mai 04, 2025, 21:17:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smalnet forstilling link pin. Noen som har gjort dette ???  (Lest 2175 ganger)
olechund
Medlem

Vis profil WWW
« på: september 08, 2012, 11:46:12 am »

Noen som har gjort dette ?
Ved 2" smalnet, trenge dempertårn å bli modifisert ?

Loggført

59 Boble (o\ i /o)
62 Boble (o\ i /o)
09 Audi A4 Avant S-line
93 Audi 80 Cab 2,3
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #1 på: september 08, 2012, 12:22:00 pm »

Her har mannen vel gått for å kun korte inn, ikke senke. Jeg trodde den vanlige måten å gjøre det på var å kutte vekk de overflødige tommer inne på midten der hvor senkerne sveises inn.
For å få så få sveiser som mulig.  Jeg antar det er i forbindelse med senk du vurderer denne operasjonen?
Loggført

Seaside VW Klubb
olechund
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 08, 2012, 12:26:04 pm »

Jess, men er allerede senkere på forstillinga. Denne måten slipper du vel å kappe av festebrakettene?
Men det jeg lurer mest på er om dempertårn må modifiseres slik som han gjør ved 2" smalere?
Loggført

59 Boble (o\ i /o)
62 Boble (o\ i /o)
09 Audi A4 Avant S-line
93 Audi 80 Cab 2,3
Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #3 på: september 08, 2012, 13:00:39 pm »

Jess, men er allerede senkere på forstillinga. Denne måten slipper du vel å kappe av festebrakettene?
Men det jeg lurer mest på er om dempertårn må modifiseres slik som han gjør ved 2" smalere?
når det begynner og gå over 4" og nermere 5" da må man vel begynne og tenke på dempertårn mods.
Loggført
Kjetil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: september 08, 2012, 13:03:18 pm »

Er ikke tårnene på 2" som unneberg selger modifisert på samme måten da?
Loggført
Pål
Supermedlem

Vestfold

Vis profil
« Svar #5 på: september 08, 2012, 14:07:44 pm »

Jeg har CNC maskinerte link pin tårn liggende. Hvis noen skulle trenge. 400 pr par.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: september 08, 2012, 14:20:32 pm »

når det begynner og gå over 4" og nermere 5" da må man vel begynne og tenke på dempertårn mods.

Du får ikke en linkpin forstilling til boble som er kortet 2" til å passe på bilen uten å enten slå bilen i stykker eller modifisere tårnene! Den hyggelige mannen på filmen gjør det ikke for morro skyld!!
Loggført
anders.
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: september 08, 2012, 14:39:17 pm »

må modde ja  Blunker
Loggført

1 up
Pål
Supermedlem

Vestfold

Vis profil
« Svar #8 på: september 08, 2012, 16:08:32 pm »

De fleste kapper bort bakdelen av dempertårnet og erstatter det med flat plate. Da går det å smale 2" uten modifisering av karosseriet.

aha, så ikke videoen først Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 08, 2012, 17:40:38 pm »

Har aldri sett noen gjøre det som i filmen over, og har aldri gjort det selv heller. Og kan ikke skjønne at det kan være en god løsning med tanke på orginal bakelitten inne i stammen. Han kapper jo mellom bakelitten og der lageret sitter. Med andre ord blir avstanden mindre, momentet større. Og ikke tåler bakelitten varme heller. Ser tåpelig ut.

Men tårn må moddes ved 2" smaling, ja.
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #10 på: september 08, 2012, 23:20:58 pm »

Har aldri sett noen gjøre det som i filmen over, og har aldri gjort det selv heller. Og kan ikke skjønne at det kan være en god løsning med tanke på orginal bakelitten inne i stammen. Han kapper jo mellom bakelitten og der lageret sitter. Med andre ord blir avstanden mindre, momentet større. Og ikke tåler bakelitten varme heller. Ser tåpelig ut.

Men tårn må moddes ved 2" smaling, ja.

Bakelittforingen kan man bare slå videre innover for å opprettholde korrekt avstand. Kun ytterst i rørene der nålelageret sitter som de er maskinert. Men løse foringer får han nok. De blir merkbart mye mindre etter en runde med varme.
Er man usikker på hvor mye man kan korte inn uten å måtte endre på tårnene så setter man en forstilling på bilen og måler klaringen mellom innerskjerm og dempertårn.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 09, 2012, 00:44:25 am »

På de fleste forstillinger kan de ikke bankes videre innover. Det er presset små bulker i rørene for å stoppe dette. På en normal ubulket, rett bil, hvor karossen sitter rett på understellet (det er langt mellom de). Og støtdempertårnene står rett opp, og ikke er bøyd. Kan en fjerne 12mm pr side uten at det tar i.
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #12 på: september 09, 2012, 19:35:59 pm »

På de fleste forstillinger kan de ikke bankes videre innover. Det er presset små bulker i rørene for å stoppe dette. På en normal ubulket, rett bil, hvor karossen sitter rett på understellet (det er langt mellom de). Og støtdempertårnene står rett opp, og ikke er bøyd. Kan en fjerne 12mm pr side uten at det tar i.

Aha. På de tidlige LP forstillingene jeg pleier å "leke" med (de med bakelittlager både ute og inne er det fritt frem for å slå de lengere inn.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!