april 27, 2024, 17:39:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Polen restaurering av Crew cab 65 mod  (Lest 132530 ganger)
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #90 på: mai 04, 2013, 15:23:01 pm »

Da får han vel god pris på deler han trenger også vel?
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #91 på: mai 04, 2013, 15:53:38 pm »


3000 visningar på 10 dagar, trur "folket" er litt nyskjerrige....- og bra er det  Gliser

Arnstein

 4000 nå.

Er ikke bare det at vi er interessert, men er jo også mange bilder her. Mange av oss har vel også tenkt på å gjøre det du har gjort...
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #92 på: mai 04, 2013, 15:59:25 pm »

Det er så morro å se på disse bildene, for en fremgang. Ser veldig forskjell på om det er fulle arbeidsdager på flere karer, enn om det er en mann på kveldstid etter full jobb,kone, unger, hus og hage. Ser veldig bra ut!!
Loggført

Seaside VW Klubb
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #93 på: mai 04, 2013, 18:04:16 pm »

Det er så morro å se på disse bildene, for en fremgang. Ser veldig forskjell på om det er fulle arbeidsdager på flere karer, enn om det er en mann på kveldstid etter full jobb,kone, unger, hus og hage. Ser veldig bra ut!!
Dette er tingen for å få fart på prosjektet Gullik  Gliser
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #94 på: mai 04, 2013, 21:15:09 pm »

John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk
da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt Øyerulling

Stå på Ser at du har Handler deler Fra Karl UK Autocraft er tingen
Du husker hva jeg sa om Gulvet Sjokkert

Dette blir nok bra til slutt
Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield?

Du kan lese litt om erfaringer med Autocraft vs. KlassisFab/andre leverandører av karr.deler i denne tråden, Rolf:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=478200
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #95 på: mai 05, 2013, 06:58:48 am »

John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk
da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt Øyerulling

Stå på Ser at du har Handler deler Fra Karl UK Autocraft er tingen
Du husker hva jeg sa om Gulvet Sjokkert

Dette blir nok bra til slutt
Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield?

Du kan lese litt om erfaringer med Autocraft vs. KlassisFab/andre leverandører av karr.deler i denne tråden, Rolf:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=478200
Da fikk jeg noe å lese på tidlig søndag morgen, takk for det Dag.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #96 på: mai 05, 2013, 14:49:25 pm »

John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk
da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt Øyerulling

Stå på Ser at du har Handler deler Fra Karl UK Autocraft er tingen
Du husker hva jeg sa om Gulvet Sjokkert

Dette blir nok bra til slutt
Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield?

Du kan lese litt om erfaringer med Autocraft vs. KlassisFab/andre leverandører av karr.deler i denne tråden, Rolf:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=478200

Autocraft har levert fantastisk gode deler til min dobbelkabin til en svært billig penge. (Jeg har hatt fordelen av gratis frakt i UK og tatt med i bagasjen hjem til Norge) Ingen tilpassing av nye deler er nødvendig. Gamle biler derimot, trenger avogtil litt tilpassing Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #97 på: mai 05, 2013, 18:58:42 pm »

Må være en deilig følelse å sitte og se detta blir gjort av folk som virkelig ser ut til å kunne det de gjør.
Fort og bra.
Moro å følge.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #98 på: mai 05, 2013, 23:16:33 pm »

Må være en deilig følelse å sitte og se detta blir gjort av folk som virkelig ser ut til å kunne det de gjør.
Fort og bra.
Moro å følge.


He he, til no har det kun vert ein solskinshistorie, får håpe det forsetter slik. Men må innrømme at eg hadde sommerfugler i magen når eg reiste i frå Polen.
Har forsikret bilen mot tyveri for 150 000 kr før eg reiste nedover. Bruker Tryg Vesta og det var ingen problemer. Måtte/burde ha med grønt kort også. Det for å få lettere hjelp i Polen, er vist ein form for garanti for event bilbergings selskap.

Arnstein
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #99 på: mai 06, 2013, 08:35:37 am »

Har en bekjent som har fåt restaurert noen bobler der nede, superfornøyd. For tiden har de holdt på å restaurere en T34 halvautomat, men han ble rimelig nervøs da det en lengre periode var taust derfra!! Tror det ordner seg for ham, men han var vel redd den var "forsvunnet" en stund.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #100 på: mai 06, 2013, 14:03:49 pm »


I påvente av nye bilder frå Polen kan "folket" kose seg med fyrste oppstart av min 1303 t4 2056ccm turbo.  Gliser Gliser Gliser Øyerulling

 

Arnstein
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #101 på: mai 06, 2013, 14:49:46 pm »


Oppstart av motoren i Polen Gliser Gliser




Arnstein







 
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #102 på: mai 06, 2013, 16:08:41 pm »

Megasquirt på T4'n? I såfall skulle jeg likt og ha en kopi på det mappet til min blir klar....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #103 på: mai 07, 2013, 18:22:00 pm »

Og vi ser gjerne mer bilder av grenrør, turbo plassering osv fra 03'en :-)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #104 på: mai 07, 2013, 19:06:49 pm »

Og vi ser gjerne mer bilder av grenrør, turbo plassering osv fra 03'en :-)

Ja!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #105 på: mai 07, 2013, 20:29:43 pm »

Nye sveisebilder som eg fekk i frå Polen i dag!!! Gliser


* rsz_img_9908.jpg (119.29 KB. 800x600 - vist 664 ganger.)



* rsz_img_9910.jpg (111.06 KB. 800x600 - vist 639 ganger.)



* rsz_img_9911.jpg (136.03 KB. 800x600 - vist 596 ganger.)



* rsz_img_9912.jpg (137.35 KB. 800x600 - vist 611 ganger.)



* rsz_img_9913.jpg (124.37 KB. 800x600 - vist 536 ganger.)



* rsz_img_9914.jpg (92.08 KB. 800x600 - vist 611 ganger.)


Er snart bil igjen  Sjokkert Sjokkert

Arnstein

Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #106 på: mai 07, 2013, 21:00:53 pm »

Og vi ser gjerne mer bilder av grenrør, turbo plassering osv fra 03'en :-)

Siden eg sjølv drog denne tråden litt offtopic i påvente av meir bilder frå Polen så kjem det nokre bilder til av 03`en.
Den hadde kanskje fortjent ein eigen tråd. Men men, tiden får vise.
Det som er lite av på det norske vw forume, er av sjølve oppsetting av megasquirt. Men med hjelp av youtube og shoptalks har eg fått liv i min motor.

Eigen tråd om MS trur eg kunne vert inntresant for mange.


* rsz_381.jpg (126.6 KB. 800x479 - vist 810 ganger.)



* rsz_383.jpg (107.73 KB. 359x600 - vist 714 ganger.)



* rsz_769.jpg (91.57 KB. 800x451 - vist 697 ganger.)


Arnstein

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #107 på: mai 07, 2013, 21:04:14 pm »

Jeg liker eksosen din.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #108 på: mai 07, 2013, 21:10:05 pm »

Jeg liker eksosen din.

Takk  Glad

Loggført
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #109 på: mai 07, 2013, 21:39:04 pm »

bra prosjekt. Det jeg har hørt om Polen repp er positivt.
Håper det går bra  Glad
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #110 på: mai 07, 2013, 22:25:46 pm »

Vi hadde en egen ms tråd for en stund siden. Er en del som kjører med det etterhvert
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #111 på: mai 07, 2013, 23:06:27 pm »

skal sei da går undå på dokaen ja! Glad eg stemmer for ny tråd på 03en!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #112 på: mai 08, 2013, 10:50:01 am »

Eg stemmer for ny tråd på 03en!

X2!

Ser godt ut!
Holder på men en T4 med turbo jeg også, tenkte å plassere tubo på samme plass som du har gjort
Jeg har DTM viftehus, T4 EFI innsug som er nedkappet med trykkobser på hver side og et spjell i midten

Ser ut til at du ikke måtte modifisere brannveggen for å få trykkrøret fra turbo til motorrommet?
Fikk du turboen høyt nok til at det drenerer tilbake til sump uten problemer, eller må du pumpe?
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #113 på: mai 08, 2013, 18:12:33 pm »

Meire bilder av planet og under ved motor rommet.


* rsz_img_9915.jpg (93.41 KB. 800x600 - vist 665 ganger.)



* rsz_img_9916.jpg (96.23 KB. 800x600 - vist 598 ganger.)



* rsz_img_9917.jpg (96.69 KB. 800x600 - vist 618 ganger.)



* rsz_img_9919.jpg (95.01 KB. 800x600 - vist 672 ganger.)



* rsz_img_9918.jpg (100.25 KB. 800x600 - vist 601 ganger.)


Alt av transport lakk blir slipt ned til "bart" stål før epoxy grunning skal på.

Arnstein

Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #114 på: mai 09, 2013, 08:55:21 am »

Eg stemmer for ny tråd på 03en!

X2!

Ser godt ut!
Holder på men en T4 med turbo jeg også, tenkte å plassere tubo på samme plass som du har gjort
Jeg har DTM viftehus, T4 EFI innsug som er nedkappet med trykkobser på hver side og et spjell i midten

Ser ut til at du ikke måtte modifisere brannveggen for å få trykkrøret fra turbo til motorrommet?
Fikk du turboen høyt nok til at det drenerer tilbake til sump uten problemer, eller må du pumpe?


Hei
Du får det sikkert til med DTM viftehuset, men eg er glad eg har Porsche kappa. Den er ganske lav i bakkant og ein har "relativt" god plass for rør i bakkant. Har brukt 2" på trykk og 2,5" frå filter til turbo.

Turboen min ligger heilt i grenseland lavt, mulig eg lagar meg nye rør til vinteren igjen slik at turboen kjem 3-4 cm høgare. Det viktigaste for meg i fyrste omgang er å få ei effektmåling som er mindre en 160 Hk eller mindre enn 200Nm slik at eg får bilen godkjent. Eg får sjå korleis det går.  Glad

Arnstein

Arnstein
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #115 på: mai 13, 2013, 21:47:32 pm »

Meir bilder!!


* rsz_img_9921.jpg (93.22 KB. 800x600 - vist 609 ganger.)



* rsz_img_9922.jpg (70.58 KB. 800x600 - vist 548 ganger.)



* rsz_img_9923.jpg (99.43 KB. 800x600 - vist 549 ganger.)



* rsz_img_9924.jpg (94.4 KB. 800x600 - vist 534 ganger.)



* rsz_img_9925.jpg (108.57 KB. 800x600 - vist 591 ganger.)



* rsz_img_9927.jpg (92.26 KB. 800x600 - vist 493 ganger.)


Arnstein

Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #116 på: mai 13, 2013, 22:00:56 pm »

Du vurderte ikke å bygge om til Samba - når du først var i gang?

Hadde du hatt deler av et tak- Disse gutta hadde fiksa det!

Hvor stort er arbeidslaget forresten?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #117 på: mai 13, 2013, 22:24:15 pm »

Du vurderte ikke å bygge om til Samba - når du først var i gang?

Hadde du hatt deler av et tak- Disse gutta hadde fiksa det!

Hvor stort er arbeidslaget forresten?

Utgangspunktet mitt er å få bilen mest mulig orginal, dette litt på grunn av verdi, men også for å kunne stå fritt i ettertid med senking ol.
Har bestilt safari front vinduer, det får holde i fyrste omgang.  Blunker

Eg har ein å forholde meg til, men han har mangen "venner".  Gliser
Ein som sandblåser, ein som sveiser, ein som syr intriør, ein som bygger motor, osv. Fordelen med når det fungerer, er at ingen går lei av prosjektet.

Denne veka blir understellet demonter og bilen blir slip ned der den ikkje har vert sandblåst. Epoxy grunning og tektyl blir sprøytet på slik at den blir ferdig under.
Alt av foringer, bremsedeler, lager og mansjetter blir nytt.

Arnstein
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #118 på: mai 22, 2013, 12:40:36 pm »

Det er tydeleg at dei har hatt laaang pinse ferie i Polen også, men i dag fekk eg oppdatering.  Gliser Gliser Gliser


* rsz_img_0088.jpg (92.46 KB. 800x600 - vist 734 ganger.)



* rsz_img_0089.jpg (99.44 KB. 800x600 - vist 693 ganger.)



* rsz_img_0090.jpg (107.59 KB. 800x600 - vist 647 ganger.)



* rsz_img_0091.jpg (89.64 KB. 800x600 - vist 586 ganger.)



* rsz_img_0092.jpg (108.27 KB. 800x600 - vist 569 ganger.)



* rsz_img_0093.jpg (101.92 KB. 800x600 - vist 603 ganger.)



* rsz_img_0095.jpg (102.53 KB. 800x600 - vist 611 ganger.)


I mine auger ser dette ok ut.  Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Arnstein

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #119 på: mai 22, 2013, 13:25:54 pm »

jepp ser bra ut!! snart klar til bruk no:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!