atufte
|
 |
« på: november 16, 2012, 23:44:41 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #2 på: november 17, 2012, 00:02:06 am » |
|
Hvis bilen din er LAV løser ikke "guard'n" problemet. Du får bare en annen del som skal ødeleges før snekka får bank. Er du uheldig å går ordentlig på så tipper jeg både guard'n og snekka ryker i samme smellen (60 Km/t, hull eller kul i veibanen, 2-3 mm tykkelse på ståldekselet..... flat som ei flyndre på no time). Jeg ville gått for metoden som er vist på Wagenswest siden.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #3 på: november 17, 2012, 00:51:23 am » |
|
Hvis bilen din er LAV løser ikke "guard'n" problemet. Du får bare en annen del som skal ødeleges før snekka får bank. Er du uheldig å går ordentlig på så tipper jeg både guard'n og snekka ryker i samme smellen (60 Km/t, hull eller kul i veibanen, 2-3 mm tykkelse på ståldekselet..... flat som ei flyndre på no time). Jeg ville gått for metoden som er vist på Wagenswest siden.
Takk for tilbakemelding, men er det ikke lettere og gjøre dette (blir vel bedre også) når gulvet er ute? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1285725
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: november 17, 2012, 00:56:25 am » |
|
Er kun snakk om to snitt (i samme vinkel som rattstammen) i bjelken som snekka sitter på pluss litt platebiter som forsterkninger etterpå. Synes prisen på den nye biten var litt for stiv så det blir en vurderingssak for den som skal gjøre jobben 
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem

|
 |
« Svar #5 på: november 17, 2012, 11:11:51 am » |
|
Det er ikke noe problem å gjøre det selv, har hevet den på min 
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #6 på: november 17, 2012, 11:57:42 am » |
|
Det er ikke noe problem å gjøre det selv, har hevet den på min  Men hva sier BT om dette? Må ha bilen på ID/Teknisk, men hade vært flott og få gjort dette mens gulvet er borte, litt lettere og komme til...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
unge lovende
Seniormedlem

|
 |
« Svar #7 på: november 17, 2012, 13:11:17 pm » |
|
Jeg ser den ja .. Men gikk veldig greit å gjøre det fra undersiden . Tviler vel på at bt blir overbegeistret for hevingen , og hvertfal ikke for at rattstammen blir kortet inn 😃
|
|
|
Loggført
|
If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: november 18, 2012, 00:42:12 am » |
|
Jeg ser den ja .. Men gikk veldig greit å gjøre det fra undersiden . Tviler vel på at bt blir overbegeistret for hevingen , og hvertfal ikke for at rattstammen blir kortet inn 😃
Derimot burde de bli overbegeistret for at du tar ansvar og hever den slik at du kan ungå farlige situasjoner.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #9 på: november 18, 2012, 10:59:21 am » |
|
Derimot burde de bli overbegeistret for at du tar ansvar og hever den slik at du kan ungå farlige situasjoner. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: november 18, 2012, 12:29:10 pm » |
|
sikkert best å gjera da etter kontrollen
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: november 18, 2012, 12:44:12 pm » |
|
Og ikke skrike ut om det på nett på forhånd. Storebror ser deg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: november 18, 2012, 13:52:07 pm » |
|
Og ikke skrike ut om det på nett på forhånd. Storebror ser deg  Hvor er liker knappen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: november 18, 2012, 20:03:41 pm » |
|
Derimot burde de bli overbegeistret for at du tar ansvar og hever den slik at du kan ungå farlige situasjoner. Også deformasjons sonen blir kraftig oppgradert av dette.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #14 på: november 18, 2012, 20:20:19 pm » |
|
Og ikke skrike ut om det på nett på forhånd. Storebror ser deg  Jeg har ikke gjort noe, bussen min blir helt original... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: november 18, 2012, 22:53:18 pm » |
|
En slik buss er i utgangspunktet designet for å deformere mest mulig av føreren (og eventuel pasasjer) ved en kollisjon så det er bare å kutte opp moroa å flytte boksen opp dit den burde vært orginalt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|