Oljesystemet: hvordan virker det
JTWE:
Interessant lesing: Dual relief oiling system. How it works
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=280293
Hot Owl:
Dette var virkelig god info! Jeg har i lengre tid gått å lurt på hvor brekkpunktet er når det gjelder oljepumpens størrelse. Dvs, når starter flowen å bygge trykk bare pga små kanaler. 30 mm er for stort uten å modde blokka.
Jeg har aldri vært mer glad for at jeg har effektivisert mitt smøresystem... hadde ikke trodd jeg skulle ha så full klaff...
Tenke seg til at en originalkjøler er en dum ting på en trimmet motor... ;)
Årets link JTWE!!
JTWE:
En ting er jo 30mm pumpe, men det turtallet en del motorer går på må jo også skape samme problem?
Jeg skal kjøre med 30mm pumpe med internt filter, og vil tro det skaper noe mere motstand enn den rene 30mm pumpen som er testet her.
Forsåvidt interessant fakta som ble sagt her:
"Very interesting reading. I've been doing some checking on a new Brazilian factory case, and found that the machining appears to be different than what was observed during this study in 1979, specifically the Oil Control Valve.
On the new cases the control valve is machined flat, without a bevel. However, the 'Oil Control passage into main oil gallery' is drilled to 10mm. In addition, the 'Oil relief passage into case' is 6.75mm in diameter, rather that the 5mm noted here."
JTWE:
Noen synspunkter på dette? Virker jo logisk å skulle begge sider samme oljestrøm.
Noen som har gjort, og evt erfaringer?
http://bobhooversblog.blogspot.com/2007/06/hvx-mods-again.html
Hot Owl:
Jeg har i hvertfall hatt planer om å gjøre dette siden jeg leste om det første gangen.
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side