mai 05, 2025, 23:05:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Muligens forgasser problem ? ( bilder )  (Lest 1371 ganger)
leithen
Medlem

Vis profil
« på: mars 24, 2013, 20:53:06 pm »

Har en 1300 boble 66 modell. Dagen jeg hentet boble så gidde den plutselig full gass av seg selv , og da såg jeg dette problemet her :

* image.jpg (37.26 KB. 450x600 - vist 141 ganger.)

Denne her hadde hoppet helt i rundt . Fikset denne og kjørte videre men den fortsatte nå med og daue av i ny og ne . Fikset alt som stifter , pluggledninger , plugger , ventiljustering ny olje og bensin og noen slanger . Bilen fungerte perfekt en stund og kjørte ett par små turer og alt såg ut til og fungere.
Men så Igår va jeg ute og kjørte omtrent i en time , og da begynte den helt likt. Går veldig fint på tomgang men når jeg gir full gass dauer den helt av.

Sjekket motorommet og da er denne her :

* image.jpg (40.9 KB. 450x600 - vist 138 ganger.)

Og den skal nå være der . Men når jeg plassere den sånn som det første bilde da får jeg akkurat de samme symptomene på bilen . Den går på tom gang men den dauer av ved gass . Ser noen ett problem på bildene om jeg evt mangler noe , eller noe kunne blitt justert

Loggført

- Leithen
G.D
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: mars 24, 2013, 22:04:26 pm »

Den delen med tennene skal stå slik i forhold til skruen når den er varm. Men ser du mangler vacuumslangen på forgasseren som går til fordeleren?
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #2 på: mars 25, 2013, 00:24:51 am »

slangen er der den ser da ut som, men med strips  å greier vil eg tru den ikkje har heilt prespassning. best med ein gommislange som har presspasning og held skikkelig tett.
men ang forgassaren, du må justera choken rett til utetemperaturen, dette har mykje å sei, og spesielt fordi da flytter armen som held den plata med hakk i, og derfor hindrer at den spinner rundt etc.
trur aksdysa di er tett eg, blandt da fyrsta som tetter seg til av dyser. ta av luftfilteret og sjå nedi gassaren mens du tar eit "drag" i gassarmen. skal då komma ein konsentrert sprut med bensin ut frå dysa som ser ut som ein kjøkkenkran. vist ikkje, tar du av toppen av gassaren, og tar ut dysa og blåser gjennom den med trykkluft. men ser ut som du kan ta ein rens på heile forgassaren i samme slengen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
leithen
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: mars 25, 2013, 00:48:55 am »

Takker for svar :-) skal opp på tirsdag og skru litt . Så får evt bytte slange , sjekke denne dysa og prøve og justere litt og se om det hjelper . Hadde sikkert vært like greit og renst hele forgasseren ;-)
Men det som er rart er at jeg kan kjøre en hel time uten noen problemer og så kommer det plutselig . Fungerer både varm og kald .
Loggført

- Leithen
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #4 på: mars 25, 2013, 11:03:48 am »

kan jo lika tili vera tenningskødd. gamle sletne coilar kan begynna å skapa seg når dei vert varme(som tar litt tid.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
leithen
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: mars 26, 2013, 21:35:10 pm »

Slangen er ok , dysa er ok . Kjørt en god tur idag og , fikk fram problemet til slutt , men idet jeg skulle justere så forsvant det . Kjørte og kjørte og fikk det frem igjen men forsvant igjen idet jeg skulle justere  Sint bilen er veldig lett startet når den er kald men veldig tungstartet da den er varm .
Loggført

- Leithen
leithen
Medlem

Vis profil
« Svar #6 på: mars 26, 2013, 21:47:20 pm »

Mangler også denne slangen her http://www.unneberg-bil.no/ ( nummer 1 )
Loggført

- Leithen
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #7 på: mars 27, 2013, 12:57:13 pm »

du veit at du må pumpa litt på gassen / halda pedalen i golvet når du skal starta den ved varm??
linken din virkar ikkje
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!