Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« på: oktober 09, 2012, 11:28:25 am » |
|
Jeg har et eksosanlegg til type 4 (se bilde), men skulle gjerne ha uttaket ut til andre siden. Hvordan vil det være og kutte av flensene mot varmepottene, og montere de på igjen opp ned? Det skal brukes på motor med original viftehus bak på motoren.
 Header rustfri.jpg (71.78 KB. 700x297 - vist 196 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #1 på: oktober 09, 2012, 14:38:42 pm » |
|
det ville vel gå ann og gjøre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #2 på: oktober 09, 2012, 14:47:44 pm » |
|
Høres bra ut at du sier det, har jo sveist litt grenrør til type 4 for og si det sånn. Da blir det vel og bestille et sånt, kan jo bruke det som det er til det blir turbobygging. Passer bedre med turbo'n på den siden av motoren...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #3 på: oktober 09, 2012, 14:58:51 pm » |
|
men det ser ut som på den eksosen som er avbildet at den er snudd? det er vel 2 bolter i bunn og en på midten oppe. så utblåsen kommer ut på høyre side. hvis du ser flensene på dette så ser du det 
|
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
 |
« Svar #4 på: oktober 09, 2012, 15:01:41 pm » |
|
kansje det holder og borre nye hull i flensen? prøv med pakn og se om det går ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #5 på: oktober 09, 2012, 18:46:42 pm » |
|
men det ser ut som på den eksosen som er avbildet at den er snudd? det er vel 2 bolter i bunn og en på midten oppe. så utblåsen kommer ut på høyre side. hvis du ser flensene på dette så ser du det  Bra observert Martin, men jeg skal ha uttak til venstre sett bakfra - så det må endres.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #6 på: oktober 09, 2012, 18:54:33 pm » |
|
kansje det holder og borre nye hull i flensen? prøv med pakn og se om det går ?
Flensen skrår inn, så den blir for smal
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: oktober 09, 2012, 23:57:31 pm » |
|
Det er mye lettere å sveise på et par trekanter på sidene av flensene og borre nye hull, kontra å kappe og snu.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #8 på: oktober 10, 2012, 08:35:56 am » |
|
Det er mye lettere å sveise på et par trekanter på sidene av flensene og borre nye hull, kontra å kappe og snu.
Blir det solid nok da, og bør ikke flaten i såfall planfreses for og få det tett?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #9 på: oktober 10, 2012, 08:47:51 am » |
|
men det ser ut som på den eksosen som er avbildet at den er snudd? det er vel 2 bolter i bunn og en på midten oppe. så utblåsen kommer ut på høyre side. hvis du ser flensene på dette så ser du det  Bra observert Martin, men jeg skal ha uttak til venstre sett bakfra - så det må endres. aha... riktig motorer vettu...... he he he
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #10 på: oktober 10, 2012, 08:52:07 am » |
|
Det er mye lettere å sveise på et par trekanter på sidene av flensene og borre nye hull, kontra å kappe og snu.
Blir det solid nok da, og bør ikke flaten i såfall planfreses for og få det tett? nei bare slipe med lammelskive det, pakningen tar opp den millimetern som eventuelt det blir. TIG på noen trekanter på hjørnene og deretter bore kansje?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #11 på: oktober 10, 2012, 09:17:36 am » |
|
[/quote] nei bare slipe med lammelskive det, pakningen tar opp den millimetern som eventuelt det blir. TIG på noen trekanter på hjørnene og deretter bore kansje? [/quote]
Nice! VW Norge orakelene svarer når vi uvise spør...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|