mai 04, 2025, 23:09:08 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
hoved bremsesylinder og innvendig diameter
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: hoved bremsesylinder og innvendig diameter (Lest 1048 ganger)
ALIEN
Supermedlem
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
hoved bremsesylinder og innvendig diameter
«
på:
oktober 14, 2012, 20:15:04 pm »
Hei..
Skal bytte hovedsylinderen på ei boble, og denne har innvendig diameter på 19mm. Den nye jeg har liggende, og tenkte å bruke er 22 mm innvendig, begge er en krets... Hva oppnår jeg ? hardere pedal??
Noen som vet hva som blir konsekvensen, og hvem kan forklare?
Alien
Loggført
SCREWDRIVERS #3
www.screwdriversnorway.blogspot.com
hvor er hobbysjela til folket blitt av?? mi er til salgs, gi bud!!!
A.Hole
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad
Sv: hoved bremsesylinder og innvendig diameter
«
Svar #1 på:
oktober 14, 2012, 23:49:23 pm »
Ved samme kraft på pedalen, vil den større masterpumpa gi lavere linjetrykk og ha kortere vandring av pedalen.
Dvs du må trykke hardere enn før for samme bremseeffekt. Noe som vil oppleves som dårligere bremser.
Loggført
ALIEN
Supermedlem
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
Sv: hoved bremsesylinder og innvendig diameter
«
Svar #2 på:
oktober 15, 2012, 09:34:08 am »
Mener du at det vil bli så stor forskjell at det er merkbart/slitsomt?
Bør jeg kjøpe en sylinder med riktig diameter?
Alien
Loggført
SCREWDRIVERS #3
www.screwdriversnorway.blogspot.com
hvor er hobbysjela til folket blitt av?? mi er til salgs, gi bud!!!
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...