Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« på: mai 23, 2013, 17:11:29 pm » |
|
Skal snart til å montere Pop Out's på bobla mi. Har bestilt pakkninger og div. annet av "slitedeler" til disse og så fort dette er i hus "åker" de gammle faste rutene ut  Men.... Disse hullene i B-stolpen som hengslene sitter i og på C-stolpen der låsemekanismen er festet er de boret/ stanset ferdig fra fabrikk på ALLE bobler slik som det blir påstått i denne linken? http://noslocars.blogspot.no/2011/03/installing-pop-out-windows-in-bug.htmlJeg har ikke hatt ut vinduene mine ennå så i B-stolpen aner jeg ikke, men jeg kan heller ikke kjenne noe under trekket bak slik de påstår at man skal kunne gjøre i denne linken. Finner man disse hullene på alle modeller eller ble de innført i et spesielt årstall? Og er det noen som har erfaringer med å montere pakkningene i ruterammene? Er det så ille som noen sier eller er det så lett som den andre halvparten påstår?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: mai 23, 2013, 17:26:55 pm » |
|
Jeg monterte på en oval en gang og der var hullene i B-stolpen. De i C fant jeg ikke så jeg borret bare nye. Tror de er bare små stansemerker så du vet hvor du skal borre. Lista hadde jeg ingen problemer med og rutene var byttet på halvannen time...
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #2 på: mai 23, 2013, 17:53:31 pm » |
|
Fant ingen hull. Måtte borre alle sammen på min. Har muligens monteringsanvisningen (hvis jeg finner'n...,) hvis du trenger en kopi 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: mai 23, 2013, 17:54:39 pm » |
|
Fant ingen hull. Måtte borre alle sammen på min. Har muligens monteringsanvisningen (hvis jeg finner'n...,) hvis du trenger en kopi  Det hadde vært kjekt!
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #4 på: mai 23, 2013, 18:09:26 pm » |
|
Ellers en kjekk tråd her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=5741623&highlight=popout#5741623Tror bare jeg gjorde det litt enklere, den mannen der jobber med fly... Hele tråden er ganske informativ. I korte trekk satte jeg inn vinduet så det tettet hele veien rundt (kjekt med en hjelper til å holde, men ingen nødvendighet), merket av hullene framme og borret der. Deretter gir det seg selv hvor den bakre skal festes. Satte "Volvo-lista" på til slutt, for å få tightere passning. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: mai 23, 2013, 19:05:46 pm » |
|
Ellers en kjekk tråd her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=5741623&highlight=popout#5741623Tror bare jeg gjorde det litt enklere, den mannen der jobber med fly... Hele tråden er ganske informativ. I korte trekk satte jeg inn vinduet så det tettet hele veien rundt (kjekt med en hjelper til å holde, men ingen nødvendighet), merket av hullene framme og borret der. Deretter gir det seg selv hvor den bakre skal festes. Satte "Volvo-lista" på til slutt, for å få tightere passning.  Sylte! Videre i tråden monterer han soltak........ Som er samme scenarie som ovalen min møter på om noen år! Lærerikt de-luxe 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: mai 23, 2013, 20:55:06 pm » |
|
Var ingen hull i min 58. Gjorde som Kjell Roar, veldig enkel jobb.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|