mai 07, 2025, 22:40:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: dreing av syltype4  (Lest 755 ganger)
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« på: november 28, 2012, 23:44:58 pm »

Har et sett 94mm type4 syl som må justeres for å bruke på ei 66slag veiv. Noen som kan dreie ned for en kurrant penge?

Vet noen om andre utfordringer knyttet til 66veiv på std 2l syl? Har råder både til 1800 og 2000cc liggende til byggingen.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 28, 2012, 23:46:12 pm »

JEE?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #2 på: november 29, 2012, 00:04:22 am »

Utfording kan ble for korte sylindre, hvis du vil ha tilstrekkelig komp. med 66 veiv, så må du også dreie ned toppen på stemplet. Da må sylindere dreies enda mer, og du får etterhvert problem med førings rørene til støtstengene.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 29, 2012, 00:11:50 am »

Evt koster et nytt sett med 96x66 den nette sum av ca 2500kr. Har nettop handla et sett selv.
også passer ikke 2l råder på 1.8l veiv.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #4 på: november 29, 2012, 00:45:29 am »

du kan dreie ned toppen på stempelet og sylinderen 3-4 mm og bruke t-1 råder. foringen i toppen på råden må dores ut og du må brosje  litt i råden for å få inn stempelbolten til t-4 stempelet. du får en turtallsvillig motor, mye brukt i blcross.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #5 på: november 30, 2012, 01:14:15 am »

Eller bruke wbx råder som er like typ1 ,men med 24mm krysspinne
Loggført
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #6 på: november 30, 2012, 10:21:56 am »

Har wbx råder om du trenger.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!