HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« på: mai 23, 2008, 14:26:06 pm » |
|
Vet det kanskje høres sykt ut, men har noen her bygget typ1 med motorsykkelmotor? Vet det er laget en vannvittig mini med Hayabusamotor i (se link). Fyttegrisen som det flytter seg :-) http://home.no.net/ahagst/filmsnutteravbusa.htm
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #1 på: mai 23, 2008, 14:42:14 pm » |
|
det har jeg tenkt på, ducati 
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #2 på: mai 23, 2008, 15:23:53 pm » |
|
Grise festlig den minien i allefall. Ser det er en boble på den ene bane filmen også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #3 på: mai 23, 2008, 15:36:44 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: januar 29, 2011, 14:40:06 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #4 på: mai 23, 2008, 15:48:05 pm » |
|
Utrolig rått  Gikk fælt denna minien 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: mai 24, 2008, 01:23:10 am » |
|
Det begynner å bli noen av disse i Norge nå. Det går også flere med 4WD fra Subaru Justy og motor fra Swift GTI. Ikke akkurat samme kaliber som Hayabusa, men dog 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #6 på: mai 24, 2008, 07:38:41 am » |
|
Fikk jammen meg lyst på mini nå.....
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: mai 25, 2008, 01:17:59 am » |
|
Nokon som veit prisen på ein hayabusa motor??? Detta hedde virkelig vert noko å prøvd ut i ei bobla 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: mai 25, 2008, 15:10:56 pm » |
|
Hmm, eg går ut i frå att han har ein stor sykkel, for ein haybusa kontra ein boblemotor er mykje forskjell i størrelse.. Men kem sa att da ikkje går an?? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
pan57
Nybegynner

Innlegg: 26
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: mai 25, 2008, 21:08:13 pm » |
|
det gjikk en vw motorsykkel som et prosjekt bygg i wheels magasine for noen år siden (ca10?) de brukte t1 motor og gir, senere var det en luring som brukte t1motor og saab v4 girkasse i en annen sykkel. den ble kortere og så ganske bra ut. jeg har selv planer om å bygge en mc med nsu 1000ccm bil motor og saab gir, noen som har en slik motor for salg? eller bytte i vw deler? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #11 på: mai 25, 2008, 23:20:52 pm » |
|
Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin  På Bug Camp vant en trike med boblemotor prisen for beste bil  Sinnsykt bygge, sikkert noen som kan legge ut bilder.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
 |
« Svar #12 på: mai 26, 2008, 06:05:33 am » |
|
Hmm, eg går ut i frå att han har ein stor sykkel, for ein haybusa kontra ein boblemotor er mykje forskjell i størrelse.. Men kem sa att da ikkje går an??  Det er snakk om en eller annen svær russisk sykkel. Han var ut å prøvemålte og fant ut at det kunne gå an  Det var visst bare 25 hk i denne sykkelen orginalt så det ville være en enkel trimming mente han, omtrent samme vekta var det visst også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #13 på: mai 26, 2008, 11:27:45 am » |
|
I how to hotrod your volkswagwn boken er detbilder av mc'er med t1 motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #14 på: mai 26, 2008, 11:56:35 am » |
|
.
|
|
« Siste redigering: januar 29, 2011, 14:40:44 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #15 på: mai 26, 2008, 19:48:27 pm » |
|
det gjikk en vw motorsykkel som et prosjekt bygg i wheels magasine for noen år siden (ca10?) de brukte t1 motor og gir, senere var det en luring som brukte t1motor og saab v4 girkasse i en annen sykkel. den ble kortere og så ganske bra ut. jeg har selv planer om å bygge en mc med nsu 1000ccm bil motor og saab gir, noen som har en slik motor for salg? eller bytte i vw deler?  kjøp en munck mammut i tyskland visst du får fatt i en den har nsu1200TT motor men vilken girkasse som er brukt er usikkert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #16 på: mai 26, 2008, 20:35:56 pm » |
|
Det begynner å bli noen av disse i Norge nå. Det går også flere med 4WD fra Subaru Justy og motor fra Swift GTI. Ikke akkurat samme kaliber som Hayabusa, men dog  Tenker på mini pickupen til Henrik Otterstad du:-) Artig sak det ja. kan lese mer om den og en annen Turbovan i vestfold her http://home.no.net/schoone/men for å holde tråden. Hadde vært spennende å prøve dette i ei boble ja...
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #17 på: mai 27, 2008, 09:30:57 am » |
|
Dette var sprøtt... Snakka med svogeren min og han spurte om jeg ikke skulle prøve motorsykkelmotor i bobla. "Hva pokker mener du nå?", tenkte jeg, " det går vel ikke!". Men......det er gjør det visst!  Hadde vært tøfft ja. Men hvordan feste dette til kassen? Er det rett på? Adapter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #18 på: mai 27, 2008, 11:31:52 am » |
|
Litt av poenget er vel å beholde hayabusa kassen med sekvensiell giring (derfor ingen revers). Får lage stiv bakaksel med tannkrans alla go kart.... holder sikkert 100 meter minst....
Men sånn for å være litt alvorlig, er det noen som har sett bilder av noe slikt i ei boble ?
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #19 på: mai 27, 2008, 11:58:55 am » |
|
Har kun sett bilder og film av golf einser med denne motoren. Men dette forumet er jo fullt av Reodor Felgener så jeg vil nok tro at detta dukker opp etterhvert 
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
caferacer
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
 |
« Svar #20 på: februar 10, 2010, 22:37:55 pm » |
|
er en gammel tråd detta,men var grusomt nerme på å kjøpe hayabusa motor å bygge inn i boble for et års tid sia,men solgte bilen men har tydeligvis en ny bil nå så får no se...finner rimelige motorer i usa.....vært artig å dratt bobla opp i 10-11000 omr. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #21 på: februar 10, 2010, 23:25:13 pm » |
|
Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,, 200?? Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
nord
Medlem
  
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes
|
 |
« Svar #22 på: februar 10, 2010, 23:41:50 pm » |
|
Disse guttene har vell det man trenger får å få både revers og div annet.. http://www.deman-motorsport.com/drivetrain.htm#Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,, 200?? Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.
300 hk av en turbo hayabusa er vell greit oppnåelig.
|
|
|
Loggført
|
1200 spareboble Porsche 928 S4 1958 Plymouth Harley Sportster "Ironhead" Moto Guzzi V7R
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #23 på: februar 10, 2010, 23:49:09 pm » |
|
Disse guttene har vell det man trenger får å få både revers og div annet.. http://www.deman-motorsport.com/drivetrain.htm#Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,, 200?? Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.
300 hk av en turbo hayabusa er vell greit oppnåelig. Busa og ZX12R (som gir ganske likt) har vel 170-175 hk originalt. Det er minimalt med dreimoment på lavt turtall når du skal flytte på en bil, og ellers bør man bygge om til tørrsump, da olja vil skvette alle veier i bunnpanna, og ikke holde seg naturlig i bunn, som i en mc. Ellers har jo disse gutta litt peil på dette: http://www.shortcar.no/Kjenner et par av de... Og apropos Munch Mammut med NSU motor: TTS1300 med injection: Fra Tännstikktreffet i Jønkjøping, 1991.
|
|
« Siste redigering: februar 10, 2010, 23:55:57 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #24 på: februar 11, 2010, 01:10:27 am » |
|
Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #25 på: februar 11, 2010, 01:22:00 am » |
|
Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin  På Bug Camp vant en trike med boblemotor prisen for beste bil  Sinnsykt bygge, sikkert noen som kan legge ut bilder. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ove
Supermedlem
    
Innlegg: 604
Bosted: M&R
|
 |
« Svar #26 på: februar 11, 2010, 23:14:59 pm » |
|
Når en trike vinner premie for beste bil på et folkevogntreff....kan man vinne med en brannpumpe også??
|
|
|
Loggført
|
 "De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #27 på: februar 12, 2010, 07:44:10 am » |
|
Når en trike vinner premie for beste bil på et folkevogntreff....kan man vinne med en brannpumpe også??
Står det at det er bil i vognkortet?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #28 på: februar 12, 2010, 07:47:58 am » |
|
Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.
Skal man ha kjededrift, bør motoren stå som i Münch'en, tverrstilt. Med kardang, bør motoren stå på langs. Dette for¨å få minst mulig effekttap. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #29 på: februar 12, 2010, 10:08:39 am » |
|
Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.
Skal man ha kjededrift, bør motoren stå som i Münch'en, tverrstilt. Med kardang, bør motoren stå på langs. Dette for¨å få minst mulig effekttap.  her kommer spinni`n wheel minnene inn i bildet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|