En stygg sprekke i plasten, jeg la på aralditt

Det ene kjøleskapfestet så ikke så veldig bra ut, så jeg pusset det ned og lakkerte det. Glemte selvfølgelig å ta et “etter” bilde

Sjekket så at det var strøm i ledingene foran som skal monteres til kjøleskapet. Det viste seg at det var bare strøm i ledingen for 220V, og ikke 12V det skjønte jeg jo fort når jeg tok en titt bak i motorommet og så at ledingen ikke var kobblet til batteriet.

Jeg kikket så på relet som var montert og så at kobblingen var rusten, så jeg pusset dem ned, men det virket fortsatt ikke.

Kikket så på koblingskjemaet og fant ut at det var ikke korrekt koblet pluss at det manglet styrestrøm.

Bare å koble til og starte. første gangen jeg startet det så fungerte det veldig fint, det tok litt tid men det ble kaldt, og det er ikke værst for et kjøleskap fra 1972. Neste gang jeg skulle prøve det ble det ikke kaldt, men jeg slo på 12v når vi skulle kjøre på ferie, og etter en stund så ble det kaldt, og det holdte seg kaldt i de 4 dagene som vi var på ferie. Når vi var på campingplassen så gikk det på 220v.

Troppen til oppvaskkummen var ødelagt så den måtte repareres.

Jeg fikk heller ikke krana til å virke ordentlig så jeg tok den opp og lagde en litt tykkere gummi pakning til den, i stede for korkpakningen, og satte på litt større skruer, da mange av de som var der hadde “spist” opp gjengene. Jeg fant ut i ettertid for å få vannet opp måtte man bare pumpe ufattelig raskt til å begynne med.

Nye gardiner skal syes, da de gamle var på god tid å byttes ut (men blir tatt vare på)

De gamle gardinene taes ned

Og nye på plass

Jeg måtte finne noen større skruer til noen av knappene,da hullene til dem hadde blitt for store.

Strikken for å holde jekken var borte, så da lagde jeg en egen en av en lastestropp.

Under baksetet har denne vært i forbindelse med bensinvarmeren. Siden bensinvarmeren ikke lengre er montert etter motorbyttet, fant jeg ut at det var greit å ta denne bort (blir selvfølgelig tatt vare på) og tette igjen hullet, slik at man slipper unødvendig motorlukt inn i bilen.

Tur til Legoland Billund
Tok ikke så mange bilder denne gangen av turen, men her er noen

På colorline Superspeed ferga fra Larvik til Hirtshals

Parkert på Lego Holidays Camping

Jeg må si at jeg er mektig imponert over teltet. Det skal sies at vi la en pressening over taket, så var litt for små, for å stoppe litt av regnet. Men etter vi kom “hjem” etter en regnfull dag i legoland, var vi veldig spent på om det var veldig vått i teltet, men det var helt tørt, men på taket var det en svær dam som vi måtte helle ut.

Kjekt med litt varme 🙂

Frokost
I fjor når vi var i Kristiansand, hadde vi ikke oppe teltet, det var en tabbe må jeg si, for så utrolig kjekt det er med den ekstra plassen og at man kan sitte under tak utenfor bussen når ungen skal legge seg. Det ble en helt annen opplevelse. Gleder meg allerede til neste tur, når den måtte bli.