mai 05, 2025, 10:08:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor mye fortenning på 2,0 T4 motor (1976 Buss)  (Lest 1408 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« på: mai 08, 2013, 10:37:33 am »

Noen som husker eller har en link her?

Std motor med litt større "potte"
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
vw62
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #1 på: mai 08, 2013, 22:40:05 pm »

Hei du.... 2,0l cj skal 7,5grader btdc.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 08, 2013, 23:39:36 pm »

takker!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: mai 09, 2013, 00:10:53 am »

Eller 7,5 BTDC som utgangspunkt for så å gi den litt mer og mer fortenning til du får tenningsbank ved belastning og så bittelitt tilbake  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 09, 2013, 00:14:15 am »

Eller 7,5 BTDC som utgangspunkt for så å gi den litt mer og mer fortenning til du får tenningsbank ved belastning og så bittelitt tilbake  Blunker

Det er jo metoden jeg ellers bruker til vanlig. Slakke motbakker fungere fint til slik testing.

Har lovet "naboen" å titte litt på bussen hans til uka....
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 09, 2013, 07:07:58 am »

ja mye av de originale  tallene er jo med god  margin og beregnet for å gå på lavere oktan.
fyller du 98 kan du nok trygt legge på ~5 grader til for å få mere riktig tidspunkt.
gratis Nm/hk
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!