mai 04, 2025, 23:41:29 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
34 PICT3 Dyser?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 34 PICT3 Dyser? (Lest 980 ganger)
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
34 PICT3 Dyser?
«
på:
oktober 08, 2012, 15:21:14 pm »
Er det forskjellige dyser i denne gasseren i forhold til om den har stått i boble eller buss?
Loggført
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
Sv: 34 PICT3 Dyser?
«
Svar #1 på:
oktober 08, 2012, 15:42:16 pm »
Spørsmålet er vel heller
hvilken
gasser i
hvilken
boble/buss? Dyse-størrelsen endret seg en del, f eks hoveddyse fra 125 - 127.5 - 130. Tror det var andre hensyn enn biltypen motoren satt i som var avgjørende (Type 1,2,3 eller 4). Hadde vel mest å gjøre med avgasskrav/temperatur og optimalisering av dette å gjøre.
http://www.vw-resource.com/jets.html#main
Loggført
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
Sv: 34 PICT3 Dyser?
«
Svar #2 på:
oktober 08, 2012, 15:59:11 pm »
Det er en bekjent som styrer litt med en 1303 og når de studerte Haynes så leste de der et eller annet og konkluderte med at gasseren han hadde kanskje var beregnet på buss...
«
Siste redigering: oktober 08, 2012, 16:02:16 pm av perpioneer
»
Loggført
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
Sv: 34 PICT3 Dyser?
«
Svar #3 på:
oktober 08, 2012, 17:49:03 pm »
Blir litt for generelt med "buss eller ikke buss 1600", tror jeg.
VW gikk opp og ned i dysestørrelse fra år til år. Ville heller sett på motorkode/årsmodell og sammenliknet dysingen din med Bentley, Haynes eller andre som har tabeller for dette.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...