mai 05, 2025, 11:11:58 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Oljetrykk
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Oljetrykk (Lest 1741 ganger)
Erik hoås
Supermedlem
Innlegg: 871
Bosted:
Oljetrykk
«
på:
juni 10, 2013, 21:27:18 pm »
6 bar på en t4 motor er det mye. Kald motor. Motor olje er 20/50
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Oljetrykk
«
Svar #1 på:
juni 10, 2013, 22:27:07 pm »
Høres mye ut, antagelig har du for tykk olje på (motoren din er ikke slitt nok for så tykk olje....). Gå ned til 10W40 e.l.
Hvor mye trykk på driftsvarm motor?
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Oljetrykk
«
Svar #2 på:
juni 10, 2013, 22:30:41 pm »
hvilket turtall ?
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Oljetrykk
«
Svar #3 på:
juni 10, 2013, 22:32:33 pm »
Min mening:
Bør gå på tomgang ved 1-2bar ved varm motor, rundt 3-4bar+ ved 2000 rpm.
Feil viskositet med 20w50 som nevnt over her. Nybygget motor i dag lever fint på fullsyntetisk 10w40 eller 10W60 alt etter hvor varm den blir.
Sjekk gjerne haynes bok for anbefalt trykk ved org. motor og oljetype.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Erik hoås
Supermedlem
Innlegg: 871
Bosted:
Sv: Oljetrykk
«
Svar #4 på:
juni 10, 2013, 23:25:28 pm »
Takker for svar. Byttet filter og kontrollert overtrykks ventilen. No er rykket på 4 bar hele tiden. Så jeg går for 10/40
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...