mai 05, 2025, 16:03:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lett å bytte bensinrør på T1 -59, tett?  (Lest 4367 ganger)
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« på: februar 17, 2013, 00:43:14 am »

Virker som om røret på min er tett.. Kanskje ikke så rart siden bobla stort sett har vært i deler siden 80-tallet.

Har prøvd å presse en ledning gjennom og det går bra helt til jeg kommer til "kneika" der røret går ut av understellet i bakkant, altså ca.15cm fra enden.

Noen tips, vanskelig å bytte?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 17, 2013, 00:44:48 am »

Prøv med noe væske først, og så trykkluft.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #2 på: februar 17, 2013, 00:58:06 am »

Prøv med noe væske først, og så trykkluft.

Jeg har jobbet meg bakover med en jordingskabel (grønn/gul og det har vært tendenser til stopp i røret, men nå er det helt bom-kommer ikke lenger.

Har sprayet med crc og brukt fett til glidemiddel på kabel. Ser ikke ut til at det lar seg løse/åpne... Prøvd å "stake" gjennom med ståltråd, ingen nytte...
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 17, 2013, 01:00:37 am »

Prøvd fra andre siden? Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #4 på: februar 17, 2013, 01:07:52 am »

Prøvd fra andre siden? Glad
Er som med dama, prøvd både foran og bak-he he... ;-)
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 17, 2013, 01:33:57 am »

Haha..

Har du nok trykk på trykkluften da? Jeg blåste ut ett helt fullt bensinrør for en kompis. Kom ut 3m med slush..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: februar 17, 2013, 01:40:18 am »

Sett pianotråd eller vaier i batteridrillen,.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #7 på: februar 18, 2013, 12:01:26 pm »

Godt å få tips her folkens! Pianotråd og vaier på drill høres ut som en god ide, da skal jeg prøve det neste gang jeg er i garasjen for å skru.

Har ikke kompressor her nå, så det får jeg prøve neste gang om pianotråden ikke funker :-)
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #8 på: mars 07, 2013, 11:56:13 am »

Da har jeg prøvd med pianotråd/drill og trykkluft, ingenting funket. Er pottetett 10.cm fra enden i bakkant.

Må bytte røret, helt sikkert.

Noen som har gjort det før, har biltema rør som kan brukes-kobberrør ok?
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 07, 2013, 15:06:44 pm »

4 stk hull på 100mm som du borer i tunnelen til å løsne det gamlerøret og feste det nye
 og et 8mm rustfritt rør gjør susen Arne Blunker

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #10 på: mars 07, 2013, 15:11:44 pm »

4 stk hull på 100mm som du borer i tunnelen til å løsne det gamlerøret og feste det nye
 og et 8mm rustfritt rør gjør susen Arne Blunker

Magne

What, 4 hull på 10cm?? -He he, det var vel i overkant;-) Håper du mente 10mm?!

Vanskelig å tre inn vel, virker litt trangt rundt der som gearspaken er.

Har dem noe sånt på biltema tror du?

Hva med å bare kappe i enden og tre et rør ved siden av?
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 07, 2013, 15:25:37 pm »

nei 100mm du må jo få armen din inn dær og ei tang da
Biltema Sint
Kjøp kvalitets rør du
mekanisk verksted har det
ellers kan jeg kjøpe et til deg å levere det Asker
ca 3,5meter kr140
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #12 på: mars 07, 2013, 22:32:09 pm »

nei 100mm du må jo få armen din inn dær og ei tang da
Biltema Sint
Kjøp kvalitets rør du
mekanisk verksted har det
ellers kan jeg kjøpe et til deg å levere det Asker
ca 3,5meter kr140
Såpass ja, så store hull i vogna-det er jeg ikke særlig keen på.

Må da vel finnes en annen løsning. Jeg får sikkert tak i et rør i området her, ellers takk! :-)

Er det gjennomgående hull fra front til bak i chassis?
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #13 på: mars 07, 2013, 22:42:23 pm »

Jeg har lagt nye rør under bilen, skal se om jeg finner noen bilder
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #14 på: mars 07, 2013, 22:53:14 pm »

Innlegg #836:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,175.810.html
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #15 på: mars 08, 2013, 12:02:42 pm »

Se der ja, har sett det er flere som har gjort det. Er dette godkjent?

Litt av en jobb for deg å finne igjen bildene, lang tråd du har-he he... ;-)
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: mars 08, 2013, 12:16:12 pm »

hehe ja blir litt leting Glad

Jeg viste bilen med dette opplegget, og han skrøt av ryddig opplegg Glad
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #17 på: mars 08, 2013, 12:21:43 pm »

hehe ja blir litt leting Glad

Jeg viste bilen med dette opplegget, og han skrøt av ryddig opplegg Glad
Det høres bra ut :-)
Loggført

Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #18 på: mars 08, 2013, 13:36:31 pm »

Jeg gjorde også dette på en bil men la nytt rør vedsidenav bremserøret inne i bilen.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #19 på: mars 08, 2013, 13:52:03 pm »

Jeg gjorde også dette på en bil men la nytt rør vedsidenav bremserøret inne i bilen.

Vurderer å prøve å få klemt inn et rør inni der ja.
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #20 på: mars 08, 2013, 14:27:51 pm »

ikke så lett å få clampet skikkelig når man ikke ønsker å kutte i bilen...

Og jeg brukte stål hydraulikkrør; ikke kobber Blunker
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #21 på: mars 08, 2013, 14:55:35 pm »

ikke så lett å få clampet skikkelig når man ikke ønsker å kutte i bilen...

Og jeg brukte stål hydraulikkrør; ikke kobber Blunker
Ok, det høres bra ut. Ikke veldig keen på kobber nei  Gliser
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!