Gubben til Tulla
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
 |
« på: november 27, 2012, 19:18:21 pm » |
|
Har noen data på aksel avstander og sporvidder på de forsjellige luftkjølte bilene hær? Årsaken til forespørselen er mitt neste prosjekt,dær ønsker jeg og bygge på den lengste og bredeste bunnplaten som er tilgjengelig.
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #1 på: november 27, 2012, 22:35:51 pm » |
|
Når du skriver "bygge på" hva mener du da? Motor el kit-car aktig bygge?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
 |
« Svar #2 på: november 27, 2012, 23:46:45 pm » |
|
Det blir et kit car lignende bygg.
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #3 på: november 28, 2012, 00:34:19 am » |
|
Men er ikke det blitt umulig å få slike "nybygg" godkjent?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #4 på: november 28, 2012, 09:34:29 am » |
|
..
|
|
« Siste redigering: november 28, 2012, 18:28:39 pm av nobrakes »
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #5 på: november 28, 2012, 11:19:42 am » |
|
WHAT?  Kan du utdype dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #6 på: november 28, 2012, 12:02:43 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: november 28, 2012, 18:20:51 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
 |
« Svar #7 på: november 28, 2012, 18:14:46 pm » |
|
Men spørsmålet hær er jo om noen vet de tekniske målene på bilene.IKKE at folk skal fortelle hvor vanskelig eller umulig dette vil være.
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #8 på: november 28, 2012, 19:09:03 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
 |
« Svar #9 på: november 28, 2012, 19:42:27 pm » |
|
Takker så meget for de dataene.Da er det 412 som leder klart foreløpig.
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #10 på: november 28, 2012, 19:59:42 pm » |
|
Jeg tror den vinner, også. Men tror kanskje at 411 er lik 412. Ihverfall svært nærme.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
 |
« Svar #11 på: november 28, 2012, 21:06:15 pm » |
|
Målet er en så lang og bred bunnplate som mulig.Dette for og få best mulig kjøre egenskaper og det passer bygge planene mye bedre.
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #12 på: november 28, 2012, 22:18:47 pm » |
|
Men spørsmålet hær er jo om noen vet de tekniske målene på bilene.IKKE at folk skal fortelle hvor vanskelig eller umulig dette vil være.
Hvis du her referer til det jeg skrev, håper jeg du forstår at det ikke var menigen å skulle stikke hull på ballongen din! Har sjekket opp disse tingene selv ang bygging av buggy og tenkte å lufte problemstilling da du kansje ikke visste selv! (kjipt å starte på noe du vet andre fikk godkjent, for å etterpå finne ut at lover er endret!) Håper det ordner se for deg.Lykke til!
|
|
« Siste redigering: november 28, 2012, 22:21:54 pm av OldBug »
|
Loggført
|
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #13 på: november 28, 2012, 22:27:52 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
 |
« Svar #14 på: november 28, 2012, 22:42:09 pm » |
|
Det meste er lovelig om ting bare bygges ordentlig og riktig.Takker for data på 1302,men 412 er lenger så det er en vinner og det blir nok den som blir bygget på.
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #15 på: november 28, 2012, 23:21:58 pm » |
|
412 har jo tilfeldigvis skjølvberande karosseri. er da noko bra emne til kitkar då?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
  
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
 |
« Svar #16 på: november 29, 2012, 00:33:05 am » |
|
Har den selvbærende så er den automatisk disket.Har 411 også det?
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #17 på: november 29, 2012, 00:51:14 am » |
|
ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #18 på: november 29, 2012, 14:47:39 pm » |
|
Må nok til en Type3 tenker jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|