mai 04, 2025, 22:23:22 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Pitmansarm før og etter 61
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Pitmansarm før og etter 61 (Lest 1599 ganger)
ErikTbg
Seniormedlem
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg
Pitmansarm før og etter 61
«
på:
september 26, 2012, 20:35:53 pm »
Hei folkens..
Skulle sette inn ny styresnekke i bilen i kveld, men feste på styresnekka til pitmansarmen er 4mm mindre enn på den gamle. Gamle ø= 28mm, nye ø= 24mm. Passer med andre ord ikke. Er det slik at det er et skille på feste til pitmansarmen før og etter 61?
Takk for svar!
Mvh Erik
Loggført
Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #1 på:
september 26, 2012, 20:44:03 pm »
du må bytte pitmanarm. Hvis du skal beholde de indre endeledda dine må du bruke en som er fra 61 til 67.
Loggført
Make a long story short. Don't tell it.
http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
ErikTbg
Seniormedlem
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #2 på:
september 26, 2012, 21:22:46 pm »
Enklere å bytte til riktig styresnekke da jeg har kjøpt den ny...hos lokal forhandler.
Takk for svar.. Lærer stadig noe nytt!!
Loggført
Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #3 på:
september 26, 2012, 21:28:29 pm »
Sitat fra: ErikTbg på september 26, 2012, 21:22:46 pm
Enklere å bytte til riktig styresnekke da jeg har kjøpt den ny...hos lokal forhandler.
Takk for svar.. Lærer stadig noe nytt!!
Du får ikke kjøpt riktig styresnekke så det enkleste er og bytte arm.
Loggført
Make a long story short. Don't tell it.
http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
ErikTbg
Seniormedlem
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #4 på:
september 26, 2012, 21:52:56 pm »
Hvordan er det å få løs endeledda fra pitmansarmen uten at de blir skada?
Loggført
Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #5 på:
september 26, 2012, 22:12:12 pm »
Sitat fra: ErikTbg på september 26, 2012, 21:52:56 pm
Hvordan er det å få løs endeledda fra pitmansarmen uten at de blir skada?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Endeleddavtrekker-191253/
Loggført
Make a long story short. Don't tell it.
http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
ErikTbg
Seniormedlem
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #6 på:
september 26, 2012, 22:28:55 pm »
Har en slik liggende.. TAkk for svar Tommy
Loggført
Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
ErikTbg
Seniormedlem
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #7 på:
september 28, 2012, 09:18:08 am »
Da er pitmansarmen bytta.. til en som passet. Nyere enn 61 tror jeg. Tight og fin i styringa igjen. Digg!!
Men, en liten slark igjen i endeleddsboltene som jeg ikke får justert bort. Så redd jeg også må bytte Link pins og kingbolter. Vil gjerne forsøkt å gjør jobben selv, noen som har en brosj å låne ut til denne jobben?
Takk for tips ang pitmansarmen Tommy!
Loggført
Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
wide5
Supermedlem
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg
Sv: Pitmansarm før og etter 61
«
Svar #8 på:
oktober 04, 2012, 21:46:33 pm »
Er det sånn at du opplever bumpsteer ? (bilen skifter retning i dumper?)
Det du må sjekke, når du gjør det du har gjort med pitmanarmen. Er bolten du trekker den til med.. Jeg hadde selv problem med denne, og det er det flere som har hatt. Det som skjer, er at du drar den til buns i gjengene, før den tighter på tappen ut fra styresnekka.
Jeg så det ved at jeg rugget på hjulene mens jeg så på pitmanarmen. Da ser du det ganske godt hvis den ikke er tight.
Jeg gjenget opp bolten noen millimeter til, og vips... Tight og fin i styringa, og ingen bumpsteer...
Petter'n.
Loggført
petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...