|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #61 på: januar 11, 2014, 13:31:17 pm » |
|
Her er noe av de retro tingene som vi har fått tak i til bussen vår.  Gleder meg virkelig til våren kommer og til at vi kan ta i bruk bussen igjen :-)
|
|
« Siste redigering: juni 23, 2014, 09:07:17 am av bjorklo »
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #62 på: januar 11, 2014, 16:36:53 pm » |
|
flott westy!! hugs når du starter den sånn under vinterlagring, la den kjøyra seg varm ellers påfører du meir skade enn andre ting. når da gjeld girproblemene dine, har du bytta alt?? skift samtlige foringar og ledd, evt girspaken(i da minsta til ein orginal som er bra). juster inn etter boka. desse bilane har jo kronisk problam med giringa pga den lange overføringen + faktumet at den er meir enn 40år gammal. min erfaring er ivertfall at da er vanskelig å få ting på stell om du ikkje får fornya desse tingene . er du foresten sikker på at verkstaden du var inne på har peiling på gamle bilar? og ikkje berre var sugen på ein girkasseskift-jobb/pengar inn ? har møtt mange som har blitt forsøkt lurt både bevist og ubevist pga at dei ikkje har peiling på gamle ting på verkstaden.. men om kassa er sleten er jo da lett tilgjengelig vare. ps: bilen skriker jo etter veteranskilt!  Jeg har hatt den stående å gå i 15-20 min for hver gang jeg har startet den, så det burde være ok. Nei, jeg har ikke byttet alt, og når det kommer til verksted jeg var inne på så påstod han at han hadde jobbet med slike biler før. Men selv om at jeg ba han om å bytte nylonforingene midt under bilen så gjorde han ikke det. Kan si at da ble det bekreftet at han ikke hadde peiling. Jeg skal få bilen inn på et annet verksted som jeg har fått tips om her fra forumet, så da tenker jeg at det ordner seg. Ja skal bestille 72 skilter til bilen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #63 på: januar 11, 2014, 16:38:48 pm » |
|
Takk takk  Jeg har sjekket de og de er dårlige, så de skal skiftes. Håper at det er bare det. Takk for tipset :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #64 på: januar 11, 2014, 21:00:41 pm » |
|
eg ville ikkje ha latt eit verkstad byta dei giroverførings foringane MED MINDRE du har tenkt å bruka masssse kroner på jobben:) må jo ut med motor og gir for å få ut giroverføringen og timaprisen på verkstad er vel ikje heilt gratis lenger.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #65 på: januar 12, 2014, 07:58:15 am » |
|
eg ville ikkje ha latt eit verkstad byta dei giroverførings foringane MED MINDRE du har tenkt å bruka masssse kroner på jobben:) må jo ut med motor og gir for å få ut giroverføringen og timaprisen på verkstad er vel ikje heilt gratis lenger.
Du sier noe der, men om jeg skal få glede av bilen i år så er det nok lurt at noen andre enn meg gjør jobben.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #66 på: januar 12, 2014, 22:09:07 pm » |
|
vist du spør fint so finner du sikkert nokon her inne som kan hjelpa deg for ein slant med pengar:) vist ikje blir eg skuffa..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #67 på: mai 03, 2014, 18:17:36 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: juni 23, 2014, 09:08:49 am av bjorklo »
|
Loggført
|
|
|
|
Tarjei
Seniormedlem

|
 |
« Svar #68 på: juli 12, 2014, 23:40:34 pm » |
|
Det varmer å se at Nadolek har kommet til et godt hjem! :-D
|
|
|
Loggført
|
Tarjei 1303 S "Gullsnute" 1303 S Big "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg 1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne. 1972 T2 Westfalia camper "Nadolek" 1984 Brenderup "Lille-Grün" tholtest@yahoo.comSenking suger!
|
|
|
Flog
Juniormedlem

|
 |
« Svar #69 på: juli 13, 2014, 22:57:18 pm » |
|
Flott bil! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #70 på: juli 16, 2014, 09:31:59 am » |
|
Det varmer å se at Nadolek har kommet til et godt hjem! :-D
Det er godt og høre det, vi tar godt vare på Nadolek. Vi styrer og steller, men ting tar tid.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #71 på: juli 16, 2014, 09:33:01 am » |
|
Flott bil!  Takk takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #72 på: juli 17, 2014, 22:39:16 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: juli 17, 2014, 22:42:24 pm av bjorklo »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #74 på: juli 18, 2014, 15:17:17 pm » |
|
På høyde med det beste fra utlandet !  Hehe, jo takk takk.. Bare resten igjen nå, før jeg er ferdig med å vaske 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
55luft
Seniormedlem

|
 |
« Svar #75 på: juli 24, 2014, 00:03:04 am » |
|
Fikk et tips fra han som driver Hjulet caravan. Bruk malerull. Det gjorde jeg på en kombicamp jeg hadde. Dette fungerte veldig bra og du får på godt med væske.
|
|
|
Loggført
|
55 mod orginal boble 76 mod orginal buss
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #76 på: juli 24, 2014, 08:17:55 am » |
|
Fikk et tips fra han som driver Hjulet caravan. Bruk malerull. Det gjorde jeg på en kombicamp jeg hadde. Dette fungerte veldig bra og du får på godt med væske.
Takk for det tipset, det skal jeg jaggu meg prøve, for det var ikke så lett og bare spraye på fra flasken. Men et spørsmål, burde man smøre på innvendig og?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
55luft
Seniormedlem

|
 |
« Svar #77 på: juli 24, 2014, 14:09:26 pm » |
|
Hør med han på Hjulet. Jeg brukte 6 liter på combicampen, alt ble rullet på utsiden. Det blir ikke noe svinn når du bruker rull og du kommer til på de fleste steder. Lykke til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #78 på: juli 24, 2014, 16:48:00 pm » |
|
Hør med han på Hjulet. Jeg brukte 6 liter på combicampen, alt ble rullet på utsiden. Det blir ikke noe svinn når du bruker rull og du kommer til på de fleste steder. Lykke til.
Takk takk.. Jeg får sjekke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #79 på: juli 27, 2014, 19:50:10 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #80 på: september 19, 2014, 10:43:39 am » |
|
Ikke så mye som skjer om dagen med denne. Vi har nettopp hatt bilen på EU kontroll og fikk beskjed om at vi måtte bytte de øvre bærekulene og stramme alle hjullagrene rundt om bilen. Jeg fikk Ekelund bilservice til å utføre jobben og glad er jeg for det, for selv en presse på 30 tonn greide ikke få løs bærekulene. Jeg fikk skiftet alle 4 når man først skulle skifte. Så nå er bilen EU godkjent og klar for nye eventyr. Det går ellers mye i små fiksing og vask. I løpet av vinteren håper vi at vi får laget nye setetrekk til hele bilen, stoff er allerede kjøpt inn så det er bare å sette igang :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #81 på: juli 02, 2015, 10:37:34 am » |
|
|
|
« Siste redigering: juli 02, 2015, 11:00:16 am av bjorklo »
|
Loggført
|
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem

Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #82 på: juli 03, 2015, 09:17:43 am » |
|
Flott prosjekt og fin informasjon om bilpleie. Bra at du tar sikkerheten på alvor med både gass og motorrom 
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Flog
Juniormedlem

|
 |
« Svar #83 på: juli 07, 2015, 00:21:01 am » |
|
Hvor kjøpte du den Blazecut tingen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #85 på: juli 08, 2015, 08:54:01 am » |
|
Må si at blazecut -opplegget var genialt og enkelt!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Flog
Juniormedlem

|
 |
« Svar #86 på: juli 08, 2015, 11:22:31 am » |
|
Takker! Må bestille meg en sånn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd-Arne
Seniormedlem

|
 |
« Svar #87 på: juli 24, 2015, 16:02:52 pm » |
|
Fikk kjøpt meg nye gummi "slanger", det viste seg at de som er til T1 passet helt fint.  Neste prosjekt var og få fikset den fremre hengekøyen, slik at jenta mi får en plass og sove, da hengekøyen i popup toppen var litt skummel. Stengene som fulgt med var altfor lange så de måtte kuttes og bøyes til.   Så når begge var på plass brukte jeg lastestropper for å dra dem litt sammen slik at de gikk godt inn i sporene sine.  Jeg var litt skeptisk så jeg kjøpte noen stropper for å bruke mens sengen er i bruke.  Så var tiden komme til vår første ordentlige campingtur med bussen, så da måtte det vaskes litt og pakkes.   Så bar det avsted til Kristiansand for å begrense kjøringen litt tok vi Moss - Horten fergen. Jeg var litt skeptisk når vi måtte ned på nedre dekk, men gikk bare helt fint og god klaring.  Mat må man ha, så en liten rastestopp ble det. Måtte bare ta et bilde, det er jo en sykt fin bil så    Fremme på Roligheden camping fant vi en plass etterhvert  Sengen klar til jenta, gjett om hun synes at det var kos å ligge der. sov som en stein gjorde hun og.  Mørket faller på  På turen hjem stakk vi innom fretex for å se om vi fant noe fint til bussen. Fant en kassetholder boks med kassetter i, passet helt perfekt, så da ble det musikk på turen hjem. ¨  Vel hjemme etter en begivensrik tur 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #88 på: juli 24, 2015, 18:11:59 pm » |
|
Flott bil, flott tur og herlig med reisebrev  Takk for at du deler. Camping i buss er stas!
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
55luft
Seniormedlem

|
 |
« Svar #89 på: juli 24, 2015, 23:33:44 pm » |
|
Fin bil. Hyggelig reisebrev. Godt hu trivdes. Blir mange gode turer i denne. Fortsatt god sommer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|