mai 04, 2025, 11:42:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny på forumet, tips om import  (Lest 1442 ganger)
DiscoJones
Nybegynner
*

Vis profil
« på: august 23, 2012, 17:23:55 pm »

Heisann! Helt ny på forumet her. Lurer på om noen har noen tips når det gjelder import av buss fra utlandet? Har funnet en i Ungarn som det kan bli kjøp av, men har aldri gjort dette før.

Er det forresten noen her inne som har kjennskap til denne bobla? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31624372 ? Selger vil absolutt ha 20.000,- for den, men har ikke sjangs til å se på den før jeg evt kjøper. Er den verdt prisen?

Takker på forhånd for hjelp!

Mvh

Jørgen
Loggført

63` Sika
81'  Doka
Lowlife
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: august 23, 2012, 20:44:10 pm »

For det første: Velkommen, og lykke til med jakt på bil.

Jeg skal ikke uttale meg bastant om den bobla fordi jeg ikke har sett den selv. Det er likevel noen faresignaler her:

- Du får ikke se bilen før du kjøper den. Allerede her hadde jeg skygget unna.
- Den har stått til salgs veldig lenge. Neppe noe godt tegn.
- Han som selger, kjøper og selger alt mulig skrot.
- En kompis av meg er kompis med han som selger, og kompisen min har kjøpt bil av ham. Så langt har ikke det vært et vellykket kjøp.

Jeg hadde styrt unna, men som nevnt, jeg vet ingenting om bilen. 

Når det gjelder import, har jeg gjort det for mange ganger. Aldri fra Ungarn, men likevel, jeg har gått i de fellene som finnes, og kan sikkert fortelle hva du ikke skal gjøre. Bare å spørre.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Ruggen
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 23, 2012, 20:51:00 pm »

Tror du fint kan kjøpe luftkjølt her hjemme for tror ikke prisene er mye lavere ved gode biler i utlandet.
Velkommen til forumet.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
JarleA
Seniormedlem

Vis profil

« Svar #3 på: august 24, 2012, 09:43:15 am »

Ungarn er jo et stykke borte! Tollmessig er det sikkert ikke de store problemene. Registreringsmessig kan gjerne være verre? Vegvesenet har sikkert erfaringer med registeringspapirer fra mange land, men de har neppe hatt mange fra det landet. Ville sjekket litt der!

Har forøvrig sett den bilen din noen ganger. Står ikke langt fra Pedersgaten? Ser du noe aktivitet på den blå som er et lite stykke lenger borte?
Loggført

DiscoJones
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #4 på: august 24, 2012, 23:46:19 pm »

Takker og bukker for svar fra alle!..Blunker

Nei, den blå står bare der såvidt jeg vet. Hang lapp på den for en god stund siden, men null respons. Hva kjører du? Bor du i området?

Når det gjaldt import:

Hvilke feller finnes da? Fra Ungarn og opp til tyskland var det ikke mer enn 6-7 timer kjøring. Derfra er det vel mulig å fikse noe brukbar transport, evt bare kjøre på? ..Blunker Ruta lød på 2040 km. totalt... hehe.. virker litt spennende. Kunne godt tenkt meg å kjøpt her i landet eller sverige/danmark/tyskland evt, men finner ikke det jeg leter etter. Men virker jo som at det jeg leter etter, leter alle andre også etter.. hehe.. Men ca. 120.000,- for en nyrestaurert T1 65 mod buss er vel ikke så ille?
Loggført

63` Sika
81'  Doka
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!