mai 05, 2025, 07:11:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Konvertere tidlig SA bunnpanne til IRS  (Lest 980 ganger)
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« på: februar 20, 2013, 15:44:36 pm »

Jeg har konvertert en tidlig BJ/SA bunnnpanne til IRS
Den har de "kurvede" støtdemper tårnene - så de må modifiseres for klaring mot IRS armen.
Gjennomslag gummi er kappet til "halv størrelse"

Er det noen som har erfaring ang hvor mye gjennomslag gummi deformeres - og dermed hvor mye klaring en trenger mellom støtdemper tårnet og IRS armen
Jeg tenker 10-15mm - men ønsker selvsagt ikke for lite - og ikke å ta av mer en nødvendig av støtdemper tårnet.

Har forsterket tårnet med en plate på utsiden, skal sveise inn ny bunn etter at jeg har kappet bort nok
På dette bildet har jeg bare kappet bort selve "bunnen" i tårnet


(Jeg har nyere tårn liggende også, men planen var å kunne benytte et eldre karosseri uten å modifisere festene i innerskjermene bak)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2013, 15:04:51 pm »


Stilte samme spørsmålet på shoptalkforums...
"It depends how low you are and how stiff your torsions are. I have 2" of travel before the bump stop hits with 28mm torsions. My bump stops are 1/2 height. the rubber barely touches the bump stops on launch or corners"

Jeg får prøve med 15mm klaring da, og montere GoPro kameraet for å teste etterpå  Gliser
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 21, 2013, 17:00:59 pm »

er jo litt avhengi hvor lav bilen skal være også da Blunker
På den indre feste bære arm (Umbrakobolt) bruker du de store skivene på vær side eller 2 på yttre?
Den bunnen du bruker er det før 64 da?

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: februar 22, 2013, 01:47:54 am »

Senker for kjøre egenskaper, ikke for "look" på denne :-)
Har montert to skiver på utre side, lik tsom det var på donor bilen (1303)
Dette er en BJ panne, husker ikke årsmodell men mener det er rundt68, vet ikke når de fikk "rette" ståtdepertårnene bak
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!