mai 04, 2025, 18:35:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kobling av oljetrykksbryter  (Lest 1932 ganger)
TommyO
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« på: august 22, 2012, 15:14:58 pm »

Hei, har kjøpt meg ei boble 68 modell (1300). Motor og det meste fungerer fint, men det mangler en ledning som skal sitte på oljetrykksbryteren.
Så det lyser ei grønn pære i instrumentet hele tiden.
Når jeg ser bak instrumentet så sitter det en blå ledning inn på den pæra, som går ned i den tykke strømpen.
Problemet er at jeg ikke finner igjen den ledningen bak i motor rommet. Det er ingen ledige ledninger for å si det sånn.
Noen som vet om denne ledningen går via noe rellè eller noe slik på veien evt kan kan strekke ny ledning, hvordan kobles dette?
Det er 12V anlegg, 1 stikker på oljetrykksbryteren!

Hadde vært veldig kjekt om dette var i orden:)



Tommy
Loggført

Tommy Olsen
-Rattling Pistons-
68 T1
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: august 22, 2012, 21:25:46 pm »

Velkommen på forumet!
Glad

Ledninger har en tendens til å ryke der den kommer ut av kabelstammen. Finn en maken bil, og se hvor det er, eller om noen kan legge ut en forklaring eller bilde?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #2 på: august 22, 2012, 21:43:02 pm »

Hei, har kjøpt meg ei boble 68 modell (1300). Motor og det meste fungerer fint, men det mangler en ledning som skal sitte på oljetrykksbryteren.
Så det lyser ei grønn pære i instrumentet hele tiden.
Når jeg ser bak instrumentet så sitter det en blå ledning inn på den pæra, som går ned i den tykke strømpen.
Problemet er at jeg ikke finner igjen den ledningen bak i motor rommet. Det er ingen ledige ledninger for å si det sånn.
Noen som vet om denne ledningen går via noe rellè eller noe slik på veien evt kan kan strekke ny ledning, hvordan kobles dette?
Det er 12V anlegg, 1 stikker på oljetrykksbryteren!

Hadde vært veldig kjekt om dette var i orden:)

har også ett grønt lys i speedoen...men det er kun viss varmen i bakruta står på....
er en svart , nesten litt skjult vippebryter under dashen på venstre sida av rattet som slår av og på varmetrådene...

lampa til oljetrykk er rødt..

ledningen til oljetrykksbryteren skal være blå og grønn...

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_68_69_usa.jpg

legger ved ledningsskjema, håper det er til hjelp Glad



Tommy
Loggført
TommyO
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #3 på: august 22, 2012, 22:30:09 pm »

Se der ja, det vil nok hjelpe! Ut fra hva jeg kan se så går ledningen rett fra pære til bryter? Kan det stemme...
Eller er det noe rett etter den kommer ut fra instrument, da det iflg tegning er et brudd der!
Den får vel jording i instrumentet, da jeg napper ut hylsa med pæra slukker lyset!

Redigert- leste ikke hele meldinga! Jeg har printa ut ei instruksjonsbok på 68 modell hvor betegnelsene på på grønt lys til høyre for blinklys er olje trykk??? Skal sjekke om jeg har den bryteren/varmetråder!
« Siste redigering: august 22, 2012, 22:34:09 pm av TommyO » Loggført

Tommy Olsen
-Rattling Pistons-
68 T1
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: august 22, 2012, 22:34:33 pm »

Rett fra pære til bryter er korrekt.
Loggført
TommyO
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #5 på: august 22, 2012, 22:36:34 pm »

Da skal jeg prøve å fjerne den som sitter der, koble på ny og koble den på bryteren:)
Loggført

Tommy Olsen
-Rattling Pistons-
68 T1
TommyO
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #6 på: august 22, 2012, 22:54:29 pm »

Se der ja, fjerna koblinga som satt på pæra, kobla på ny ledning og la den bare over taket til oljetrykksbryter, lyste grønt når jeg vrei på tenninga, slukket når bilen starta Glad
Så da er det i orden, takk for hjelpen!!!! Da blir det å legge opp ny ledning i morgen.
Loggført

Tommy Olsen
-Rattling Pistons-
68 T1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!