SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« på: oktober 26, 2012, 13:06:53 pm » |
|
Original, urørt, komplett og rustfri bil med patina.....trenger jeg å si noe mere?
Juni-1950-modell originalt levert i den fineste fargen - Bourdeux rød. Utvendig har den vært lakkert et par ganger til og med en deilig fartsstripe over taket og et par figurer malt bak siderutene.
I utgangspunktet er dette en urørt veldig solid bil som jeg rullet ut av en låve i Sverige for ca 10 år siden. Da manglet den noen deler, men de har jeg nå samlet og bilen er absolutt komplett og korrekt!!
Interiør, dashboard, luker, skjermer, alle lykter, profilerte fangere, riktige stigbrett, profilerte listverk, riktig colorcoded tank, håndtak...kjempefin og komplett 25HK motor....absolutt alt er der! Det eneste som jeg vet mangler er retningsvisere og luftfilter - ellers er absolutt alt der, og det er riktige deler.
Karosseriet er i mine øyne rustfritt(!) og har aldri vært boltet av det komplette, originale chassiset som det står på.
Jobben med denne bilen er å sveise på igjen bakplaten/bakdelen. Dette har vært kuttet av en gang, en superstrøken kjempefin og hel bakpart fra en 55-modell følger med - og det er en lett jobb for mags eller andre å sveise på denne igjen. Frontplaten er bulket - ikke rustet og må byttes.
Ellers så er dette en hærlig bil med patina....og min plan har alltid vært å kjøre den som den er, men litt "samkjørt" farge/lakk på skjermer og luker.
Kan selges med de 15-tom hvitsidehjulene den står på - eller med 4 originale 16-tommere. Bilen er som på bildene - klar for sveisejobben og ferdig montering. Motor, elektrisk og bremser er "komplette og urørte rett fra låven".
Så....er du jakt etter en bunnsolid original Split så har du sjansen. Denne står 15 min øst for Gardermoen.
Selges som den står med norske papirer og alle deler for kroner 75.000,- / bud.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #1 på: november 09, 2012, 09:59:16 am » |
|
Hmm....her var det lite respons. Det skjønner jeg ikke helt - hva er "galt" med denne/dette? Kom gjerne med innspill.
Rustfri, komplett, urørt, korrekt....."beste fargen, beste året"....trodde det skulle være veldig lettsolgt jeg.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: november 09, 2012, 13:37:46 pm » |
|
ikke alle i Norge som har tykk lommebok  hadde kjøpt den om ting hadde vært ansleis
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
trigger
Medlem
  
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad
|
 |
« Svar #3 på: november 11, 2012, 17:50:28 pm » |
|
I Mai 2011 så begynte markedet å falle til ro og dette gjelder også worldvide. Så nå er det så stille faktiskt så har det aldri hvert vanskeligere å selge classic bil og mc . Man må ned i pris på mye og selv da er det liten inntresse, fordelen er jo at man kan få seg en godbit hvis man er på rett stelle. Norge er nok uten tvil idag det vanskligste landet i verden å selge spesielle kjøretøy hvis man sammenligner status, oljerikdommen er en av fler årsaker. Man kan skrive side opp og ned om dette emnet så det får man ta ein annan gang. Er motoren riktig, matcingnumber ?.
myrer,n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T-1
Supermedlem
    
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
 |
« Svar #4 på: november 11, 2012, 20:22:50 pm » |
|
Her gjelder vel samme som alle biler over 25 000.- få det ut på det åpne marked. er faktisk bare en brøkdel av vw folk som er aktive på vwnorge. få denne på finn så forsvinner den kjapt!
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #5 på: november 11, 2012, 21:21:15 pm » |
|
Matching number på chassis, karosseri, gearkasse og forstilling - Juni 1950. Komplett og korrekt motor fra Februar 1951.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #6 på: november 11, 2012, 22:22:39 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: desember 18, 2012, 18:38:25 pm av RødeBaron »
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #7 på: november 24, 2012, 00:14:52 am » |
|
Hva legger du i urørt? Man kan få en bil til å se "urørt" ut, noe som er utrolig fint. Om den har originale skjermer, så er det satt på nye blink både foran og bak en gang i tiden. Bilen har også hundre farger. Hva er den orginale fargen? Urørt, da er bilen helt orginal -kun slitt, men med alle de orginale delene intakt. Dette ser mer ut som en urørt bil.
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #8 på: november 24, 2012, 01:27:19 am » |
|
I denne forbindelse så betyr "urørt" følgende: "aldri forsøkt restaurert". Og i mine øyne er det et stort pluss...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Brurud
Supermedlem
    
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
 |
« Svar #9 på: desember 17, 2012, 10:46:02 am » |
|
Hmm....her var det lite respons. Det skjønner jeg ikke helt - hva er "galt" med denne/dette? Kom gjerne med innspill.
Rustfri, komplett, urørt, korrekt....."beste fargen, beste året"....trodde det skulle være veldig lettsolgt jeg.
Er dette samme du har ute i Akershus Nord nå?
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #10 på: desember 17, 2012, 13:17:31 pm » |
|
Hmm....her var det lite respons. Det skjønner jeg ikke helt - hva er "galt" med denne/dette? Kom gjerne med innspill.
Rustfri, komplett, urørt, korrekt....."beste fargen, beste året"....trodde det skulle være veldig lettsolgt jeg.
Alt er vel lettsolgt til rette pris, det sier vel mer om prisen enn om bilen...
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
trigger
Medlem
  
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad
|
 |
« Svar #11 på: desember 18, 2012, 01:21:31 am » |
|
Urørt og urørt- kan vel settes i mange båser. Denne som har såpass alder kan man faktiskt sette i bås som mye urørt muligens selv om det har skjedd ting underveis ,men denne har såpass mange urørte elementer over seg som tilsier et perfekt objekt for de kresne. Totalt urørte får man vel neppe tak idag . Ved første øyekast så ser man jo at denne har hatt et usdenvanlig eierforhold med folk som ikke har hatt 70-80 talls ideer og har blitt forskånet for slikt. Denne kan man lett bygge en utrolig patinert sak av uten å gjøre for store inngrep. Og kan aldri få sagt det for mye. Dette er en av få igjenlevende det er muligheter å få dette til og at denne ikke er allerede solgt er meg en gåte, muligens det finnes færre av oss med denne tankegang men se i utland folkens - gjentar - se i utland.
myrer,n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Brurud
Supermedlem
    
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
 |
« Svar #12 på: desember 18, 2012, 10:14:59 am » |
|
Urørt og urørt- kan vel settes i mange båser. Denne som har såpass alder kan man faktiskt sette i bås som mye urørt muligens selv om det har skjedd ting underveis ,men denne har såpass mange urørte elementer over seg som tilsier et perfekt objekt for de kresne. Totalt urørte får man vel neppe tak idag . Ved første øyekast så ser man jo at denne har hatt et usdenvanlig eierforhold med folk som ikke har hatt 70-80 talls ideer og har blitt forskånet for slikt. Denne kan man lett bygge en utrolig patinert sak av uten å gjøre for store inngrep. Og kan aldri få sagt det for mye. Dette er en av få igjenlevende det er muligheter å få dette til og at denne ikke er allerede solgt er meg en gåte, muligens det finnes færre av oss med denne tankegang men se i utland folkens - gjentar - se i utland.
myrer,n
Men hvis man ikke vil betale den summen for det i Norge så spiller det vel liten rolle hva prisene ligger på i utlandet? Min personlige mening er at dette er for dyrt, det er faktisk ikke gull i hanskerommet på dissa bilene altså.
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #13 på: desember 18, 2012, 14:40:00 pm » |
|
"Verdien" på noe er vel pr. definisjon den høyeste prisen noen i markedet er villig til å betale. Hverken mer eller mindre.
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #14 på: desember 18, 2012, 15:08:00 pm » |
|
Og defininisjonen av "markedet" inneholder neppe en begrensning til bare Norge.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Brurud
Supermedlem
    
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
 |
« Svar #15 på: desember 18, 2012, 15:56:36 pm » |
|
selvfølgelig, men det er et annet moment også.. Hva forventer selger å få for det de skal selge. Hadde han håpet å få 20k så hadde han ikke lagt den ut for 75, det er jo hvertfall sikkert. Jeg bare lurer litt på hva Zwitter`n min er verdt jeg da når jeg ser bildene av denne splitten. Den bør jo ikke være no mindre sjelden hvertfall, og den har med unntak av manglende baksete bunn alt interiøret originalt og korrekt. Den er restaurert på et tidspunkt, har lite rust og grei lakk. Kan man lissom forvente 80-100k eller?
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #16 på: desember 18, 2012, 18:27:35 pm » |
|
Trodde dette var en til salgstråd?
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #17 på: desember 18, 2012, 20:14:49 pm » |
|
Selger har skrevet følgende, Rolf: "Kom gjerne med innspill"
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
trigger
Medlem
  
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad
|
 |
« Svar #18 på: desember 20, 2012, 00:27:00 am » |
|
Hei Svigersønn har en 88 tror jeg en golf cab med noe nyere gti motor i. Kvit av farge, bra kalesje , nylakkert for 3 år siden men trenger noe stell- førersete, speedometer virker ikke, ja du vet. Og med 2 barn så må jeg betale som normalt hender, men du er vel like langt med å ta denne som delbetaling. Kan legge 35 000 imellom usett for bilen blir jo verken bedre eller verre om vi drar å ser .
myrer,n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #19 på: januar 07, 2013, 12:52:58 pm » |
|
SOLGT! ..... til markedspris til... Munchen.
(BTW: Takk for tilbud og bytteforslag, men her var/er det kun cash som gjelder.)
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #20 på: januar 07, 2013, 15:27:08 pm » |
|
Da dukker forhåpentligvis denne opp igjen superrestaurert etter alle kunstens regler - merkelig dette, gikk til opphavslandet faktisk  SOLGT! ..... til markedspris til... Munchen.
(BTW: Takk for tilbud og bytteforslag, men her var/er det kun cash som gjelder.)
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
|