juni 20, 2025, 04:13:03 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Trenger en lengre sylindere med 74mm veiv på T1?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Trenger en lengre sylindere med 74mm veiv på T1? (Lest 923 ganger)
Jærva
Supermedlem
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.
Trenger en lengre sylindere med 74mm veiv på T1?
«
på:
desember 09, 2012, 20:14:37 pm »
Kan ikke huske at dette temaet har blitt diskutert mye her med tanke på slaglengde,lengde på sylindere,shimsing under sylindere, lengde på råder og fresing inne i blokk.
Er jo flere muligheter. En mulighet er å shimse under sylinder, en annen å bruke kortere råder + en annen er å da bruke lengre sylindere og lengre råder. Noen som har erfaring med de ulike kombo´ene?
Med 74mm i slag og kortere råder er vel eneste fare at stempel kommer for langt ned ved bruk av sylindere beregnet for 69mm slaglengde. Sylindersettene til T1 som blir solgt er nesten alle beregnet for enten 69mm eller 82mm. Hva med de som bruker 74,76 eller 78mm i slaglengde? Fordeler / bakdeler?
Loggført
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 504
Bosted: Oslo-Skedsmo
Sv: Trenger en lengre sylindere med 74mm veiv på T1?
«
Svar #1 på:
desember 09, 2012, 22:30:13 pm »
Fin løsning må være å bruke stempel for 82mm slag, litt lengre råder og justere resten på sylinderene.
Eller bruke std rådelengde og bygge en smal motor med lettere stempler (82mm er lettere enn de som er for 69mm slag.)
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...