I fjor på vei hjem fra en liten tur på Sørlandstreffet i Mandal la bremsene seg på på høyre bakhjul. Synes kanskje at det var noe som ikke stemte, men med en motor som ikke var helt frisk så la jeg i vei med klampen i bånn da jeg trodde det var den som gjorde at det gikk litt tregt

Men da jeg fikk se i speilet at det røyk som i he..... stoppet jeg. Malingen på kapslen boblet, og felgen var ikke lenger hvit. Men etter en stund "slapp" bremsa og jeg kunne fortsette til Arendal.
I sommer byttet jeg hjulsylinder (gummien hadde faktisk brent opp) og bremsesko. Etter også ha fått inn en motor og ny starter hadde jeg en tur her i går. Da opplevde jeg at de hang seg på igjen. Da tok jeg av trommelen og sjekket at alt kunne bevege seg som det skal. Smørte også opp vaieren. Satt på trommelen, lot være å stramme vaieren og justere skoa.
Etter en prøvetur så virker det som de legger seg litt på allikevel. Skal det være mulig?
Ikke at det er dønn stop, men merker det når jeg stanser, og felgen er litt varm.