mai 04, 2025, 19:54:34 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
sveise t1 blokk?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: sveise t1 blokk? (Lest 1586 ganger)
Randeberg
Medlem
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland
sveise t1 blokk?
«
på:
mai 15, 2013, 21:00:03 pm »
hei, som tittelen sier lurer jeg på om det lar seg gjøre? er sveiser selv men har hørt en del at magnesiumslegeringen er lettantennelig (?), tenker også på om blokka muligens vil slå seg noe voldsomt? en av case saverene har blitt revet ut av tidligere eier, så nå står det mellom å bruke 14mm OD 8mm ID case saver eller å sveise og gjenge opp på ny. blokka skal åpnes for 94mm stempler så borringen vil vel ta litt av gjengene på denne i tilfellet? noen som har prøvd dette?
Kjell
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: sveise t1 blokk?
«
Svar #1 på:
mai 15, 2013, 21:03:29 pm »
Med std case savere tar man akkurat ikke borti med 94mm borring.
Bytt blokk vil mitt svar være...
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: sveise t1 blokk?
«
Svar #2 på:
mai 16, 2013, 00:14:28 am »
sjekk den her:
http://www.weldingtipsandtricks.com/welding-magnesium.html
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: sveise t1 blokk?
«
Svar #3 på:
mai 16, 2013, 00:21:35 am »
sveisng bør være siste utvei.
oversize casesaver + rød locktite
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: sveise t1 blokk?
«
Svar #4 på:
mai 16, 2013, 08:49:30 am »
Sitat fra: KnastenradUndKnotenblech på mai 16, 2013, 00:21:35 am
sveisng bør være siste utvei.
oversize casesaver + rød locktite
Finns flere røde Loctite...
Men er vel 262 du mener, middels til sterk.
Sterk gjengelåsing heter Loctite 270, den er grønn.
«
Siste redigering: mai 16, 2013, 08:57:05 am av Kjell Roar
»
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: sveise t1 blokk?
«
Svar #5 på:
mai 16, 2013, 09:04:10 am »
94 borringen ligger så nær standard case saveren, at med overdim der så må du frese bort av saveren også. Du kan redde hele greia med å lage ett "anker" på baksiden, det er ikke nøye at det er gjenger i selve magnesiumen, bare pinnebolten kan trekke i noe som ikke kommer ut.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Randeberg
Medlem
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland
Sv: sveise t1 blokk?
«
Svar #6 på:
mai 16, 2013, 09:20:06 am »
Sitat fra: Hot Owl på mai 16, 2013, 09:04:10 am
94 borringen ligger så nær standard case saveren, at med overdim der så må du frese bort av saveren også. Du kan redde hele greia med å lage ett "anker" på baksiden, det er ikke nøye at det er gjenger i selve magnesiumen, bare pinnebolten kan trekke i noe som ikke kommer ut.
Men med skikkelig loctite som får sette seg før fresing bør jo klare å holde igjen en del? Begynner å vurdere å finne meg en ny blokk og heller sette denne sammen til en 1600
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...