|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #31 på: september 02, 2008, 07:53:49 am » |
|
Så er nesten sessongen over.. og jeg venter fortsatt på deler.... USPS er jo værre en Posten Norge! Det kom til slutt en pakke med pakningsett og wire til turteller... En måned fra USA til Norge.. men den hadde da vært en tur innom Australia da...   Cylindersettet kommer kanskje til neste år? Står på tracking hos USPS at det er sendt fra USA den 24 Juli, men der slutter alle spor Og sender for ikke noe erstatning fra USPS før det er gått 17 dager etter at pakken er meldt savnet  Har ringt og snakket med USPS kundeservice selv også
|
|
« Siste redigering: september 02, 2008, 07:57:25 am av tmatre »
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #32 på: september 02, 2008, 08:01:52 am » |
|
Og så har jeg snekret litt i garasjen Guttungen mente det var en flott fuglekasse med plass til 4 familier.. å så lys å vindu...  Er bare noen gamle forskalingsflaker, et plexi glass fra et gammelt drivhus, et Biltema lysrør og noen kraftige hansker fra Felleskjøpet. Bruker Biltema sin sandblåsepistol men har kappet sugeslangen for sand til ca 1/3 del. Fungerer mye bedre da Har en industri støvsuger som lager vakum i kabinettet når jeg blåser Så nå er alt kjøleblekk klart for lakk
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #33 på: september 02, 2008, 10:45:57 am » |
|
DIY - love it!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #34 på: september 08, 2008, 13:54:40 pm » |
|
ÅÅÅ..endelig kom et cylindersett i hus :-) Sendt ut av USA 24 Juli, mottatt 5 september  - USPS! Skal få kontrollmålt alt før montering. Toppene er nå match portet mot innsug og eksos Toppene var forresten 356 a/b topper med 38/31 ventiler (n / S motor) Kraftig stamme på de her Porsche ventilene  Veier en god del også, blir ikke noe turtall maskin dette her likevel, har bestemt meg for original kam 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
 |
« Svar #35 på: september 09, 2008, 02:34:12 am » |
|
Må man bytte kam på disse industrimotorene eller er det en myte?
Hejs,, Du har rätt i det Lid, Nu ser jag att denna motorn får en full genomgång så då spelar det ingen roll men för info: Både Porsche och VW industrimotorer har annan kompression, andra kamaxlar, dålig tändkurva i magnet fördelarna och beroende på modell så finns det även industrimotorer med andra kanaler än vad bilmotorerna levererades med. Det finns gott om inormation om detta på nätet oc forsvaret var/är storförbrukare av denna typ motorer och har mycket bra information. Om intresse finns så tror jag att jag kan ha lite papper i en pärm på hyllan någonstanns.
|
|
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #36 på: september 10, 2008, 19:53:47 pm » |
|
Både Porsche och VW industrimotorer har annan kompression, andra kamaxlar, dålig tändkurva i magnet fördelarna och beroende på modell så finns det även industrimotorer med andra kanaler än vad bilmotorerna levererades med.
Det finns gott om inormation om detta på nätet oc forsvaret var/är storförbrukare av denna typ motorer och har mycket bra information.
Om intresse finns så tror jag att jag kan ha lite papper i en pärm på hyllan någonstanns.
Jeg har lett etter informasjon om kam på denne motoren, men har ikke funnet noe. Dersom du har data på dene er det flott.. Jeg hadde nå tenkt å kjøre med original kam'en men om den er for snill vurderer jeg å kjøpe en 270 eller 280 graders kam, eventuet en sc/912 kam Skal som sagt ikke være raser motor dette, bare ok effekt og bra moment til cruizing
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
 |
« Svar #37 på: september 10, 2008, 20:01:11 pm » |
|
Hei, Jag tror som sagt att jag har en pärm i hyllan om vw och porsche industrimotorer. Jag är ute på jobb men kan se på det i helgen. (Om jag kommer ihåg... bara send ett PM så ska det nog lösa sig  ..) /n.
|
|
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #38 på: mars 26, 2009, 11:09:06 am » |
|
Denne tråden er for interessant til å ligge død, noe nytt her - både fra tmatre og lövdal?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #39 på: mars 26, 2009, 13:51:28 pm » |
|
Har fått alle delene hjem, lakk står klar i kjelleren Venter bare på litt bedre temperatur for lakk :-) Gjenstår maskinering av toppene, var ikke helt 100% anleggsflaten mellom cylinder og topp. Skal ikke ta av mer en akkurat nok :-) Ligger nok litt mer i tråden på vårt lokale Sør Rogaland VW klubb forum http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #40 på: mars 26, 2009, 15:32:33 pm » |
|
DETTE er en artig motortråd. Kjedelig om alle skal bygge med nye deler 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #41 på: mars 26, 2009, 16:47:59 pm » |
|
DETTE er en artig motortråd. Kjedelig om alle skal bygge med nye deler  X2 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #42 på: mars 26, 2009, 17:11:54 pm » |
|
Tror egentlig ikke Torgeir for til dette.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #43 på: mars 27, 2009, 14:25:41 pm » |
|
Og så har jeg snekret litt i garasjen Guttungen mente det var en flott fuglekasse med plass til 4 familier.. å så lys å vindu...  Er bare noen gamle forskalingsflaker, et plexi glass fra et gammelt drivhus, et Biltema lysrør og noen kraftige hansker fra Felleskjøpet. Bruker Biltema sin sandblåsepistol men har kappet sugeslangen for sand til ca 1/3 del. Fungerer mye bedre da Har en industri støvsuger som lager vakum i kabinettet når jeg blåser Så nå er alt kjøleblekk klart for lakk Hvis du borrer et hull til i midten så kan du få det riktig så moro....  Sorry...kunne ikke dy meg 
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #44 på: mars 29, 2009, 11:28:40 am » |
|
Tror egentlig ikke Torgeir for til dette.
OK, kanskje litt mer en akkurat nok da....  Dersom det var det du mener... 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #45 på: mars 29, 2009, 14:15:13 pm » |
|
Kult Torgeir , koster litt å ta en slik motor skikkelig men du så givende senere.. Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #46 på: mars 29, 2009, 14:23:56 pm » |
|
Er noe med lyden der som kanskje gjør det verdt alle utleggene... kr. for kr./time for time er det sikkert smartere med en T1 motor, men du blir kanskje ikke like heftig å begeistret etterpå! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #47 på: mai 02, 2009, 18:57:15 pm » |
|
Fikk litt inspirasjon etter 1. mai treffet her, så jeg sandblåste fort alle motordeler/deksel på nytt i går ettermiddag... Noen små brune prikker var komt frem i løpet av vinteren. Har epoxy grunnet alt i dag. Alle delene jeg måttet sveise (lage eller bygge om) har blitt tinnsparklet, og det ser OK også etter grunning. Blir litt vanlig sparkel på selve viftehuset, men ser heller at det er noen småfeil i lakken en at sparkel sprekker og løsner på grunn av varme og vibrasjon i fremtiden.  Fikk bare med ca halvparten av delene på bildet ja 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #48 på: juni 12, 2009, 10:12:08 am » |
|
Ferdig  Mer info i tråden på Sør Rogaland VW klubb's hjemmeside http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #49 på: juni 12, 2009, 12:13:38 pm » |
|
Fine mann... sånn helt plutselig... ferdig....
Blir gøy å se denne live.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #50 på: april 11, 2010, 22:53:46 pm » |
|
Da er bilen hentet ut fra vinter dvalen. Den gamle motoren og krasjboxen er pensjonert inntil videre. Porsche motoren og ny girkasse er på plass i hestehuset.  Det ble trangt ja... Selvom jeg har senket motoren en cm på bakre motorfeste er det ikke plass til topp dekslene (Det var plass da jeg bygget alt klart i 65'en men det er nok litt trangere i 54'en) Det blir derfor å kappe ut en liten bit i hvert støtfanger feste. Kapper "pent" med tynn skive slik at den kan enkelt sveises tilbake om jeg vil Mangler også en adapter til oljetrykk bryter og overgang mellom stag og gass wire. Grenrøret jeg fikk tak i fra Porsche har flensen litt for høyt, så må bygge om rør til potta litt Er fortsatt noen timer til oppstart ja
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #51 på: april 11, 2010, 22:55:54 pm » |
|
Blir veldig bra Torgeir:) Riktig så pent!
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem
  
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #52 på: april 11, 2010, 23:19:54 pm » |
|
ENIG, dette så kjempebra ut!!  Er sykt spent på å se ferdig resultat i bilen, ble skikkelig grymt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #53 på: april 12, 2010, 07:03:45 am » |
|
Herlig!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #54 på: april 12, 2010, 08:55:05 am » |
|
Pent dette Fint å se på de som får til 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #55 på: april 12, 2010, 09:09:34 am » |
|
Ser skikkelig bra ut. Hva slags eksosanlegg skal du bruke? Og skal du bruke J tubes eller varmebokser?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #56 på: april 12, 2010, 09:22:51 am » |
|
Bruker bare j-tubes som var på industri motoren Har org industri motor eksosen også, men den var så klumpete og stor at jeg kjøpte et brukt grenrør og en type "quiet pack" 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #57 på: april 12, 2010, 09:28:20 am » |
|
Det anlegget ligner veldig på det jeg så på ebay. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe likt det du har eller om jeg skal kappe av sidene og sveise et original anlegg, slik at det blir ca 10 15 cm kortere. Jeg synes prisene på brukte deler på ebay er greie. Det er vel egentlig frakta som drar prisene litt opp. Spesielt på store deler som et eksosanlegg. Skal du ikke ha varme i bilen din?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #58 på: april 12, 2010, 09:32:44 am » |
|
Sommerbil :-)
Var meget tynt gods i det grenrøret, men bilen burkes så lite at jeg tror det varer en stund likevel
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #59 på: april 12, 2010, 09:35:04 am » |
|
Hvilket svinghjul bruker du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|