter denne..
|
|
|
Loggført
|
agder vw klubb..
orginalt som er tingen..
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #14 på: september 10, 2012, 21:52:18 pm » |
|
Lag en litt vag vw-motor-ønskes kjøpt annonse på finn.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #15 på: september 10, 2012, 22:10:42 pm » |
|
Da dere har kodelås og det ikke er tegn til innbrudd ellers, må det vel være in "insidejobb" (noen i bretslagetsom har formidlet kode!) Du kunne ikke provd å henge opp en truende lapp? ala vi har signalemang på tyvens bil el lign? Kansje noen får angst av det? Evt dusør for tips som leder til noe? Håper den dukker opp på en eller annen måte! Tror det blir vanskelig å bevise skyld om motoren el deler dukker opp for salg! politiet fokuserer vel ganske mye på kvitteringer og bevis ellers! Blir vel en klassisk ord mot ord sak? (selv hadde jeg ikke involvert politi tror jeg)  Lykke til
|
|
« Siste redigering: september 10, 2012, 22:36:00 pm av OldBug »
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #16 på: september 10, 2012, 22:27:18 pm » |
|
Mange gode tips og forslag fra dere guttær.. Har sendt dem videre til motorens rettmessige eier...
Og som dere alle vet.. karma slår til igjen.. de som tok motoren skal ikke føle seg trygge...!
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #17 på: september 10, 2012, 22:57:06 pm » |
|
kan jo hende den er levert til resirkulering ?? for folk flest ser jo dette ut som gammelt skrot
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #18 på: september 10, 2012, 22:59:21 pm » |
|
Stakkers vaktmesteren da!!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #19 på: september 10, 2012, 23:40:32 pm » |
|
Heng opp plakater! Kjør på med høg dusør "20.000.-kr" Alltid noen som trenger penger og vet noe..
(Og gjett hvem som skal betale dusøren..kjeltringen selvfølgelig)
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
torino 76
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R
|
 |
« Svar #20 på: september 11, 2012, 09:23:47 am » |
|
Trist sak! Men et godt råd! Til dere som har disse her kodelåsa! Hiv dem! Svigerfaren min trodde også det var go saker. 1 min brukte jeg på å finne ut koden! Å dette var ikke en billig Biltema lås!
|
|
|
Loggført
|
vw 1300 1969
Vw t2 1957 panel Vw beach buggy Vw 1303 Ford kuga 2009 tlf 40623660
|
|
|
|