Germaniack
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen
|
 |
« på: mai 22, 2008, 12:08:27 pm » |
|
Hei Noen som vet noe om 1303en som er til salgs på Elverum? 2,5 liter med 160 hk, 5 trinns porsche gear, skivebremser rundt og porsche cokkie cutters. Ligger på finn.no. Han skal ha 80K for den. Vet ikke om prisen er så steike gærn. Koster fort mye penger med alt dette utstyr. Noen som vet om det er eier som har bygd denne etc?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål A
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Akershus
'74 1303 Germanlooker
|
 |
« Svar #1 på: mai 22, 2008, 12:29:44 pm » |
|
Link?
|
|
|
Loggført
|
What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #2 på: mai 22, 2008, 12:39:12 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bull
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: mai 22, 2008, 12:47:22 pm » |
|
ser jo ryddig ut ihvertfall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #4 på: mai 22, 2008, 12:57:10 pm » |
|
ser jo ryddig ut ihvertfall
De aller fleste biler ser ryddige på bilder, dessverre. Noen ting legger jeg merke til; 1) Er ikke framfanger skeiv? 2) Er det rust du ser lange listenkanten fremme? 3) Hvilke farge er det på innsiden? Det kommer ikke tydelig fram på bildene.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #5 på: mai 22, 2008, 13:08:20 pm » |
|
står at motoren yter 160 hk, kan være greit å vite hvor tallet kommer fra + er det ikke svindyrt å lage motor med den ytelsen? Selger jo ha 80K for bil og motor..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #6 på: mai 22, 2008, 13:38:39 pm » |
|
Denne bilen kjenner jeg godt til og er verdt 80 k med glans! Bare motor kosta minst 80 k. Med Okrasa motvektsveiv,bigfoot løftere, store ventiler osv. Motor bygget på kun tyske kvalitetsdeler. Eneste jeg kan si negativt om bilen er at det burde ha vært skiftet eksosanlegg på bilen, da det som sitter der sikkert bremser noen hk.. Porschekassa som sitter i er en 915-kasse..
Motoren er bremset på Simco, så effekt er ekte. Bil og motor er bygget på Alf Rønning´s Porscheverksted.
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2008, 13:42:45 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Germaniack
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #7 på: mai 22, 2008, 14:36:59 pm » |
|
Regner med at det er en type 4 motor da den har porsche kjøling, samt 2,5 liter. Vet du hva slags bremser det er. 944? og drivaksler? Har lyst på denne, men 80K er 80K  Pluss at det blir 180 mil tur/retur for å dra å se på den..............
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håvard Hoem
Seniormedlem
   
Innlegg: 333
Bosted: Toten
Klubbløs #002
|
 |
« Svar #8 på: mai 22, 2008, 14:42:02 pm » |
|
Denne er rå. Forrige eier var en entusiat i 50-60 årene. mener å huske at han har en rimelig heftig 911 også. har sett bilen ved flere anledninger, og må si at den er hvert prisen. er vel kun ca ett år siden den ble solgt til Elverum, også da for 80k.
Håvard
|
|
|
Loggført
|
70 1300
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #9 på: mai 22, 2008, 14:50:57 pm » |
|
Ok, siden dere kjenner bilen og siden jeg kjenner til en som er interessert; er dette en 10 meters bil? Altså en bil som ser bra ut på avstand men som forfaller jo nærmere du kommer?
Hvordan er lakk? Er den sveist? Rust? Hvor lenge siden er det motoren og bilen ble bygget?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Germaniack
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #10 på: mai 22, 2008, 14:52:31 pm » |
|
ja, jeg vil også ha mere info..... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem
    
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
 |
« Svar #11 på: mai 22, 2008, 15:16:59 pm » |
|
Ikke minst er det noen godkjenninger på ombyggingene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #12 på: mai 22, 2008, 15:30:03 pm » |
|
Hallo Som regel er det vel eieren av en bil, som vet mest ang det han selger. Hvorfor ikke ringe ham og høre hva han sier  Det er vel ikke alle som er kjeltringer og har noe og skjule  Jærva kom jo med no god info også. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13487765Mvh Svein
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Marius:)
Nybegynner

Innlegg: 16
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #13 på: mai 22, 2008, 15:30:19 pm » |
|
kan dere ikke bare ringe eieren selv  Er jo den greieste måten, eller reise å se på den. Et hinsides forslag, men vi gjorde jo det før....
|
|
|
Loggført
|
Mvh Marius
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #14 på: mai 22, 2008, 16:37:23 pm » |
|
Etter å ha snakket med han som bygget bil, så viser det seg at det er en 901-kasse som sitter i den. Det er en T4 motor ja med okrasa 75 mm veiv, Mahle 103mm syl-sats, det er borret for ekstra smøring til løftere,Schleicer 316 graders kam, ventiler mente han var 48/40, eksosanlegg er som nevnt ikke det beste og er hjemme-mekket.. Det sitter Porsche 924 Turbo-bremser på den (det samme som 944 vanlig) Bilen er bygget for en del år siden, men har stått lagret tørt i alle år og aldri blitt kjørt på noe salt og var 100% rustfri da den ble bygget. Det sitter oxo bensinvarmer på den da varmebokser er fjernet. Sitter 4cm bredda skjermer rundt baut med cookie-cutters som dere sikkert ser. Den har Porschekjøling og 44 mm Weber gassere og modifisert 009-fordeler. 80 lapper for denne er gi-bort-pris!
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Germaniack
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #15 på: mai 22, 2008, 18:10:36 pm » |
|
hei hva er en 901 kasse? i hvilken bil sto denne originalt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #16 på: mai 22, 2008, 18:22:50 pm » |
|
Den sto i eldre Porsche 911´er..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #17 på: mai 22, 2008, 19:28:09 pm » |
|
Det at det er 901 kasse trekker jo en del ned. Denne kasse tåler faktisk mindre effekt enn en standard 1303 kasse. Men 5 gir er 5 gir.
160 hk T-4 koster ikke all verden å bygge.
Rallycrossmotoren min på 207 hk kostet under 50.000 å bygge, og det med Porschetopper, ekte BAS eksos og Dellorto 48 TriJet forgassere.
Bilen ser bra ut den så løp å kjøp.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #18 på: mai 22, 2008, 19:40:36 pm » |
|
Når det gjelder kostand på motor så kostet veiva alene på denne motoren 16 K og det er noen år siden + komplett porschekjøling til 10 k, gassere til 8-9 k, sylindersats til 10 k og topper til 8-10 k , så spørs det om en kommer til kort med 50 k for denne motoren Holmen  . Sikkert er det mulig hvis en kjøper brukte deler og bruker stempler fra lastebil,omslipt originalveiv med golfråder osv.. , men det er ikke tilfelle her EBB klarer sikkert å lage en motor med 160 hk til 10 k oxo, det er sikkert ikke noe problem hvis en er maskiningeniør,bruker brukte deler og har all verdens maskinerings-utstyr i garagen...  901 kassa tåler i hvertfall denne motoren. Hvis du ikke har bomull mellom øra så tåler 901-kassa greit 200 hk. Med 911-kassa er det værre, den er laget i dårligere legering enn 901 kassa..
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2008, 19:45:55 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #19 på: mai 22, 2008, 20:21:16 pm » |
|
Alle delene i min motor var nye, utenom forgasserene. Det spørs jo hvor man kjøper delene hen også Jærva. Du sverger jo til tyske kvalitetsdeler, men JE satsene du får kjøpt i Tyskland er produsert i USA. Hvorfor betale mer for en JE sats i Tyskland når den koster halvparten i USA?
Riktig nok er det en originalveiv med påsveiste motvekter fra DPR, men den gjorde ihvertfall nytta. Tok samtlige starter på finaleløpet i RCN Cupen på Lyngås med denne motoren.
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2008, 20:35:56 pm av Holmen »
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #20 på: mai 22, 2008, 20:25:32 pm » |
|
Det var ikke JE-sats i denne motoren, men Mahle.. Ikke for det, JE-pistons er bra det, i hvertfall de med nicasil-syl..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #21 på: mai 22, 2008, 23:52:31 pm » |
|
Kult, den er jo TV-registrert. For 20 år sidan sikra det deg fritt leide tvers gjennom Bergen utan at ein einaste bergensar våga å legge seg ut med deg. Då fekk han garantert bulk i bilen, for her var det BONDE I BY'N! 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #22 på: mai 23, 2008, 07:11:16 am » |
|
Hvis noen vil så kan jeg eventuelt ta en titt på denne bilen for noen, jeg har ledige timer i helga. Isåfall ring meg. (bor på Elverum)
97484892
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Germaniack
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #23 på: mai 23, 2008, 08:01:04 am » |
|
ja dra å se på den du, og gi tilbakemelding om hva du synes om bilen. Gjerne på PM. Så slipper jeg kjøre 180 mil t/r for å se på den 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #24 på: mai 25, 2008, 14:05:27 pm » |
|
Det at det er 901 kasse trekker jo en del ned. Denne kasse tåler faktisk mindre effekt enn en standard 1303 kasse. Men 5 gir er 5 gir.
160 hk T-4 koster ikke all verden å bygge.
Rallycrossmotoren min på 207 hk kostet under 50.000 å bygge, og det med Porschetopper, ekte BAS eksos og Dellorto 48 TriJet forgassere.
Bilen ser bra ut den så løp å kjøp.
901 kassa er ikke like bra som 915 men den holder i bøtter og spann til 160 hk. Jeg har 901 kasse på en 914 med 350+ hk og det virker enda.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #25 på: mai 26, 2008, 21:04:11 pm » |
|
Var innom garasjen mange ganger når denne ble bygd av Geir Ø og Alf Rønning. Geir er perfeksjonist ut i fingerspissen så her ble det ikke gjort noen snarveier. Tror den var ferdig i 92 eller 93 Dette er en seriøst bygd bil, men har desverre ikke sett den på ca 10 år såvet ikke hvordan tilstanden er nå.
Mitt første boble treff var i denne bobla før den ble ombygd,så mye av skylla for galskapen opp igjennom åra har nok Geir og 1303
mvh Tor
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #26 på: mai 30, 2008, 15:01:10 pm » |
|
Har en kompis som kjører i retning av denne bilen idag. Han har aldri hatt en boble før, så dette blir bra 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #27 på: juni 02, 2008, 22:18:28 pm » |
|
Og hvem ble den heldige eier av bilen? 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #28 på: juni 02, 2008, 22:53:05 pm » |
|
Bilen er i Rogaland, Suldal/ Stavanger hos en kompis...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|