mai 05, 2025, 09:59:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dobbelt forvarmerør, hvordan løse dette?  (Lest 2417 ganger)
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« på: mars 20, 2013, 00:55:12 am »

På min 1300dp motor sitter det dobble forvarmerrør.

Skal montere dette sammen med en potte som har kun ett hull, noen som har vært borti dette problemet og funnet en bra løsning?

Mvh.

Arne
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: mars 20, 2013, 01:48:38 am »

skift innsug eller skift potte:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #2 på: mars 20, 2013, 11:40:29 am »

skift innsug eller skift potte:)

Hmm, tenkte mer på å blende det ene el.noe. Ny potte, mye jobb å bytte innsug el?
Loggført

T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #3 på: mars 20, 2013, 11:53:40 am »

Jeg har ei ny potte med dobbel forvarming du kan få kjøpt for kr 400 Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: mars 20, 2013, 14:30:42 pm »

skift innsug eller skift potte:)

Hmm, tenkte mer på å blende det ene el.noe. Ny potte, mye jobb å bytte innsug el?

VIST den eine av dei doble røyrene går overens med den eine som er på eksospotta kan du jo kunna bruka det som der er , vist du får da tett vel å merka. noko eg trur du slit med. forvarmingsrøyrene treng ikkje blendast då dei skal vera opne mellom kvar ende og adskilt frå innsuget..men normalt sett er forvarmingsrøyrene potta tette med koks, og i verste fall kan da eira hol inn til innsuget.som kan laga mykje krøll.

sidan detta er ein dobbelport er da ikkje so avansert å skifta innsug, som på singelport.fordi innsuget er delt og skjøytt med gommimuffer. skru av endane og løys klemmene og litt dill so kan du løfta ut heile greia. eg har liggande innsug type vanlig vist du treng. ELLER endå enklare, kjøp potta til T2man Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #5 på: mars 20, 2013, 16:56:10 pm »

Jeg har ei ny potte med dobbel forvarming du kan få kjøpt for kr 400 Glad
Fristende det, men jeg har "bol" og dobbel glas pack+hull i bakplate er tettet igjen Gliser

Den du har er vel orginal?
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #6 på: mars 20, 2013, 17:01:46 pm »

skift innsug eller skift potte:)

Hmm, tenkte mer på å blende det ene el.noe. Ny potte, mye jobb å bytte innsug el?

VIST den eine av dei doble røyrene går overens med den eine som er på eksospotta kan du jo kunna bruka det som der er , vist du får da tett vel å merka. noko eg trur du slit med. forvarmingsrøyrene treng ikkje blendast då dei skal vera opne mellom kvar ende og adskilt frå innsuget..men normalt sett er forvarmingsrøyrene potta tette med koks, og i verste fall kan da eira hol inn til innsuget.som kan laga mykje krøll.

sidan detta er ein dobbelport er da ikkje so avansert å skifta innsug, som på singelport.fordi innsuget er delt og skjøytt med gommimuffer. skru av endane og løys klemmene og litt dill so kan du løfta ut heile greia. eg har liggande innsug type vanlig vist du treng. ELLER endå enklare, kjøp potta til T2man Glad
Er ikke i nærheten av bilen nå så jeg får ikke sjekket, men jeg håper det går å blende ett og at det andre går rett i det som blir igjen. Men har litt tvil om det. Hadde vært godt å gjort det enklest mulig...
Loggført

T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #7 på: mars 20, 2013, 18:03:09 pm »

Jeg har ei ny potte med dobbel forvarming du kan få kjøpt for kr 400 Glad
Fristende det, men jeg har "bol" og dobbel glas pack+hull i bakplate er tettet igjen Gliser

Den du har er vel orginal?


Ja, den er original type til 2 eksosrør.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #8 på: mars 21, 2013, 01:15:27 am »

Anbefaler å beholde doble forvarmingsrør!

Det er en forbedring som kom på de siste modellene - ikke uten grunn. Mye raskere oppvarming av innsuget = bedre gange på kald motor.
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #9 på: mars 21, 2013, 02:26:05 am »

Anbefaler å beholde doble forvarmingsrør!

Det er en forbedring som kom på de siste modellene - ikke uten grunn. Mye raskere oppvarming av innsuget = bedre gange på kald motor.
Ok, men får ikke brukt det når jeg har glas pack....?
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: mars 21, 2013, 02:43:07 am »

du kan jo sveisa over endane mot toppen, på ditt nye anlegg, og vips so stemmer alt igjen
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TommyL
Medlem
***
Innlegg: 237
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mars 24, 2013, 20:15:05 pm »

arne, har jo sagt jeg har en orginal 1600 innsug her... med 30-34-30 gasser overgang...
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #12 på: mars 25, 2013, 09:56:37 am »

arne, har jo sagt jeg har en orginal 1600 innsug her... med 30-34-30 gasser overgang...
Enkelt å bytte el? Du som har skrudd litt motor;-)
Loggført

TommyL
Medlem
***
Innlegg: 237
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: mars 25, 2013, 13:47:17 pm »

3 muttre og 2 klemmer hvis jeg ikke husker feil. den 30-34 adapteren skal jeg finne frem så jeg husker det.
Loggført
Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #14 på: mars 25, 2013, 14:14:26 pm »

3 muttre og 2 klemmer hvis jeg ikke husker feil. den 30-34 adapteren skal jeg finne frem så jeg husker det.
Lækkert ;-)
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!