BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #60 på: september 22, 2013, 17:19:24 pm » |
|
Uten tvil en av mine favorittbiler dette her, og den ble bra med hvit Kamei-spoiler!! Åssen motor har du i den? Den gikk godt i alle fall!  Takk  ja syns den ble mye bedre i hvit enn i sort, neste blir å Lakke speilene på bilen også i samme farge  ) Er bare en 1680 som produserer 86hk  får se om vi får satt sammen en oxy i vinter, som vi nesten har alt av deler for å få den sammen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #61 på: september 22, 2013, 17:23:00 pm » |
|
film fra kjøringa i dag da?
Glemte GoPro kamerat hjemme :/ kom på at vi hadde glemt det når vi var halvveis til Våler :/ Men skulle absolutt hat det med
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #62 på: oktober 01, 2013, 22:20:07 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: desember 18, 2014, 22:13:00 pm av BobleTurbo »
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem

|
 |
« Svar #63 på: oktober 02, 2013, 15:00:50 pm » |
|
I like alot  Veldig gjennomført bil.
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #64 på: desember 12, 2013, 01:03:12 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem

|
 |
« Svar #65 på: desember 12, 2013, 01:44:05 am » |
|
WOW  Dette må jo bli bra....
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #66 på: desember 12, 2013, 10:07:29 am » |
|
Ja håper det  gleder meg som en unge til å prøve den på veien  og at den fjærene litt og ikke er helt stum som den er nå Også kommer forhjulet riktig i hjulbuen igjen, så slipper dekke å subbe i skjermkanten, pluss at det ser 100 ganger bedre ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #67 på: desember 16, 2013, 09:35:27 am » |
|
Vet du hvor brede disse forstillingene er? Tilsvarer de målet på en orginal forstilling?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
scardeep
Supermedlem

|
 |
« Svar #68 på: desember 17, 2013, 11:19:30 am » |
|
Ser ut at noen skal ha en hyggelig juleferie med mye kosemekking! Da har vi en spennende sesong på å vente! jeg bytter motor så vi få kjøre samme klasse!  og på en bane som VARNA så er hk ikke det viktigste. Men biter du har handlet inn nå skal spille den største rollen, så det er spennende å se hvordan bilen forandrer seg i svinger. Stå på! det er sikkert mange som følger!
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #69 på: desember 17, 2013, 18:10:55 pm » |
|
Se der du, en Red9. Kult! Hvordan gikk frakt og slikt? dyrt? Selv planer om å kjøpe forstilling herfra: http://eyeball-engineering.net/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #70 på: desember 17, 2013, 22:28:16 pm » |
|
Vet du hvor brede disse forstillingene er? Tilsvarer de målet på en orginal forstilling?
Har ikke fått noen mål men, regner med at den er tilsvarende den originale i bredde
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #71 på: desember 17, 2013, 22:35:07 pm » |
|
Ser ut at noen skal ha en hyggelig juleferie med mye kosemekking! Da har vi en spennende sesong på å vente! jeg bytter motor så vi få kjøre samme klasse!  og på en bane som VARNA så er hk ikke det viktigste. Men biter du har handlet inn nå skal spille den største rollen, så det er spennende å se hvordan bilen forandrer seg i svinger. Stå på! det er sikkert mange som følger! hehe ja  bobla er vinterlagra et sted der det ikke går ann å få skrudd, så må nok vente på litt varmere vær. eller få gjort ferdig et bay prosjekt vi har som nesten er kjørbart nå. også bytte plass på de to da. Varna blir spennede neste år, håper det blir som natt og dag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #72 på: desember 17, 2013, 22:39:04 pm » |
|
frakt og alt gikk kjempe bra, fikk pakkepris når vi kjøpte både foran og bak. ventet ca 4 uker før den kom  var litt heldige med at vi fikk den dagen før vi dro til usa og at den ikke ble liggende hos posten i 3 uker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #73 på: desember 17, 2013, 22:42:47 pm » |
|
så også på den eyeball forstillinga som også ser jævlig bra ut, men den var litt utenfor budsjettet som vi hadde satt. Må forsatt kjøpe stoler da vi enda kjører rundt med 2 ulike stoler  så måtte ha litt penger til overs til det også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RIN94
Medlem

|
 |
« Svar #74 på: juni 25, 2014, 19:17:06 pm » |
|
Noe nytt på denne fronten eller ? 
|
|
|
Loggført
|
1300 - 68mod
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #75 på: juni 27, 2014, 19:04:20 pm » |
|
Har skjedd litt det siste halvåret, men som vanlig ingen rekordfart på oss  mange prosjekter og alt for godt å ligge på sofaen etter jobb har mye av skylde for at det har gått seint  men her kommer en liten oppdate fikk bilen ut i mekkegarasjen i Februar en gang etter at vi hadde blitt "ferdig" med en early bay panel  planene var mange og målet var å bli ferdig til Herbie memorial run.  noe av det første som ble montert var red9design forstillinga, selve forstillinga var bolt on. Men rattstammen måtte modes litt for å få det til å passe sammen med det nye   så gikk vi løs på bakstillinga  men møtte på litt problemer her, coilovern lå inntil bærearmen bak, tenkte først å kappe ut den delen der coilovern subba i armen og sveise inn et halvrør. Men fant ut at det ikke subba mere enn at vi kunne bruke propanbrennern og banke litt på det  alt ferdig montert   neste mod på lista var å skjære ut til inspeksjonsluker bak, lagde også i samme slengen avtagbar bakplate så vi får motoren lettere ut og inn  lakka også motorrommet på nytt   Etter å ha fått sammen bilen igjen så ble det bestilt 4hjulskontroll på S-sentrum for å få alt riktig stilt. MEEEEEEEN dagen før vi skal dit så slipper vi bilen ned på bakken for å få justert høyden på bilen helt riktig. syns den var veldig høy bak så vi skrur coilovern helt i bånn, fant fort ut at coilovern var 10cm for lang  Her står den helt i bånn etter en prøvekjøring  var på 4hjulskontrollen men dagen etterpå så byttet vi tilbake til orginalt bakstilling igjen moddet også et baklokk til bobla, er ikke helt ferdig med det enda    nesten ferdig resultat  forsatt litt jobb igjen på det  Har også fått satt inn 2 like stoler og lagd til plata bak setene, men har ingen bilder av dette nå  skal kjøre ut bilen så fort det har slutta å regne her. Her er et lite bilde fra Herbie memorial run   jaja dette ble et langt innlegg men håper dere henger med mellom all teksten og bildene 
|
|
« Siste redigering: april 27, 2015, 21:36:53 pm av BobleTurbo »
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #76 på: juli 01, 2014, 21:46:39 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: april 27, 2015, 20:50:24 pm av BobleTurbo »
|
Loggført
|
|
|
|
RIN94
Medlem

|
 |
« Svar #77 på: juli 01, 2014, 22:38:16 pm » |
|
Blir fin denne bilen her!  personlig likte jeg ikke de lysene, men smak og behag 
|
|
|
Loggført
|
1300 - 68mod
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #78 på: juli 01, 2014, 22:45:09 pm » |
|
Blir fin denne bilen her!  personlig likte jeg ikke de lysene, men smak og behag  X2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #79 på: juli 01, 2014, 22:58:27 pm » |
|
Jeg må si meg enig. Bilen kledde ikke de lysene. Selg dem heller til meg og min 1303 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #80 på: juli 01, 2014, 23:17:35 pm » |
|
planen er at de egentlig skal på bayen  men måtte teste de ut,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #81 på: juli 01, 2014, 23:20:27 pm » |
|
Stå på!
Bra at du gjør ting i riktig rekkefølge...med dette understellet blir dette en rask bil på svingete veier.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Daniel L
Supermedlem

Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #82 på: juli 02, 2014, 13:14:02 pm » |
|
Veldig kult det du har gjort med hele bilen! likte baklokket også 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #83 på: juli 02, 2014, 14:41:46 pm » |
|
Wow! SKjedd en del her siden jeg var innom tråden sist. GL er dødsfett når det er så gjennomført som denne har blitt 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Hans
Supermedlem

|
 |
« Svar #84 på: juli 06, 2014, 00:51:41 am » |
|
sett på firkanta ekstralys under fangeren. Ellers så er jo bilen blitt råflott.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #85 på: juli 08, 2014, 00:20:33 am » |
|
Baklokket blir GRISELEKKERT!!
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #86 på: august 17, 2014, 22:38:10 pm » |
|
Etter en fantastisk helg på SCC, så sitter vi igjen med 2 priser som kom veldig uforventa, men utrolig kult å få  og har alt fått en fin hylle å stå på  Motoren har begynt å oppføre seg noe rart og sliter med å fyre på cylinder 3 og 4. så må ta av gassern og prøve å rense den en gang til. Takk til kalle som holdt et lynkurs i å stille weber gassere med oss men fikk allikevel prøvd bilen på autoslalomen, noe som var jævlig kult. Fikk lakket baklokket i boden Torsdagsnatt og fikk satt det på bilen fredagen, så her er noen bilder av det ferdig på bilen    og noen andre oppgraderinger som skjedde rett før SCC Nytt ratt og brannslokningsapparat med skom 
|
|
« Siste redigering: april 27, 2015, 21:35:38 pm av BobleTurbo »
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #87 på: august 22, 2014, 21:53:17 pm » |
|
Fant feilen med at den ikke gikk ordentlig. Gåen pakning mellom forgasseren og toppen. Klipte til ny og renset gasseren så gikk den normalt igjen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem

|
 |
« Svar #88 på: november 29, 2014, 18:46:32 pm » |
|
Da er sommern over og bobla er vinterlagra inntil mekkegarasjen er ledig. bytter motor i syncroen nå  et lite mimrebilde  Bay'en har fått på seg vinterdekk så den blir brukt litt i vinter  
|
|
« Siste redigering: april 27, 2015, 21:39:17 pm av BobleTurbo »
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem

|
 |
« Svar #89 på: desember 01, 2014, 15:47:04 pm » |
|
En tøff bil dere har fått til! Hva er planer til vinteren?
Bruk 4 festepunkter på skiltet bak og lag et lik mellomrom over hele område!
Ble tøffere med mindre riller på motorlokk men ligger det noe mer i det enn look?
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
|