mai 05, 2025, 07:25:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Eu / senking  (Lest 1134 ganger)
Torsjan
Nybegynner
*

65

Vis profil
« på: oktober 02, 2012, 22:04:56 pm »

Hei!

Lurer litt på noen ting ang. Eu-godkjenning.
Har en 65 T1 som er senket med smalnet puma og er droppa med 2,5. Hadde før 5,5" felger med 185/65R15 foran men det er klin umulig nå! Har 185/65R15 bak på en 5,5" felg mens foran har jeg satt på 145/65R15 på en 4,5" felg. Ettersom det er ulik dekk/felgdimensjon, ser de på det i en Eu-godkjenning?

Så kommer man til høyden på bilen. Fra forstillinga og ned til bakken er det 10 cm, fra stabbstaget som er det laveste under bilen så viser den 6cm. Er det noe de ser på? Har hørt noe om 11cm på biltilsynet,men på en vanlig Eu-godkjenning, vil de si noe på det??  
Den er ikke senket noe bak (enda).

Takker for svar  Gliser
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #1 på: oktober 02, 2012, 22:34:20 pm »

Hei
Har vel litt med hvor "heldig" du er.Har selv hatt min boble på Eu-kontroll med ulik dekkdimensjon, pumaforstilling med moderat senking,og t-bars flere ganger uten at det har blitt sagt noen ting Glad
Dette var på et Møller-verksted.
Loggført
Torsjan
Nybegynner
*

65

Vis profil
« Svar #2 på: oktober 02, 2012, 23:35:44 pm »

ok, har hatt den på EU med puman helt nede med lik dekkdim på alle fire og da ble den godkjent, men etter jeg satt på senkespindler så ble den jo litt lavere.

Jeg har heller ikke trengt å ha papirer på det, er det noe man egentlig skal ha? kjøpte både puman og spindlene hos hotshop men har ikke fått TUV papirer på det.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: oktober 03, 2012, 19:23:10 pm »

Finnes vel et papir på puma fra typegodkjenning hos Møller,som går på rundgang som ei hore i en militærleir,men om det er gyldig som dokumentasjon veit jeg ikke.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!