øystein.
Medlem
  
Innlegg: 248
Bosted: vinje
|
 |
« Svar #30 på: juli 19, 2013, 22:39:42 pm » |
|
Bra tiltak eg er med
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #31 på: juli 22, 2013, 09:13:49 am » |
|
Hurra...
Da er vi 6 stykker allerede som vil være med.. Dette blir bra..
Premiebordet er klart, og reglene er satt :-)
Som vi gleder oss..
Hilsen "Festen Fuss liga"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #32 på: juli 22, 2013, 15:52:52 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #33 på: juli 23, 2013, 12:37:14 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: juli 24, 2013, 07:35:43 am av Knechten »
|
Loggført
|
|
|
|
SCC Event
Nybegynner

Innlegg: 22
Bosted: Gardermoen
|
 |
« Svar #34 på: juli 23, 2013, 23:52:52 pm » |
|
Da er det avgjort: DET BLIR GRUSRALLY! SCC Airfield Schmutz Rennen 2013OBS! Nytt navn: Flugplatz Schmutz Rennen 2013Plasseringen av SCC tatt i betraktning, på en forlatt militærflyplass midt i skogen, burde det være opplagt at dette måtte skje en gang. Og i år skjer det: Et skikkelig grusrally på de smale veiene rundt dragstripa! En gjeng vintage fartsentusiaster som kaller seg "Festen Fuss Liga" inviterer til et løp med tidtaking, hvor det er satt en aldersmessig deltagerbegrensning på bilene: De må ha fast dynamofot. Målet er å matche en idealtid (hemmelig) for løypa, og bilen nærmest denne tiden er vinneren. Rallyet vil bli holdt på offentlig vei, og nasjonale lover og forskrifter må følges. Dette er et publikumsvennlig rally, hvor det ikke handler om å sette fartsrekord. En del biler har allerede annonsert sin ankomst, og vi håper at flere har lyst til å delta. Det blir ingen startliste – På den måten kan alle som er på SCC, med bil med fast dynamofot, hive seg med. Eksakt tid og sted for rallyet vil bli annonsert i forkant av SCC. Å spinne avgårde på en grusvei, kjempe for et eksklusivt trofé, og stille opp til show and shine sammen med andre vintagebiler, burde være mer enn nok til å overbevise deg. På treffområdet er det til og med et eget sted for å vaske skitten av bilen din igjen etterpå, hvis du (av en eller annen merkelig grunn) skulle ha lyst til dét. Et sted i Norge minst én motor finstilt til Flugplatz Schmutz Rennen 2013, og ryktene sier at flere vintagekjørere som turnerer i Europa denne sommeren, forbereder seg til rally... Gå for all del ikke glipp av dette! Finstill motorene, monter Judson-kompressorene, og møt opp:
 judson2.jpg (77.75 KB. 800x600 - vist 531 ganger.)
|
|
« Siste redigering: juli 28, 2013, 21:47:20 pm av SCC Event »
|
Loggført
|
|
|
|
|
vegaro4
Seniormedlem
   
Innlegg: 491
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #36 på: juli 24, 2013, 16:26:35 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #37 på: juli 25, 2013, 09:30:25 am » |
|
 I oktober 1952 kom zwitteren og tok over for splitten. Med revolusjonerende teknologi som synkronisert girkasse på 2. -4. gir, men levert med samme 25 Hk motor som splitten. Effekttapet i den nye lettkjørte girkassa gjorde dette til den type 1 med dårligst effekt ut på hjulene av de modeller som er produsert. Så hva gir best fordeler når det skal races; mer effekt og tregere giring? Eller rask giring og mindre effekt? ”The battle of the brezelfensters” @SCC om 15 dager…
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #38 på: juli 25, 2013, 09:38:21 am » |
|
Betyr det at bil med 30 hester, 17" felger, lavprofildekk og innkortet forstilling kan delta?  ?:-)
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #39 på: juli 25, 2013, 09:53:49 am » |
|
Så lenge dynamofoten sitter fast så er alle årsmodeller og modifikasjoner ok slik jeg leser det. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #40 på: juli 25, 2013, 09:56:40 am » |
|
Ja, alle med fast dynamofot kan starte. Dog har veien et noe ujevnt underlag, så man drar vel ingen direkte fordeler av senket bil. Det legges ikke på noen måte opp til at man skal ødelegge bilen, men idealtiden vil nok ikke legges opp etter gangfart  Her er det kun begrensning på motortype, resterende begrensninger setter føreren/eieren selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #41 på: juli 25, 2013, 10:32:58 am » |
|
veit ikke om det står noe sted men hvilken dag er dette? og når?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #42 på: juli 25, 2013, 14:17:33 pm » |
|
veit ikke om det står noe sted men hvilken dag er dette? og når?
Dette vil foregå på Gardermoen i løpet av SCC helgen, og akkurat tidspunkt og dato kommer vi tilbake til... Alien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #43 på: juli 25, 2013, 14:38:45 pm » |
|
"Idealtid" er vel og bra og samferdselspolitisk korrekt......men det er vel en premie for kortest/lavest tid også?
...knegg....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #44 på: juli 26, 2013, 00:33:59 am » |
|
Så lenge dynamofoten sitter fast så er alle årsmodeller og modifikasjoner ok slik jeg leser det.  Fastfoter'n er i og nesten korrekt justert.... Mangler bare å se om jeg synes banen er slett nok til at bilen min kan komme seg rundt uten store skader. Bulker og riper er ikke farlig....
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #45 på: juli 26, 2013, 09:01:40 am » |
|
Så lenge dynamofoten sitter fast så er alle årsmodeller og modifikasjoner ok slik jeg leser det.  Fastfoter'n er i og nesten korrekt justert.... Mangler bare å se om jeg synes banen er slett nok til at bilen min kan komme seg rundt uten store skader. Bulker og riper er ikke farlig.... Riktig innstilling 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #46 på: juli 26, 2013, 09:06:32 am » |
|
 Har du noen gang reflektert over hvorfor du har skvettlapper på folkevogna di? Grusveier finnes knapt mer og vinterkjørt blir den jo aldri. Er de rett og slett bare med på å øke luftmotstanden og sinke deg? På tide å finne det ut… @SCC Flugplatz Schmutz Rennen 2013
|
|
« Siste redigering: august 05, 2013, 23:24:12 pm av Knechten »
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #47 på: juli 26, 2013, 09:34:16 am » |
|
Fast is fast! ...som vi si.
Men - kan man driste seg til å foreslå en "fortysking" av navnet..??....det blir så mye lettere for speakeren om han kan forholde seg til et språk under hele uttalen av løpsnavnet. "Flugplatz Schmutz Rennen" .... må jo være riktigere og lettere å si? Britene har ikke æren for en eneste automotiv nyvinning, så vi bør ikke blande dem inn i denne allerede-suksessen heller...mener nå jeg.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #48 på: juli 27, 2013, 20:30:05 pm » |
|
 image.jpg (70.32 KB. 600x436 - vist 517 ganger.) Har du alltid drømt om et hjulløft på Gardermoen? Finn deg en småspist kartleser og hold deg unna bremsepedalen....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #49 på: juli 27, 2013, 21:40:50 pm » |
|
Skal være småspist for å være tilskuer også ser det ut til.....
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #50 på: juli 28, 2013, 01:40:10 am » |
|
Dette git jo motivasjon for å restaurere oval i vinter , topp tiltak 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
vegaro4
Seniormedlem
   
Innlegg: 491
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #51 på: juli 28, 2013, 02:02:16 am » |
|
nå skal bilen klistres tids riktig med sponsorer .og har skaffet meg en småspist kartleser .her skal alt ofres for og ikke kommesist dette blir moro
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #52 på: juli 28, 2013, 09:14:54 am » |
|
nå skal bilen klistres tids riktig med sponsorer .og har skaffet meg en småspist kartleser .her skal alt ofres for og ikke kommesist dette blir moro
Kjempeinnstilling, dette liker vi.... Er det flere der ute som vil være med??? "Festen fuss liga"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #53 på: juli 28, 2013, 09:16:26 am » |
|
Jeg skal være med næste år det er helt klart. Har bygget motor på feil blokk til i år 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #54 på: juli 28, 2013, 09:23:10 am » |
|
"Idealtid" er vel og bra og samferdselspolitisk korrekt......men det er vel en premie for kortest/lavest tid også?
...knegg....
Hei.. Det er kun 1 premie, og den går til den sjåføren som klarer å komme aller nærmest den hemmelige Idealtiden. presisjonskjøring og god kartleser er nøkkelen til premien.... Lykke til Festen fuss liga
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #55 på: juli 28, 2013, 21:44:53 pm » |
|
 image.jpg (44.87 KB. 404x600 - vist 508 ganger.) I skogen er det egne knep som gjelder. Trackbite er fremmedord 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OilDropMan
Medlem
  
Innlegg: 228
Bosted: Vestby
|
 |
« Svar #56 på: juli 30, 2013, 09:33:58 am » |
|
Traff denne tyskerten, som øvelseskjørte i Amadeus dyrepark. Han har fortsatt god tid til å finne veien fra Tangen til SCC.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hoffen
Seniormedlem
   
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger
|
 |
« Svar #57 på: juli 30, 2013, 20:11:49 pm » |
|
Skal ikke kjøre selv, men fant ett passende bilde 
|
66mod boble prosjekt
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #58 på: juli 31, 2013, 02:20:43 am » |
|
 image.jpg (110.17 KB. 467x600 - vist 490 ganger.) I slutten av 53 kom nok en revlusjonerende oppgradering fra VW. En kraftpakke av en motor med nærmere 20% effektøkning. Den største(?) effektøkningen som har blitt lansert i type 1. Denne motoren var så bra at den fikk være med helt inn på 60 tallet. Vi snakker selvfølgelig om Volkswagens bauta, 30 hesteren. Hva kan da være bedre enn å ære den og dens forgjengere med et eget løp? Med fast fot til skogs...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #59 på: juli 31, 2013, 10:30:21 am » |
|
Er det tillat med Formel-V så lenge den har FastFoot?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|