|
Hulken
Supermedlem

Hardcore type four...
|
 |
« Svar #1 på: september 23, 2012, 20:59:05 pm » |
|
Tar'n til 1949 pris! Er dette bilen som lenge stod utstilt hos Olrud Auto?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #2 på: september 23, 2012, 21:34:37 pm » |
|
Er dette en vaierbrems splitt? Lekker bil 
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
bjornboble
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: september 23, 2012, 21:53:59 pm » |
|
nydelig bil til en god pris 
|
|
|
Loggført
|
agder vw klubb..
orginalt som er tingen..
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #4 på: september 23, 2012, 22:33:42 pm » |
|
Steike... noen vil kjøpe min '53 T1, '57 T1, '66 T1 og en '58 T2 så jeg får kjøpt denne?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: september 23, 2012, 22:39:05 pm » |
|
Se der!  Har lyst på sånn, men jeg blir lynsjet om jeg kjøper den der. Stakkars bil, hadde ikke fått beholde høyden eller originalmotoren lenge gitt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #6 på: september 23, 2012, 22:39:42 pm » |
|
Se der!  Har lyst på sånn, men jeg blir lynsjet om jeg kjøper den der. Stakkars bil, hadde ikke fått beholde høyden eller originalmotoren lenge gitt  Phø.. Fritt land!  Kjør på!
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #7 på: september 24, 2012, 07:32:37 am » |
|
Steike... noen vil kjøpe min '53 T1, '57 T1, '66 T1 og en '58 T2 så jeg får kjøpt denne?
Kan sikkert hjelpe deg med denne 58 t2 da  Har du handla nylig nå eller? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #8 på: september 24, 2012, 09:20:50 am » |
|
Er det noen som har tatt denne i nærmere øyesyn. Er den riktig restaurert, eller bare bli "fin" restaurert? Framskjermen som synes ser jo ikke orginal ut...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #9 på: september 24, 2012, 09:28:25 am » |
|
Det er i alle fall verdt å sjekke opp.
Det kan se ut som om setene sitter på skinner, og ikke med vingemutter ned i bunnplata?
Det er flere feil på denne ser jeg, men slik er det med de fleste splitter.
For en som har penger og deler, eller evt. kan kjøpe til seg riktige og originale deler, kan det kanskje bli en ganske korrekt 1949-modell?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Lars G
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: september 24, 2012, 18:03:47 pm » |
|
Det er i alle fall verdt å sjekke opp.
Det kan se ut som om setene sitter på skinner, og ikke med vingemutter ned i bunnplata?
Det er flere feil på denne ser jeg, men slik er det med de fleste splitter.
For en som har penger og deler, eller evt. kan kjøpe til seg riktige og originale deler, kan det kanskje bli en ganske korrekt 1949-modell?
For underholdnings skyld: Hva er "feil" på denne? Jeg ser noen, men kunne tenkt meg kyndig ekspertise uttalelser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2man
Supermedlem

Termos er bra
|
 |
« Svar #11 på: september 24, 2012, 18:21:27 pm » |
|
Jeg er ikke ekspert på 49 modell, men ser jo: -For nye/repro forskjermer (for stor åpning til hjulet -For ny bakplate -52 modell støtfangerhorn -For ny pedalgummi -Luftfilter er for nytt, skulle vært av typen "sopp" -Som Håkon nevner her ser setene ut til å være for nye med glideskinner -Baklysene skal vel ha en tynn aluring rundt glasset -Forgasser, coil og laderegulator av nyere type
|
|
« Siste redigering: september 24, 2012, 18:23:13 pm av T2man »
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Brurud
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: september 25, 2012, 08:33:30 am » |
|
Jeg er ikke ekspert på 49 modell, men ser jo: -For nye/repro forskjermer (for stor åpning til hjulet -For ny bakplate -52 modell støtfangerhorn -For ny pedalgummi -Luftfilter er for nytt, skulle vært av typen "sopp" -Som Håkon nevner her ser setene ut til å være for nye med glideskinner -Baklysene skal vel ha en tynn aluring rundt glasset -Forgasser, coil og laderegulator av nyere type
Med såpass mye som ikke er riktig, er dette da en god pris lenger? nevnte deler er jo svinedyre om man i hele tatt finner dem. Bare spør
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #13 på: september 25, 2012, 08:40:49 am » |
|
Med såpass mye som ikke er riktig, er dette da en god pris lenger? nevnte deler er jo svinedyre om man i hele tatt finner dem. Bare spør Jeg er absolutt ingen ekspert jeg heller. Det hadde vært moro å sett på bilen. Jeg tror ikke man skal forvente å få den noe rimeligere enn dette, selv om den har noen deler som ikke er helt riktige. Delene finnes, det er bare å prioritere leting. Jeg tenker ikke på repro, da er det bedre den er slik den er. Det skal vel også være svarte seterammer, og kanskje er det ikke korrekte seter heller? Det er kanskje litt værre å finne? Bakelitten på rutesveiver og døråpner skal vel også være svarte/brune? Bilen ser morsom ut!
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #14 på: september 25, 2012, 09:21:16 am » |
|
Skal dere finne en perfekt 49, som så ut som da den kom ut fra fabrikken, tror jeg leitinga blir omtrent forgjeves. Eller ring Knut Sommerstad med ett høyt bud... Her er ihvertfall et godt utgangspunkt, og noe du er nesten aleine om. Og bilen ser ut til å være i meget pen bruksstand.
Lurer på om dette er en bil som blei restaurert for snart 20 år siden, av svigersønn til opprinnelig eier. I tilfelle norsk bil, eier var lege (og fikk derfor lisens). En eier dengang jeg så den, på midten av 90-tallet.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Brurud
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: september 25, 2012, 09:29:51 am » |
|
Skal dere finne en perfekt 49, som så ut som da den kom ut fra fabrikken, tror jeg leitinga blir omtrent forgjeves. Eller ring Knut Sommerstad med ett høyt bud... Her er ihvertfall et godt utgangspunkt, og noe du er nesten aleine om. Og bilen ser ut til å være i meget pen bruksstand.
Lurer på om dette er en bil som blei restaurert for snart 20 år siden, av svigersønn til opprinnelig eier. I tilfelle norsk bil, eier var lege (og fikk derfor lisens). En eier dengang jeg så den, på midten av 90-tallet.
Jeg personlig ville heller hatt en godt patinert men riktig en en dønn strøken med masse feil jeg da, men det er nå min mening. Sånn som jeg klarer ikke å se at skjermene er feil, jeg har jo en godt patinert Zwitter selv, men er ingen ekspert så aner ikke om den er 100% riktig. Jeg håper bare at den er det.
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Lundby
Supermedlem

|
 |
« Svar #16 på: september 25, 2012, 10:22:52 am » |
|
Tar ikke jeg feil er dette Olrud auto bilen,eid av tidligere vw selger i Hamar.Pusset opp av tidligere annsatt.
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: september 25, 2012, 10:27:08 am » |
|
Skal dere finne en perfekt 49, som så ut som da den kom ut fra fabrikken, tror jeg leitinga blir omtrent forgjeves. Eller ring Knut Sommerstad med ett høyt bud...
Sommerstad bilen har vel veng kanaler?
|
|
« Siste redigering: september 25, 2012, 10:31:10 am av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: september 25, 2012, 10:31:39 am » |
|
Kan jo til og med være at den har "Vreng" gulvplater siden de har montert moderne stoler?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Riisern
Supermedlem

Rockabilly rumble
|
 |
« Svar #19 på: september 25, 2012, 10:36:02 am » |
|
Bare sån til info så har aldri veng produsert engene karosseri deler. Det er ommerkede deler fra klokkerholm og j.p.group 
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

|
 |
« Svar #20 på: september 25, 2012, 10:38:22 am » |
|
Bare sån til info så har aldri veng produsert engene karosseri deler. Det er ommerkede deler fra klokkerholm og j.p.group  Aha!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nk
Supermedlem

|
 |
« Svar #21 på: september 25, 2012, 13:56:55 pm » |
|
Hvor mange er det igjen av de 49 modellene som kom til Norge ? og hvor mange av dem er helt perfekte ?
|
|
|
Loggført
|
tlf: 40843606
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: september 25, 2012, 14:03:02 pm » |
|
Den jeg har er nok den minst perfekte.... men det er ikke noe dansk stål i den... 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« Svar #23 på: september 25, 2012, 14:14:09 pm » |
|
Vil heller ha den hvite bak jeg da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #24 på: september 25, 2012, 14:22:15 pm » |
|
Vil heller ha den hvite bak jeg da...
he he he tenkte på denne med engang jeg så bilen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars G
Supermedlem

|
 |
« Svar #25 på: september 25, 2012, 14:56:37 pm » |
|
Hvor mange er det igjen av de 49 modellene som kom til Norge ? og hvor mange av dem er helt perfekte ?
Tipper et par og tjue stykker. Hvor mange som er bra har jeg ingen anelse om, men tipper 10-12 stk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2man
Supermedlem

Termos er bra
|
 |
« Svar #26 på: september 25, 2012, 21:21:41 pm » |
|
Det er lagt inn flere bilder av den nå som bekrefter at setene er alt for nye, men at pilene er av riktig type. En interessant bil er det.
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Ovalhunter
Juniormedlem

|
 |
« Svar #27 på: september 26, 2012, 18:22:30 pm » |
|
hvor er hullet for sveiv??
|
|
|
Loggført
|
Adolfswagen
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #28 på: september 26, 2012, 19:54:38 pm » |
|
hvor er hullet for sveiv??
bakplata er jo nyere enn oval eller repro av nyere (ikke "H" plate) så tror ikke du finner noe hull der ;-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #29 på: september 26, 2012, 22:44:33 pm » |
|
Den ene frontlykta på førersiden ser ut til å ha korrekt glass med leppe. Den andre lykta klarer jeg ikke å spotte med sikkerhet ut i fra bildene. Ser veldig ut som om det sitter en logo i toppen av glasset, noe som ikke matcher andre siden. Begge ser dog ut til å ha Hella lyktebrønn.
Det er også noe muffens med block off plata i dashen.
|
|
« Siste redigering: september 26, 2012, 22:46:31 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
|