mai 04, 2025, 03:55:51 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Motorskifte
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Motorskifte (Lest 1474 ganger)
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
Motorskifte
«
på:
juni 24, 2013, 10:07:55 am »
Hei
Har vært uten bil i lengre tid, og har derfor glemt mye av detaljene jeg kunne en gang...
Nå skal jeg snart rive ut 1300 motoren i fra 66 modellen(6v) jeg nettop kjøpte, og sette inn en 1915 som stod sist i en 1303 jeg hadde
Nå skal jo bilen bygges om til 12 volt, så den er grei.
WBX automat starter har jeg liggende, men jeg mener og huske at det er noe med størrelsen på svinghjulet, og støttehylse til utløserlageret, samt typen utløserlager, kan det stemme?
Trykkplaten som står på svinghjulet er den typen med ørten små fjærer til utløserlageret, ikke den med 3 store armer
Hva må jeg skaffe/bytte av deler for å få dette til å gå sammen?
1300Jone
Loggført
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
Sv: Motorskifte
«
Svar #1 på:
juni 26, 2013, 20:48:03 pm »
Sett på støttehylse til utløserlager, bytt lager til " Ny" type,bytt eller modifiser gaffelen til utløselager.
Du må også antagelig slipe ut noe i gearkasse huset
Loggført
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
Sv: Motorskifte
«
Svar #2 på:
juni 26, 2013, 23:41:30 pm »
Hmmm, var det jeg var redd for... Telefon til Unneberg neste, takk for svar
Hvordan er det og montere støttehylse forresten? Er det ferdig gjenget opp i gearkassen til de 3 skruene?
Loggført
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
Sv: Motorskifte
«
Svar #3 på:
juni 27, 2013, 08:58:05 am »
Nei, men det finnes hylser til å banke inn der simringen sitter. Er mulig å løse det på andre måter også , men ring på utløserlager etc, men etter mitt syn , så er utløserlager på hylse best.
Loggført
1300Jone
Juniormedlem
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger
Sv: Motorskifte
«
Svar #4 på:
juni 27, 2013, 09:58:51 am »
Unneberg hadde en slik hylse som erstatter simmeringen , pluss ombynings gaffel til lageret, så det blir nok løsningen foreløbig
Jone
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...