En äkta hippiebuss är nu till salu! Jag importerade den här dubbeldörrpanelen från USA i 2011, den EU-godkändes 25/5 2012 och eftersom att den är förstagångsregistrerad före den 1/1 1960 så är den nu fritatt för EU-kontroll.
Jag lagade lite golv fram, batterihylla och kanaler inför EU-kontroll, det är bör väl göras om nåt tag med riktig plåt, jag gjorde det bara för att få den genom EU. Aldrig svetsad på tidigare. Super solid buss, se tex innerskärmar fram och motorrum på bilderna!
Golv fram, trösklar och batterihylla följer med, kvalitetsplåt från Wolfsburg West, Gerson och Autocraft.
Hurstbågen fram och takräcket är USA-repro, Safarifönstrerna kommer från Creative Engineering i UK.
I kupéen är det omklädd soffa, nya paneler, ny matta och ny cab divider, bak är det en påbörjad inredning med rock'n'roll soffa.
Motorn är en AH-1600DP vilken bilen är godkänd med, även godkänd med tre sittplatser framme.
Om man vill åka sänkt splittbuss så finns det bubblalåda, nose cone/hockey stick, wide-5 trummor, korta axlar, moddade axelrör, ställbara fjäderplattor m.m. till bakvagnen, ställbar kortad framvagn (84mm), spindlar m.m. dessutom så finns det en uppsättning med Sydafrikanska Rostylefälgar med nya däck.
Bud över 100.000 och det är som bussen står på bilderna inklusive rep-plåt.
Sänkgrejjer och fälgar/däck säljs till fast pris och dom säljs bara tillsammans med bussen, säljs inte separat.
Kan levereras vart som helst i Norge mot bensinpengar.
För mer info ring: 99293452

En Clown i soluppgång

Repro Hurst bar från USA och Safaris från Creative Engineering

Double door - lastdörrar på båda sidor, repro takräcke från USA

Nya paneler, ny klädsel, ny golvmatta

Orginalfärg i skärmar!

Påbörjad inredning med rock'n'roll soffa

Orginalfärg i motorrum!

...

Bob Reese hade äran att sälja bilen back in the days

Golv från WW, batterihylla från Autocraft och kanaler från Gerson

Sydafrikanska Rostylefälgar med nya Bridgestonedäck