RobInThaHood
Supermedlem
    
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt
|
 |
« på: februar 04, 2013, 19:44:55 pm » |
|
Har 1300S kasse i en -64 T-1 med litt vassere motor enn standard! Ønsker tips til forsterkning mtp vridning ved pådrag etc. Har lånt noen bilder fra en på forumet her som viser et forsterket oppsett. Noen som vet hvem dette er sin bil  Eller som kan hjelpe meg med samme oppsett? Er "vugga" spesiallaget, eller kan dette handles på nett?? ALLE TIPS MOTTAS MED TAKK, og belønnes med pils på SCC i år
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2013, 22:54:40 pm av RobInThaHood »
|
Loggført
|
It's not a hobby; it's a way of life!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1 på: februar 05, 2013, 13:51:43 pm » |
|
Det der er et CSP cup stag, og de er tilgjengelige over disk.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #2 på: februar 05, 2013, 14:09:52 pm » |
|
DU kan bruke orginal krybbe med gule eller rød "gummier", så blir det stivt og bråkete. Har samme cup stag som på bilde på min bil. Fin kvalitet.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
RobInThaHood
Supermedlem
    
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt
|
 |
« Svar #3 på: februar 05, 2013, 20:07:27 pm » |
|
Har gule Rhinofester men ville tro at krybba på bildene er sterkere enn originalt??! Tenker litt fremover også hvis/når jeg blir bitt av HK basillen mtp større motor..,
|
|
|
Loggført
|
It's not a hobby; it's a way of life!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #4 på: februar 06, 2013, 14:54:13 pm » |
|
Om du synes det ser tøft ut så kan du sette på et slikt feste. Det har ingen praktisk funksjon, ulikt csp saget.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: februar 07, 2013, 14:20:30 pm » |
|
Det er fint nok å bytte ut kassefestene, men de er ikke med å forsterker kassen din. Det er kanskje den du egentlig bør forsterke mht. huset samt drevene innvendig. csp cup staget stiver av og hindrer hjulhopp ved rivstart, men er heller ikke med å forsterker kassen din på noen måte. Hvor "kvass" motor skal du bruke?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
RobInThaHood
Supermedlem
    
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt
|
 |
« Svar #6 på: februar 07, 2013, 22:28:39 pm » |
|
Er den 1780 som Petter ( wide5) bygget.. Ja vet jeg skulle hatt forsterket kasse, men ikke helt der enda! Ønsker bare å slippe hjulhopp, og få mest mulig trykk rett i asfalten..
|
|
|
Loggført
|
It's not a hobby; it's a way of life!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #7 på: februar 07, 2013, 23:16:46 pm » |
|
Stivere støtdempere hjelper også. Det viktigste festet er det fremre. Jeg merket det godt på min egen bil. Jeg sveiset det fremre helt stumt, det funker også godt å montere sånne gule eller røde fester. Jeg skal snart stive av hekken på ovalen min pga større motor. Da skal jeg sette inn et feste mellom nesekonet og resten av kassa, samt triangel mellom støtdempertårn og krybben. Girkassa er også lurt å forsterke som nevnt over her. Men en original kasse holder en stund om man ikke herjer rundt med rivstart over alt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #8 på: februar 08, 2013, 22:27:18 pm » |
|
Den svakeste delen av kassa er nesekonen, så den størst forbedringen du gjør er å ikke feste den til bilen. Sett heller på et intermediate feste, så kassa fortsatt bare er opplagret to steder. Alt må være 100% stumt om du skal sette fast tre plasser, hvis du ikke vil ha brytninger i magnesiumhuset.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #9 på: februar 08, 2013, 23:57:07 pm » |
|
Er det intermidiate det festet kalles ja  Stumt er alltid kos. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: februar 09, 2013, 01:11:51 am » |
|
Den svakeste delen av kassa er nesekonen, så den størst forbedringen du gjør er å ikke feste den til bilen. Sett heller på et intermediate feste, så kassa fortsatt bare er opplagret to steder. Alt må være 100% stumt om du skal sette fast tre plasser, hvis du ikke vil ha brytninger i magnesiumhuset.
Kan en løsning der du setter de to bakre stumt, men det fremste mindre stumt(bare som en "støtte") være en løsning?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #11 på: februar 09, 2013, 01:33:01 am » |
|
Jeg tenker at man kan sikkert henge opp nesekonet i gummi og feste de to andre punktene stumt. Men det vil nok ikke ha noe for seg...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #12 på: februar 09, 2013, 09:50:10 am » |
|
Et fremre støtte som dette http://www.unneberg-bil.no/product/10405 og et CSP stag som dette http://www.unneberg-bil.no/product/145679 og med polyuretan fester http://www.unneberg-bil.no/product/10406 er det vel bare selve girkassen der trenger forsterkninger  Du kan sende mig en mail så skal jeg sette op priser til dig på mandag hvis du er interessert. Her er et billede af det fremre girkasse støtte. Denne gør at girkassen ikke flyvver op ved pådrag og derved beskytter nesekon og fremre girkassefeste. 
|
|
« Siste redigering: februar 09, 2013, 10:14:34 am av Jens-Ole aka 'Dansken' »
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
RobInThaHood
Supermedlem
    
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt
|
 |
« Svar #13 på: februar 10, 2013, 11:49:43 am » |
|
Et fremre støtte som dette http://www.unneberg-bil.no/product/10405 og et CSP stag som dette http://www.unneberg-bil.no/product/145679 og med polyuretan fester http://www.unneberg-bil.no/product/10406 er det vel bare selve girkassen der trenger forsterkninger  Du kan sende mig en mail så skal jeg sette op priser til dig på mandag hvis du er interessert. Her er et billede af det fremre girkasse støtte. Denne gør at girkassen ikke flyvver op ved pådrag og derved beskytter nesekon og fremre girkassefeste.  Fremre støtte har jeg liggende og tenkte å bruke. Unneberg sitt CSP cupstag er for innsveising av fester; finnes ikke bolt-ON løsning her? 
|
|
|
Loggført
|
It's not a hobby; it's a way of life!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #14 på: februar 12, 2013, 10:12:17 am » |
|
Den svakeste delen av kassa er nesekonen, så den størst forbedringen du gjør er å ikke feste den til bilen. Sett heller på et intermediate feste, så kassa fortsatt bare er opplagret to steder. Alt må være 100% stumt om du skal sette fast tre plasser, hvis du ikke vil ha brytninger i magnesiumhuset.
Kan en løsning der du setter de to bakre stumt, men det fremste mindre stumt(bare som en "støtte") være en løsning? Jeg nevnte det ikke sist, men om de fire "bakre" er gummi... så bør man ha en form for forankring i lengderetningen... slik at giringen blir presis. Kan ikke se noen grunn til å stresse nesekonen i en stum montering... sitter ikke kassa med fire stumme fester, da hjelper ikke litt vulket gummi heller 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #15 på: februar 12, 2013, 10:20:19 am » |
|
Den svakeste delen av kassa er nesekonen, så den størst forbedringen du gjør er å ikke feste den til bilen. Sett heller på et intermediate feste, så kassa fortsatt bare er opplagret to steder. Alt må være 100% stumt om du skal sette fast tre plasser, hvis du ikke vil ha brytninger i magnesiumhuset.
Kan en løsning der du setter de to bakre stumt, men det fremste mindre stumt(bare som en "støtte") være en løsning? Jeg nevnte det ikke sist, men om de fire "bakre" er gummi... så bør man ha en form for forankring i lengderetningen... slik at giringen blir presis. Kan ikke se noen grunn til å stresse nesekonen i en stum montering... sitter ikke kassa med fire stumme fester, da hjelper ikke litt vulket gummi heller  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #16 på: februar 12, 2013, 10:29:17 am » |
|
Fremre støtte har jeg liggende og tenkte å bruke. Unneberg sitt CSP cupstag er for innsveising av fester; finnes ikke bolt-ON løsning her?
Det finnes, men de er det ingen vits å kjøpe da de er totalt feilkonstruert. Det man kan gjøre er å sveise CSP festeørene på girkasse vuggen, da kan det i hvertfall demonteres. Men uansett må motoren (m eksos/starter) stå i når man tilpasser staget, og da er det likegreit å sveise det fast (ørene).
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #17 på: februar 12, 2013, 11:07:30 am » |
|
"bolt-on" stag som dette http://www.unneberg-bil.no/product/10394 kan monteres uten å sveise. En lokal racer bil i farven rød kører med et sådan stag og det fungerer som bare det 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #18 på: februar 12, 2013, 11:41:17 am » |
|
Fungerer er et vidt begrep.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #19 på: februar 13, 2013, 13:26:03 pm » |
|
Fungerer er et vidt begrep. Akkurat som "bolt-on" 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #20 på: februar 13, 2013, 13:55:09 pm » |
|
Det ene staget fungerer uavhengig av hvor stive materialene er, det andre fungerer bare opp til ett belastningnivå, dvs når toppstaget flexer. Så det ene funker, og det andre KAN funke... 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RobInThaHood
Supermedlem
    
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt
|
 |
« Svar #21 på: februar 15, 2013, 23:55:51 pm » |
|
Tror jeg fatter poengene..  Er ikke en født gambler og går for påsveisede ører til CSP kitet!! Takk for alle innslag, øl er å hente på SCC . Se etter Betty Boop cAmpingvogn ( Poletta) og matt grå T-1 -64 
|
|
|
Loggført
|
It's not a hobby; it's a way of life!
|
|
|
|