Oljesystemet: hvordan virker det

<< < (2/4) > >>

Roy Grelland:
dette er jo en gammel tråd, men høyst aktuelt tema.

Jeg har en utfordring med at jeg har Porsche-kjøling på en T1-motor.

Hva er da den beste løsningen for å kople inn en kjøler?

Frem til nå har jeg erstattet den originale kjøleren med en såkalt blocloff plate, som bare sender olja rett gjennom, og koplet kjøleren via en sånn termostat-plate mellom filteret og holderen.

Men hva skjer da med disse ventilene når oljen varmes opp? Når den første "åpner" er det jo ikke noen kjøler som den sendes gjennom, og vil da disse rleieve valvene ha noen misjon in det hele tatt?

Bør jeg heller kople den eksterne kjøleren inn der den originale sto, og så gjøre de samme modifikasjonene som beskrevet i posten over?

Roy

Roy Grelland:
Da har forhåpentligvis de fleste "landet" etter årets SCC, så kanskje noen har anledning til å hjelpe meg med problemstillingen som beskrevet over?  ;)

JTWE:
Hvordan bestemmer de nye termostatene om de skal åpne/lukke for oljen? Går det på varme som på vanntermostater eller trykk?

Roy Grelland:
den jeg har går på trykk

JTWE:
Da blir det vel i effekt det samme systemet som på blokka - temperatur på oljen er en funksjon av trykket.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side