Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« på: november 29, 2012, 11:49:35 am » |
|
Kapteinen har ikke gummi på.
Grunnen til det er at han heller vil kjøre uten gummi, enn å ha på feil type gummi på stigtrinna.
Hva mener du er "rett" å gjøre?
Gummien må i tillegg festes med spesielle nagler. Dette finner man ut av, men motivasjonen er kanskje ikke så stor når man alikevel skal selge den?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
    
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
 |
« Svar #1 på: november 29, 2012, 12:12:04 pm » |
|
Når riktig gummi ikke er tilgjengelig er vel punkt 1 og 4 i spørreundersøkelsen rett svar?
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #2 på: november 29, 2012, 13:27:23 pm » |
|
Jeg holder på å sette i stand stigtrinn på min 52 modell. Jeg bruker de som sitter på bilen av nyere dato, sveiser på forsterkning og setter på reprogummi og profilerte lister. Det vil se bedre ut enn det som er på i dag.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #3 på: november 30, 2012, 01:18:47 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #4 på: november 30, 2012, 10:06:00 am » |
|
Gummien på 52-modellen var flat på toppen av rillene, ikke skrå og spisse som her. Det skal ikke være lett. De fleste hadde valgt den du linker til. Jeg har selv to slike ruller. Det er en egen tråd om dette i `originalprat`.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #5 på: november 30, 2012, 11:10:28 am » |
|
kjør den typen som ligger på bildet over her, gjennom tykkelseshøvel så du får flatet ut toppene..  (festes på ei plate med lim først da seff)
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #6 på: desember 04, 2012, 22:05:06 pm » |
|
kjør den typen som ligger på bildet over her, gjennom tykkelseshøvel så du får flatet ut toppene..  (festes på ei plate med lim først da seff) Hvordan få den av igjen? Høvle av rillene høres ut som et bra alternativ til å kjøre helt uten. Har trådstarter sjekket ut bagasjerumsmatte fra Biltema å sett på rillene der?
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #7 på: desember 05, 2012, 09:06:52 am » |
|
Siden profilen vi her snakker om er noe bredere enn den avbildet i tråden, så tror jeg høvling utgår. Kreativt forslag okkesom  Meg bekjent ble samme gummi brukt også i 53 (kanskje også deler av året i 54?). Hva med å finne gummirester og lappe litt? Det vil jo passe x-bilen min perfekt spør du meg  Gidder du ikke det, foreslår jeg å kjøre uten gummi. Foreslår en forumbasert kollektiv leteaksjon for å skaffe nok gummi til bilen. Det blir nesten i tråd med rekonstruksjoner man finner innenfor arkeologi eller rekonstruering av hodeskaller.. Mao bake inn noe nytt der man må, men beholde det gamle der man kan uavhengig av om det er helt perfekt eller ei.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #8 på: desember 05, 2012, 09:22:08 am » |
|
har du ikke sakt du skal selge bilen  legge så mye arbeid i de stigtrinn 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #9 på: desember 05, 2012, 17:25:25 pm » |
|
det sitter en herremann på otta, som har en rull med riktig gummi til splitt.. han er registrert bruker her , kan hende han deler med andre som trenger .
å få løs igjen gummien fra en treplate er enkelt, bare å varme gummien endel så løsner limet nok til at det slipper på treverket
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #10 på: desember 06, 2012, 10:10:50 am » |
|
Avstemming avsluttes i dag! Det står likt mellom å gjøre på uten gummi og "skjønner ikke problemet".
Biltema-matte er det mange som bruker. Det funker det, men ikke på 52-modellen.
Om man skal nå opp i høy prisklasse på bilen, må det være noe ekstra. Utover det som er så bra med denne bilen.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #11 på: desember 06, 2012, 12:20:49 pm » |
|
Høres ut som en fornuftig tankerekke. I så fall vil jeg anbefale å krydre med noen deler som gjør veien enklere til målet. Hvis du ikke har holderen til batterimåler eller x-platen som skal sitte mellom flapseblekkene under motoren, så kan det være hyggelige, og ikke alt for dyre, bidrag som er superenkle å montere. (Enklere å montere disse tingene enn å legge ned masse tid ned i stigbrettgummi.) Hør eventuelt med Virtanen ang gummien: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/search.php?username=virtanen. Så et bilde i en tråd der han jobbet med en gummi som lignet veldig på hva du er ute etter: http://www.google.no/imgres?q=site:thesamba.com+%2B+running+board+virtanen&um=1&hl=en&sa=N&tbo=d&biw=1920&bih=1105&tbm=isch&tbnid=VX7BLAo9V_jIlM:&imgrefurl=http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php%3Fp%3D5983210&docid=KizOcauQ2MaWCM&itg=1&imgurl=http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/916589.jpg&w=778&h=583&ei=-HDAUPy-IKSA4gStkoGADw&zoom=1&iact=hc&vpx=852&vpy=268&dur=661&hovh=194&hovw=259&tx=151&ty=119&sig=117492159977488847674&page=1&tbnh=145&tbnw=193&start=0&ndsp=56&ved=1t:429,r:14,s:0,i:125Det artigste med denne modellen - og bilen - (sept 52) er jo kombinasjonen non-seamed-25hk-viftehus og zwitter tank med smalt påfyllingsrør. Etter min mening er dette liksom stjerneeksempelet på hvordan en urørt pre-zwitter faktisk skal være. Bilde av bilens motor før den ble plukket ned: http://photos1.blogger.com/blogger/365/3683/1600/DSC_6843.jpgMan skal være rimelig nerd hvis man er klar over at disse endringene faktisk er helt riktig til denne modellen. Vil tippe at det er nettopp disse nerdene som er villig til å grave dypest i porte-monnaien(?)
|
|
« Siste redigering: desember 06, 2012, 13:35:11 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #12 på: desember 06, 2012, 16:50:53 pm » |
|
Gode forslag til gummi og festing der. Men jeg tror det lander på dagens situasjon. Ny eier må ha noe å strekke seg etter han også. Motor bygger jeg opp i disse dager, det blir en god og pen 30 HK med 25 HK-deler så langt det lar seg gjøre. Bilens 25HK blokk og deler følger med ved salg.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #13 på: april 26, 2013, 10:18:36 am » |
|
Grunnen til det er at han heller vil kjøre uten gummi, enn å ha på feil type gummi på stigtrinna.
Er dette riktig type? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #14 på: april 26, 2013, 11:46:14 am » |
|
Han her har noe av det bedre når det gjelder nye stigtrinn og gummi til split og oval: http://www.kaefervwrostfrei.de/index_e.htmlEllers har Virtanen i Finnland mye bra. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #15 på: mai 01, 2013, 12:12:48 pm » |
|
Nå skal jeg sveise fast forsterkning på stigtrinnene på min 52 modell. Er det noen som har mål hvor de skal sitte? Jeg har sett på forskjellige bilder men det ser ut som det varier mellom de forskjellige leverandørene. Etter det blir det sandblåsing av stigtrinn og bensintank før lakkering. Ligger litt etter skjema for å få bilen klar til sommeren, men skal skifte olje og smøre bilen i dag.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
|