wonderboy
Medlem

|
 |
« på: mai 21, 2008, 22:37:44 pm » |
|
hva menes om dette.. å montere stand offs på bakluka.. er det veldig bra ang kjøling. og ikke bra ang regn.. eller hva ...  ? er det bedre kjøling hvis motorlokk har en glipe nederst ... evt hva hjelper.. hva bør gjøres hvis man skal bruke stand off.. og er det egentlig so last year???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: mai 21, 2008, 22:47:53 pm » |
|
Jeg har bare dårlige erfaringer med glippe oppe. Får mye bedre luftstrøm med luka litt åpen nede.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #2 på: mai 21, 2008, 23:45:59 pm » |
|
Jeg synes det ser "cårny" ut - men det var vel ikke det du spurte etter. Vil du gå for det, så har jeg et par "stand-offs" liggende som du monterer på hengslene som flytter luken noen centimeter lenger ut oppe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wonderboy
Medlem

|
 |
« Svar #3 på: mai 22, 2008, 11:19:01 am » |
|
he he, synes begge deler ser litt corny ut.. men man venner seg kanskje til det.. får se hva jeg skal gjøre..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: mai 22, 2008, 15:20:39 pm » |
|
Jeg synes det ser "cårny" ut - men det var vel ikke det du spurte etter. Vil du gå for det, så har jeg et par "stand-offs" liggende som du monterer på hengslene som flytter luken noen centimeter lenger ut oppe.
x2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wonderboy
Medlem

|
 |
« Svar #5 på: juni 15, 2008, 19:15:05 pm » |
|
vel , da prøvde jeg å montere standoff på min 66 modell.. men det blir konflikt med støtfanger.. så skrur de vel av igjen og lager noe så luka løftes ut nede i stede..'' men er det egentlig slik at de passer for kortere bakluker og biler uten fangere??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: juni 15, 2008, 19:23:39 pm » |
|
Det er ikke bra med for mye kjøling heller. Så har du en litt påkostet motor, så ville jeg prøvd meg frem og fulgt nøye med på oljetempen i testperioden.
Noen som har mer greie på dette enn meg kan sikkert si noe mer om hvilke temperaturområde man optimalt bør ligge.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: juni 15, 2008, 20:17:49 pm » |
|
Trur heller ikke stand-offs kjøler motoren noe spesielt, men kan kanskje være positivt i forhold til kaldere luft til forgassere? 
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
ALIEN
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: juni 15, 2008, 20:24:59 pm » |
|
de gutta som kjører med luka litt ut i nerkant i california , fjerner det fremre kjøleblekket over gearkassa også... dette for å få gjennomstømming fra undersiden av bilen... du finner sikkert noe om dette på gene berg sidene...
Alien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: juni 15, 2008, 20:39:02 pm » |
|
Trur heller ikke stand-offs kjøler motoren noe spesielt, men kan kanskje være positivt i forhold til kaldere luft til forgassere?  Jo kaldere lufta som kommer inn i vifta er, jo mer vil den kjøle. Mener nå jeg. Har veldig god erfaring med å vippe luka ut nede. EDIT: Spørsmålet er om man engentlig trenger det? Eller gjør det for at man synes det ser kult ut...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FullGass
Supermedlem

No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #10 på: juni 15, 2008, 23:18:15 pm » |
|
 Ehhh...jeg har gjort det. Uten å tenke noe over det egentlig. Standoffs både oppe og nede. Syns bare det ser kult ut - men her kommer jo smaken inn i igjen... 
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
wonderboy
Medlem

|
 |
« Svar #11 på: juni 16, 2008, 00:24:23 am » |
|
var egenlig mest på tanke p litt ekstre kjøling.. men siden jeg ikke får stengt bakluka, pga luka stopper i fanger. så spørs det nok om jeg skal satse på en glipe nederst i stede...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|