Punter
Medlem

'64 Notch
|
 |
« på: august 23, 2012, 13:14:39 pm » |
|
Hei !
Jeg holder på og skal registrere en VW Typ 3 Notchback 1964. Fikk mangel på at forhjulene subber i innerskjerm. Leser på hjemmesidene til VW VeteranKlubben at det var en “feil” fra VW frem t.o.m 1964 og ble forbedret i 1965 modellen. Finns det noe skriv av et eller annet slag som jeg kan ta dette med til Biltilsynet for å kunne få skilter på bilen ?
Til info var jeg "dum" og prøvde å få skilter på Notchen i Sarpsborg og har blitt fortalt i etterkant at jeg helt klart skulle dratt til Drøbak istedenfor. Klok av skade er det der jeg drar neste gang.
På forhånd tusen takk for all hjelp.
|
|
|
Loggført
|
'64 Notchback
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1 på: august 23, 2012, 13:57:16 pm » |
|
Når jeg skulle ha skilter på min bil fikk jeg beskjed om at jeg kun trengte PKK og forsikring. Så lenge bilen din ikke er senket er jo bilen slik den er original og typegodkjent. Evt må du sette på noen felger med et lavere innpress, smalere dekk eller banke inn inneskjermene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Punter
Medlem

'64 Notch
|
 |
« Svar #3 på: september 01, 2012, 23:50:39 pm » |
|
Hei !
Tusen takk for tilbakemeldingene. Det jeg glemte å si at den er rallybredda og det sitter 8,5" felger hehe. Men jeg har funnet noen vesentlig smalere felger som jeg skal sette på før visning.
I værste tilfellet får jeg benytte meg av firmaet i Tyskland for å sette på slike stoppere. Det er jo tross alt først ved full rattutslag det subber. Ikke under normal kjøring =)
Skal holde dere informert om progresjonen og eventuelt hva Biltilsynet sier.
|
|
|
Loggført
|
'64 Notchback
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #4 på: september 04, 2012, 01:12:26 am » |
|
http://www.typ3-konny.de/Seiten/anschlagbegr.htmOg vil du bestille et par så kunne jeg tenke meg å henge meg på din bestilling. Er vel heller ikke så vanskelige å lage selv heller kan det se ut til...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Punter
Medlem

'64 Notch
|
 |
« Svar #5 på: september 09, 2012, 17:35:09 pm » |
|
Hmmm de så utrolig enkle å kunne lage selv ja. Satte på de nye hjula og det virker ikke som om de subber i det hele tatt  Skal sjekke imorgen igjen litt nøyere og finpusse de siste punktene på lista før etterkontrollen. Gruer meg litt til onsdag ja hehe Om jeg bestiller kan jeg sikkert ta med et par poser i slengen. Men jeg venter til etter onsdag.
|
|
|
Loggført
|
'64 Notchback
|
|
|
Punter
Medlem

'64 Notch
|
 |
« Svar #6 på: september 13, 2012, 20:10:57 pm » |
|
Da ble Notch'n godkjent  Skilter bestilt fra Lator og venter i spenning til de kommer i posten. Slapp å kjøpe disse rattutslags delene også. Neste er Delemarkedet på Ekeberg til helga, gleder meg sykt. Tusen takk for hjelpen til dere som har svart meg =)
|
|
|
Loggført
|
'64 Notchback
|
|
|
Squareback
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: september 13, 2012, 22:33:41 pm » |
|
Gratulerer!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: september 14, 2012, 11:59:17 am » |
|
Konge! Blir bra å få flere Type3 på veiene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: september 14, 2012, 13:07:54 pm » |
|
Vi må snart lage en ren Type 3 "ring" her nede...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: september 14, 2012, 13:10:22 pm » |
|
kanskje det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Punter
Medlem

'64 Notch
|
 |
« Svar #11 på: september 18, 2012, 23:56:45 pm » |
|
Da er skiltene kommet og blir montert ASAP =) Nå er det endelig fritt frem for mye kosekjøring.
Type 3 "ring" tja jeg er med =)
|
|
|
Loggført
|
'64 Notchback
|
|
|
Squareback
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: september 19, 2012, 10:40:20 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|