juni 16, 2024, 12:03:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse  (Lest 1254 ganger)
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« på: januar 21, 2013, 19:15:04 pm »

Har hørt at det skal finnes måter å lage en girlås til t2 girkasse. Den monteres i fronthuset av girkassa på den originale girvelgeren og skal bidra til å hindre at man legger inn flere gir samtidig. Er det noen som har bilder av en slik mekanisme?
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 21, 2013, 19:37:04 pm »

dette er jo "innebygget" i mellom huset , hvis det er det du tenker på ?
så får du bare inn èn skiftaksel av gangen. da det sitter kuler og pinner mellom skifteakslene
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #2 på: januar 21, 2013, 21:33:38 pm »

Ja, er klar over det, men en som hjalp meg med girkassa sa at det fantes en løsning på å ha en ekstra sak montert på girvelgeren i nesekonet. Han hadde sett bilde av dette, men fant det ikke lengre. Han bruker dette på type 1 kasser.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 21, 2013, 21:42:07 pm »

hvorfor bruker han det ?  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #4 på: januar 21, 2013, 22:13:13 pm »

Forstod det slik at man da er sikrere for at det ikke legges inn flere gir under rask giring. Tror Morten har det i den brune ovalen, men det er som sagt type 1.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 21, 2013, 23:39:22 pm »

trenger man mer en denne som er i mellomhuset?
"interlock pin"

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #6 på: januar 22, 2013, 07:02:00 am »

Når dette blir slitt kan du få til å dra i to gafler samtidig. Da kiler gaflene seg fast. Nesekon må av for å dunke gaflene på plass igjen.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #7 på: januar 22, 2013, 08:04:50 am »

Når dette blir slitt kan du få til å dra i to gafler samtidig. Da kiler gaflene seg fast. Nesekon må av for å dunke gaflene på plass igjen.

Kan dette være årsaken til at min kasse,,091, setter seg fast i 3. gir. går fint gire 1. til 2. og rett i 4.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 22, 2013, 23:04:08 pm »

kanskje , kan være andre årsaker.

regner ikke med VWfreaK setter inn utslitt mellomhus?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!