KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« på: juli 11, 2013, 23:27:29 pm » |
|
Nytt prosjekt er på gang.  Bil er handlet og delesanking har starter. Foreløpige planer : (forandres nok flere ganger i løpet av byggetiden  ) planen forløpig er ~600kg Slicks downforce midtmontert MC motor ~998'ish CC Turbo 12.500 O/min bruke MC kassa "6 trinns "seqvensiell" Ønsker etterhvert å kjøpe LETTE glassfiber skjermer (flared og breddet) dører, panser , motorluke etc eller kevlar hvis det finnes.Carbon anser jeg som usannsynig dyrt. -75 fjørbeins deler tannstang (audi 80??) 944 bremser
|
|
« Siste redigering: juli 17, 2013, 00:31:01 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: juli 11, 2013, 23:47:46 pm » |
|
Så kult Jørn .. gudene skal vite at du får det til ...
Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: juli 11, 2013, 23:51:28 pm » |
|
Busskasse, turbomotor, understell, bremser og rundbaneræser? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #3 på: juli 11, 2013, 23:54:27 pm » |
|
planen forløpig er ~600kg Slicks downforce midtmontert -998CC Turbo 12.500 O/min 6 trinns "seqvensiell" 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #4 på: juli 12, 2013, 00:29:32 am » |
|
Høres veldig kult ut  Blir spennende å se resultatet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #5 på: juli 12, 2013, 01:00:19 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #6 på: juli 12, 2013, 08:16:09 am » |
|
Fett! Vi glede oss til å følge med 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #7 på: juli 12, 2013, 08:40:43 am » |
|
Morroooo
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #8 på: juli 12, 2013, 09:34:29 am » |
|
Se der a! Gule støtdempere! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #9 på: juli 12, 2013, 09:39:13 am » |
|
JA det kan bli morro! skikkelig ræserbil følelse for "lite" pæng blir å bruke den innebygde girkassa. har finni litt inspirarasjon.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #10 på: juli 12, 2013, 09:42:32 am » |
|
Hvilken motor er det du vil ha?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #11 på: juli 12, 2013, 09:48:49 am » |
|
Driver og sjekker litt med expertene. skal høre med shortcargutta, men de bruker Yamaha R1 og det er det de fleste anbefaler. selvom jeg er svak for Honda den fåes jo originalt med 180HK i sugeversion. med litt småmods, pustehjelp på 0,5bar og e85 er 300hk holdbare HK realistisk 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #12 på: juli 12, 2013, 10:03:10 am » |
|
Driver og sjekker litt med expertene. skal høre med shortcargutta, men de bruker Yamaha R1 og det er det de fleste anbefaler. selvom jeg er svak for Honda den fåes jo originalt med 180HK i sugeversion. med litt småmods, pustehjelp på 0,5bar og e85 er 300hk holdbare HK realistisk  Er det et mål om at motoren må være under 1 liter? Tenker litt på holdbarhet, og vil vel være bedre å f.eks dytte inn en Hayabusa-motor? de er vel 1340cc eller noe og har jo vært turbo på de siden de ble bygd for første gangen!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #13 på: juli 12, 2013, 10:06:17 am » |
|
ingen spesielle krav  bare att den varver godt!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #14 på: juli 12, 2013, 11:58:56 am » |
|
vwmotor kan varve høyt den også, men blir vel fort tidkrevende og dyrt hvis du skal mache en mc som orker 15-17000
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #15 på: juli 12, 2013, 12:29:12 pm » |
|
Busa har kun 4 sifret turtall på max effekt. det blir for lite  r1 har på 12500 da begynner det å hjelpe. bygge vw motor med de turtalla her er helt uaktuelt.
|
|
« Siste redigering: juli 12, 2013, 17:37:10 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #17 på: juli 12, 2013, 17:37:43 pm » |
|
livet starter på 10.000 O/min 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #18 på: juli 12, 2013, 18:16:19 pm » |
|
Ja, da må du nok ha tak i en mopedmotor da gitt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #19 på: juli 12, 2013, 19:44:16 pm » |
|
min beste tid var mopedlivet. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #20 på: juli 12, 2013, 20:11:39 pm » |
|
Wankel kunne jeg ha tenkt meg å prøvd.... 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #21 på: juli 12, 2013, 20:13:00 pm » |
|
Wankel 13b? Mange bruker det i motorsport
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #22 på: juli 12, 2013, 20:46:37 pm » |
|
Ligger en wanker på finn 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #23 på: juli 12, 2013, 22:11:24 pm » |
|
wankel er også grymt! spesielt 4 rotor  men da forsvinner litt av opplegget med liten lett rimelig og kompakt motor med innebyget seqvensiell girkasse hørte denne live på Gatebil i fjor 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #24 på: juli 12, 2013, 22:17:55 pm » |
|
livet starter på 10.000 O/min  Da skulle du hatt en CBR250 motor, 4-syl. med rødstrek på 17 eller 18.000... 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #25 på: juli 12, 2013, 22:26:25 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #26 på: juli 12, 2013, 23:41:07 pm » |
|
Ja, men lyden.... 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
JanneT2
Seniormedlem
   
Innlegg: 360
Bosted: Sørum
|
 |
« Svar #27 på: juli 13, 2013, 03:03:29 am » |
|
Vill du ha en proff byggd wankel motor som klarar 11.000 rpm så kan jag hjälpa dig!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #28 på: juli 13, 2013, 08:46:05 am » |
|
Vill du ha en proff byggd wankel motor som klarar 11.000 rpm så kan jag hjälpa dig!
 Men hører de er kresne på service, at de må plukkes opp ganske ofte ved hard belastning. Ikke no for meg enda. Det får bli grym wasser ei stund til, pålitlig og helt konge 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #29 på: juli 13, 2013, 11:15:17 am » |
|
Detta har jeg trua på blir morro for deg, både bygging og kjøring, i tillegg blir det artig å se på for oss andre. Tommel opp
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
|