mai 05, 2025, 18:18:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger en lengre sylindere med 74mm veiv på T1?  (Lest 898 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« på: desember 09, 2012, 20:14:37 pm »

Kan ikke huske at dette temaet har blitt diskutert mye her med tanke på slaglengde,lengde på sylindere,shimsing under sylindere, lengde på råder og fresing inne i blokk.

Er jo flere muligheter. En mulighet er å shimse under sylinder, en annen å bruke kortere råder + en annen er å da bruke lengre sylindere og lengre råder. Noen som har erfaring med de ulike kombo´ene?
Med 74mm i slag og kortere råder er vel eneste fare at stempel kommer for langt ned ved bruk av sylindere beregnet for 69mm slaglengde. Sylindersettene til T1 som blir solgt er nesten alle beregnet for enten 69mm eller 82mm. Hva med de som bruker 74,76 eller 78mm i slaglengde? Fordeler / bakdeler?
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1 på: desember 09, 2012, 22:30:13 pm »

Fin løsning må være å bruke stempel for 82mm slag, litt lengre råder og justere resten på sylinderene.
Eller bruke std rådelengde og bygge en smal motor med lettere stempler (82mm er lettere enn de som er for 69mm slag.)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!