Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« på: august 19, 2012, 19:49:46 pm » |
|
Hva ble din beste tid på scc? I år har jo de fleste fått vekt også, så da tenkte jeg det ville vært artig med motor, vekt, hastighet og sluttid på din bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1 på: august 19, 2012, 19:55:19 pm » |
|
14.030 sek 154.84 km/t 1302, 1001 kg ink fører på vekta lørdag kveld.
|
|
« Siste redigering: august 19, 2012, 19:58:38 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #2 på: august 19, 2012, 19:55:49 pm » |
|
Mitt første drag (noen sinne) ble på 18.256 Det beste (som jeg har papir på), 2 drag senere ble 17.921s, 117kmt, 698Kg og en slitt 1600 type3 med 2x40mm weber og billig eksos Fornøyd med tallene og kjøringen på søndag. Jeg kommer garantert sterkere tilbake neste år, for detta var gøy!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: august 19, 2012, 21:57:08 pm » |
|
916kg inkl fører! Alt for mye og slanking til neste år.. Ut med baksete og asfaltmatter. Bare det pluss bytte av Porsche setene er 35-40 kg!
Deretter 10 på sjåføren :p
ente på 14,267 mener jeg. Med 151,5km/t over mål. 2,198 i 60fot.
Neste år blir det line lock, two step på MSD'en, DOT slicks og stivere bakbil. Motoren er det nok av punch i!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #4 på: august 20, 2012, 01:02:29 am » |
|
774 kilo med lille meg i. 11,79@180km/t 2275ccm, superflow,FK87 og 48IDA = 176hk på 6500 rpm. Kep stage1 med 4 puck kina sinter. Rhinohus, med weddle drevsats og Prototyp Jee-shift inngrep 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #5 på: august 20, 2012, 10:51:00 am » |
|
Litt over 900 kg:
12.78@171km/t 2276, FK8, CB Wedgeport, 48 IDA - bremset 185hk hos Ringstad Copperhead lamell på Stage II trykkplate.
KCR kasse med weddle innmat og Karpiola aksler.
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #6 på: august 20, 2012, 10:56:40 am » |
|
Dette kan bli en veldig informativ tråd om alle stiller opp å deler info 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: august 20, 2012, 11:04:59 am » |
|
Mer info: 916 kg med fører (minus noe høytalere etc) så rundt 910kg startklar. 1915cc @ 161,5hk hos JEE. Bygd kasse. Weddle gir og SAW aksler Stage 1 og kina kuch lock org oppheng bortsett fra triangelstag Beste tid: 60fot: 2,327 201m: 9,220 på 126,76km/t 402m: 14,267 på 153,52km/tBeste kombinerte tid:  60fot: 2,148 201m tid: 9,154 201m hastighet: 126,76km/t 402m: 14,267 på 153,52km/t Mye å gå på 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #9 på: august 20, 2012, 11:12:26 am » |
|
14,11 ble bestetiden på Ghia`n. Motoren fungerte dessverre ikke optimalt, først røk en mutter på vippestellet, fikset det, så røk bolten til vippestellet (samme sted) tydelig vært overtrekt. Fikk et par run som gikk ok. Så ble det noe mer krøll på slutten, gikk bare på 2-3 sylindre. Men da var det slutt også.. Hadde håpet på mye mer kjøretid for å få justert inn motoren, men det får bli i benken i stedet. 906Kg veide bilen inklusiv meg. 40/60 vektfordeling 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
bay crewcab
Seniormedlem
   
Innlegg: 374
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: august 20, 2012, 11:16:32 am » |
|
14,49 på Hemsedalsexpressen. 156 km etter 402 m. Og det på 2.forsøk med helt ukjent motor og gir... Totalt sett meget fornøyd da det ble bomgiring på resten av kjøringa. Men til neste år skal jeg ikke ha ett kranglete 3.gir.... Gleder meg allerede  .
|
|
|
Loggført
|
Member of mandagsklubben Member of Ultimate Street Bays Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #11 på: august 20, 2012, 11:39:29 am » |
|
9 timer fra Gardermoen til Dirdal i rogaland med 1200 motor. SLÅ DEN:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #12 på: august 20, 2012, 11:42:19 am » |
|
Jeg var sikkert veldig kjedelig å se på, men det var gøy å kjøre litt igjen. En litt skabbete grønn 1966 med Stormtroopers logo på lokket. Standard vekt på bil og en vekt på fører til litt under 80.
Utrolig fornøyd med min beste tid på hele 15,6 med 135 km da motoren ikke er det helt store:
1776: Engle w-120 42 DCNF forgassere topper med 40/35,5 rundt 8 i kompresjon Sikkert 80-100 hester
Det mest morsomme var å "gruse" klubbmedlem Anders med sin JPM baserte 1600 singelportmotor. Den svei..
Neste år blir det hardere gassing. På tide å få stormotorene i gang igjen. Motiverende å få sommerfugler i magen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #13 på: august 20, 2012, 12:14:21 pm » |
|
Veldig fornøyd med 12.61 og 170kmt. Ny pers  Blå 59 T-1 med Stormtroopers logo på lokket. Bil veier 795 med fører. 2044: 84x88 FK-89 48 IDA/ 42 halsringer 40/43 sune jansson topper fra 80 tallet. 1:4 vipper 11 i komp. Bremset 173hk @ 7000rpm hos JPM. Med viftereim og dynamax potte... KCR kasse med weddel innmat og karpiola aksler
|
|
« Siste redigering: august 20, 2012, 13:33:15 pm av California Blue »
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #14 på: august 20, 2012, 12:26:10 pm » |
|
Perset med 12,23 og 174 km/t. 1,65 60 fot og 7,7 halvveis.
Ekstremt stygg bil som veier ca 830 kg med meg i. 58% bak 42% foran
Motoren bremset 197 hos Jee for noen uker siden uten reim og med stinger.
2332 ccm MSD tenning JPM 406 kam Street Eliminator topper portet av Udo Becker. 1,4 vipper. JE stempler, 5,4 råder IDA 51,5 på korte innsug 10,5 i komp
Brukt kasse fra thesamba.com bygget i Texas av David Crow. Karpiola aksler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #15 på: august 20, 2012, 12:39:44 pm » |
|
Mer info: 916 kg med fører (minus noe høytalere etc) så rundt 910kg startklar. 1915cc @ 161,5hk hos JEE. Bygd kasse. Weddle gir og SAW aksler Stage 1 og kina kuch lock org oppheng bortsett fra triangelstag Beste tid: 60fot: 2,327 201m: 9,220 på 126,76km/t 402m: 14,267 på 153,52km/tBeste kombinerte tid:  60fot: 2,148 201m tid: 9,154 201m hastighet: 126,76km/t 402m: 14,267 på 153,52km/t Mye å gå på 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #16 på: august 20, 2012, 14:55:54 pm » |
|
Perset med 12,23 og 174 km/t. 1,65 60 fot og 7,7 halvveis.
Ekstremt stygg bil som veier ca 830 kg med meg i. 58% bak 42% foran
Motoren bremset 197 hos Jee for noen uker siden uten reim og med stinger.
2332 ccm MSD tenning JPM 406 kam Street Eliminator topper portet av Udo Becker. 1,4 vipper. JE stempler, 5,4 råder IDA 51,5 på korte innsug 10,5 i komp
Brukt kasse fra thesamba.com bygget i Texas av David Crow. Karpiola aksler.
Helt uenig Jens Kristian! Buret retter opp linjene og man ser at det er en maskin som mener bissniss, jeg personlig digger denne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #17 på: august 20, 2012, 18:58:13 pm » |
|
Hadde en knall søndag på SCC, med mange runs og en motor helt uten hickups  67' 1300 - 865kg inkludert fører. Ikke ny pers, men årets beste notering ble 13,20@163km/t. (med reim) Specs; 2332cc 48 IDA Tims Stage2, 42/37 Engle FK10 1.4 vipper 9,6 i komp KCR Kasse, weddle gir, superdiff, SAW aksler 12'ern sitter laaangt inne dessverre, og jeg har antakelig bare med selv å skylde på.. 
|
|
« Siste redigering: august 20, 2012, 19:13:08 pm av Endre D »
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #18 på: august 20, 2012, 21:43:23 pm » |
|
Ny pers i år, 13.984 og 149.69 km/t. Uten vifte reim. Godt fornøyd  Motor: 2110 ccm FK87 kam CB 044 Wedgeport, 44/37,5 ventiler. 48 IDA 1,4 vipper ca 10,5 i komp. Selvbygd, ikke bremset! Kasse: Kjell Aaen, standard 1 og 2, 1,47 3. gear og 1,14 4. gear, 3,88 R/P. SAW aksler.
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #19 på: august 20, 2012, 23:22:21 pm » |
|
kommer noen lister også etterhvert eller over dem som har kjørt??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #20 på: september 18, 2012, 16:06:50 pm » |
|
noen flere som ikke har postet..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|