Her er en oppdatering av "girbokstråden" min.
Bestemte meg for å bruke IRS kasssa med kode DC.
Fikk tak i en god svingaksel-diff med 8 festeskruer for kronhjul, og tilhørende sidedeksler. Kjøpte nye kulelager til diffen.
Monterte så inn disse delene i IRS-kassen, uten kronhjul. Sideslarken på diffen ble null med shimsene fra svingakselkassen. Kunne ane at den gikk tyngre rundt når jeg dro moment på muttrene til sidedekslene, men det var så lite at jeg tror det er uvesentlig. Antar at i bruk vil huset utvide seg langt mer enn innmaten pga varmen, slik at det blir en liten sideslark.
Det var totalt 7,0mm shims: 3,4mm på kronhjulsiden, og 3,6 på andre siden.
Monterte så alt sammen med kronhjulet fra IRS kassen på plass.
Lagde så denne saken for å kunne måle tannklaringen gjennom hullet for oljeavtappningspluggen:

Tok en MChjul-eike siden den er herdet men bøybar, og lagde en overgang til måleuret. Festet så foten til måleuret på svinghjulshuset. Monterte dette i hop slik at spissen på eiken sto mot en tann på kronhjulet gjennom hullet for avtappningspluggen, og måleuret virket tangentielt på diffen.
Låste så av pinjongakslen på provisorisk vis:

Tannklaringen skal være 0,15-0,25 ifølge en manual jeg har, men fant fort ut at klaringen var alt for stor.
Demonterte diffen igjen og monterte inn to shims på 3,5mm fra en gammel delekasse (Fortsatt totalt 7mm).
Når jeg da satte den sammen igjen kunne jeg måle 0,28-0,30mm tannklaring.
Da satte jeg inn shimsene igjen som fulgte diffen, bare omvendt med 3,6 på kronhjulsiden og 3,4 på motsatt side.
Når jeg målte på nytt er klaringen 0,15-0,16 altså OK. Det tyder altså på at 0,1mm endring sideveis på diffen gir ca 0,15mm endret tannklaring.
Mange shims:

Konklusjonen er at om jeg hadde latt shimsene følge sidedekslene, og ikke bytte side i lag med diffen ville det blitt riktig med en gang.
(Jeg byttet rotasjonsretning på boksen) Dette er vel trolig logisk, men treg som jeg er måtte jeg altså måle meg fram til det.
Vel..om noen ser noen "brølere" her som jeg har oversett setter jeg pris på tilbakemeldinger. Hvis ikke håper jeg dette kan være av interesse for andre som bygger om en IRS-kasse til svingaksel.