mai 04, 2025, 17:30:53 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse (Lest 1526 ganger)
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
på:
januar 21, 2013, 20:15:04 pm »
Har hørt at det skal finnes måter å lage en girlås til t2 girkasse. Den monteres i fronthuset av girkassa på den originale girvelgeren og skal bidra til å hindre at man legger inn flere gir samtidig. Er det noen som har bilder av en slik mekanisme?
Loggført
Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #1 på:
januar 21, 2013, 20:37:04 pm »
dette er jo "innebygget" i mellom huset , hvis det er det du tenker på ?
så får du bare inn èn skiftaksel av gangen. da det sitter kuler og pinner mellom skifteakslene
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #2 på:
januar 21, 2013, 22:33:38 pm »
Ja, er klar over det, men en som hjalp meg med girkassa sa at det fantes en løsning på å ha en ekstra sak montert på girvelgeren i nesekonet. Han hadde sett bilde av dette, men fant det ikke lengre. Han bruker dette på type 1 kasser.
Loggført
Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #3 på:
januar 21, 2013, 22:42:07 pm »
hvorfor bruker han det ?
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #4 på:
januar 21, 2013, 23:13:13 pm »
Forstod det slik at man da er sikrere for at det ikke legges inn flere gir under rask giring. Tror Morten har det i den brune ovalen, men det er som sagt type 1.
Loggført
Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #5 på:
januar 22, 2013, 00:39:22 am »
trenger man mer en denne som er i mellomhuset?
"interlock pin"
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #6 på:
januar 22, 2013, 08:02:00 am »
Når dette blir slitt kan du få til å dra i to gafler samtidig. Da kiler gaflene seg fast. Nesekon må av for å dunke gaflene på plass igjen.
Loggført
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #7 på:
januar 22, 2013, 09:04:50 am »
Sitat fra: Einic på januar 22, 2013, 08:02:00 am
Når dette blir slitt kan du få til å dra i to gafler samtidig. Da kiler gaflene seg fast. Nesekon må av for å dunke gaflene på plass igjen.
Kan dette være årsaken til at min kasse,,091, setter seg fast i 3. gir. går fint gire 1. til 2. og rett i 4.
Loggført
LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
«
Svar #8 på:
januar 23, 2013, 00:04:08 am »
kanskje , kan være andre årsaker.
regner ikke med VWfreaK setter inn utslitt mellomhus?
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...