|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #1 på: juni 22, 2013, 07:03:28 am » |
|
Den første du linker til er jo 6V, men du skriver at bilen er 12V, så da kan du bruke den andre du linker til, ja.
Men husk å skru den godt fast i festet, da hele metalltoppen blir pluss når den lader. Vil ikke at plussen skal komme til gods i humper....
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Danielklingenolsen
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Namsos
|
 |
« Svar #2 på: juni 22, 2013, 07:33:16 am » |
|
Den første du linker til er jo 6V, men du skriver at bilen er 12V, så da kan du bruke den andre du linker til, ja.
Men husk å skru den godt fast i festet, da hele metalltoppen blir pluss når den lader. Vil ikke at plussen skal komme til gods i humper....
|
Daniel Klingen Olsen. Tlf, 41361237
65 boble ! !
|
|
|
Danielklingenolsen
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Namsos
|
 |
« Svar #3 på: juni 22, 2013, 07:35:31 am » |
|
Denne har jeg i dag, Står 12v på denne, mulig jeg linka til feil. Men problemet er at da jeg slår på tenningen så lyser kun blinklys indikator, tidligere denne uka skrudde jeg ut regulatoren og rengjorde den inni, da den var full av rust og dritt, da jeg satte denne i bilen gjenn og skulle prøve og starte så lyste som sakt kun bliklys indikator, !
|
|
|
Loggført
|
Daniel Klingen Olsen. Tlf, 41361237
65 boble ! !
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: juni 22, 2013, 11:37:04 am » |
|
høyrest meir ut som jordingsproblematikk bak på speedometeret, sjekk alle kontaktar
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Danielklingenolsen
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Namsos
|
 |
« Svar #5 på: juni 22, 2013, 13:35:26 pm » |
|
Før jeg tok den utav bilen for rengjøring lyste alle di lampene som skal lyse da jeg slo på tenning,men etter rengjøring funker d ikke. .får heller ikke startet bilen nå. .prøvde å slå på tenning som vanlig,og tvangskjøre starter,men får ikke start. Men kan jeg bruke en av di jeg linka til lengere opp her som evt erstatning av den gammle ?
|
|
|
Loggført
|
Daniel Klingen Olsen. Tlf, 41361237
65 boble ! !
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #6 på: juni 22, 2013, 13:57:17 pm » |
|
kva tok du ut av bilen?? dynamoen eller regulatoren? du må ha kobla noko feil isofall. og HAR du straum på batteriet??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Danielklingenolsen
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Namsos
|
 |
« Svar #7 på: juni 22, 2013, 14:10:07 pm » |
|
Regulatoren, har kobla d akurat som det va fra før! Batteriet er nytt,og nyladet ! Om jeg ikke har hatt strøm på batteriet,så har jeg heller ikke ha klart og tvangskjøre starter !
|
|
|
Loggført
|
Daniel Klingen Olsen. Tlf, 41361237
65 boble ! !
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #8 på: juni 22, 2013, 16:59:42 pm » |
|
Den du linker til fra HotShop kan brukes som erstatning, ja.
Men slik du beskriver symptomene, høres det for meg også ut som du har andre problemer med det elektriske. Blinklysindikatoren skal jo ikke lyse når du setter på tenningen. Oljetrykkslampen skal jo lyse når du setter på tenningen, selv om regulatoren for dynamoen er defekt. Ladelampen bør også lyse, men kan tulle viss regulator er defekt.
Sjekke en gang til at ledningene på regulatoren er riktig koblet. Viss regulator står under baksetet er det vel tre tykke røde, og viktig at det er den røde fra dynamoen som er på D+, og de to andre på B+. Viss dette er i orden, er det sjekke koblinger på tenningslås og sikringsboks. At ikke noen kabelsko er løse eller sikringer har dårlig kontakt.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Danielklingenolsen
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Namsos
|
 |
« Svar #9 på: juni 22, 2013, 17:34:13 pm » |
|
La merke til at d skjedde noe svak forandring da jeg rørte litt på rele, mulig d har dårlig jording ? Kan vell evt legge opp en jordingskabel i tilegg til det orginale jordingspunktet i karoseriet. .
|
|
|
Loggført
|
Daniel Klingen Olsen. Tlf, 41361237
65 boble ! !
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #10 på: juni 23, 2013, 09:59:57 am » |
|
Jording av releet har ikke noen ting med om bilen vil starte eller ikke. Viss du tar et nærbilde av releet og koblinger er det kanskje mulig å se om det er noe rart noe. Sitter begge de to store kableskoene på releet godt fast?
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Danielklingenolsen
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Namsos
|
 |
« Svar #11 på: juni 23, 2013, 10:01:25 am » |
|
Skal få lakt ut nytt bilde i dag
|
|
|
Loggført
|
Daniel Klingen Olsen. Tlf, 41361237
65 boble ! !
|
|
|
Danielklingenolsen
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Namsos
|
 |
« Svar #12 på: juni 23, 2013, 20:19:19 pm » |
|
Tror problemet ligger en annen plass,har nå dobbetrippel sjekka at alle ledninger er på riktig plass !! Har nå fått fiksa det første problemet med blinklyslampa som lyster da tenning var på,det med tenninga er nå greit,men nå lyser ladelampe på tomgang, men slokker da jeg ruser opp bilen, har prøvekjørt litt i dag,med kjørelysa på,men batteri tømmes og bilen stopper til slutt ! Kan Noen si meg hvor mye voltmeter skal vise da jeg måler direkte på dynamo, evt før,og etter laderele. . ? Dynamo har 2 kontakter,d+ og df. Fint om noen med peling kan ringe meg så jeg kan få litt asistanse på tlf
|
|
|
Loggført
|
Daniel Klingen Olsen. Tlf, 41361237
65 boble ! !
|
|
|
|