Hei folkens,
Luftkjølte VW er nytt for meg. Jeg har nylig gått til anskaffelse av en -72 VW Transporter med campinginnredning. Den ser slik ut:

Etter hva jeg har skjønt etter å ha lest på earlybay.com, så er dette en såkalt crossover-modell, i den betydning at den har tidlig bay front (med lave blinkers), men store baklys, slik som på senere bay.
I det store og hele er bilen komplett og i god stand. Litt rust begynner å stikke frem på bakskjermene, men ikke noe kritisk enda. Bilen har en 1700cc motor, og det er grusom trangt bak i motorrommet.
Det står endel på min "to do" liste for bilen.
-Grundig rengjøring.
-Få den til å gå skikkelig på tomgang, og bli kvitt småfuskingen på full gass. Pluss kanskje få lurt ut de siste hestene som ligger og sover?
-Bytte lyspærer i dashbordet. (Hvordan får jeg bort hendlene til varm/kald-luftsspjeldene så jeg får løftet ut instrument-brettet?)
-Bytte teppe bak, da dette er skikkelig grisete.
-Bli kvitt motor/eksos/bensin-stanken inne i bilen. Greit nok at det lukter litt i gamle biler, men her er det altfor mye. Hva kan det skyldes? Har lest tråden her om morken gummi ved bensinpåfyllingsrøret. Skal få sjekket ut det snart. :)Andre ting som kan være synderen?
-Bensinvarmeren må ut og sjekkes/overhales, så jeg får den i drift.
Kommer til å poste litt i tråden her i håp om å få råd fra dere mer erfarne T2-folk, so stay tuned.
(Svinger nok innom Bug Camp på lørdag kveld også, så kanskje det er noen der som vil slå av en T2-prat. )
Mvh Bugster