nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« på: juli 18, 2013, 22:15:58 pm » |
|
leker litt med tanken å bygge en "offroad" utgave  som mellomprosjekt, da bd prosjektet kommer til å ta ei god stund  . da er det godt å ha litt anna å pusle med, så man ikke blir helt lei en bil... så til spm. tenker meg å bruke earlybay forstilling, me samme kulene som senkepøblene bruker, for max bevegelighet, og noe ekstra for å kunne få bilen opp. setter på "senkere" men slik at jeg bare kan justere opp i stedet for. noen som har tanker og tips rundt det ? bak tenkte jeg å ga samme vei, med earlybay bakstilling , ettersom jeg forstår, finnes det drivknuter med større max-vinkel. hjul/dekk er jeg usikker på, men 15" stålfelger med all-terrain dekk eller noe i den stilen . har sittet på thesamba å sett på slike tråder , men hadde vært fint om noen her har erfaringer å dele
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #1 på: juli 18, 2013, 22:18:40 pm » |
|
T3 syncro understell 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #2 på: juli 19, 2013, 09:19:57 am » |
|
Liker tanken  Du får en del ekstra høyde bare med dekk ,så ikke sikkert du behøver så mye ombygginger. På min Baja har jeg ikke "tuklet" med forstillingen. Kun større dekk og støtdempere med coilovers. Bak har jeg strammet fjærene litt. Har hørt rykter om at 5% regelen for rulleomkrets også er på vei bort, så muligheten for å få store dekk godkjent er også til stede. Er vel også et krav når bil heves, at den skal gå i skrens før den tipper over på siden.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #3 på: juli 20, 2013, 15:18:35 pm » |
|
t3 syncro utgår ;-) er bare et sideprosjekt, så vil ikke ta helt av  men noe over max orginalhøyde + grove dekk, sånn at stilen blir litt som en fyrstikkeske på høykant på stylter med grove offroad dekk type ballong 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #4 på: juli 20, 2013, 16:49:41 pm » |
|
bytt banen på noen 16" felger til splitt, til 7" breie merche felger klin på noen skikkelige knaste hjul eventuelt 215-70.16 da blir den vel som cheron sin bay.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #5 på: juli 20, 2013, 19:06:44 pm » |
|
Her er en liten tråd om de som bruker Splittene sine utenfor asfalt. Burde være noen som kan inspirere deg. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=316914Jeg har korrigert høyden på bayen min litt opp (rett retning) men når man hever utover noen cm får man for liten fjæringsvei ut og bilen funker faktisk dårligere i terreng. Man kan selvsagt fjerne endebegrensningene og sette på lengre støtdempere. Bakkeklaring har du stort sett nok av uansett og dekk med 5-15% større omkrets gjør jo ting enda bedre :-) Nå har eg 205/70-15 på, de er ca 5% større og innskrevet i vognkort. Har også ett sett med 225/75-15 (ca 10%) og de er mye tøffere på bilen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #6 på: juli 20, 2013, 19:31:15 pm » |
|
Cheron sin camper justerte vi også opp 3-4 cm siden den hang med rumpa. Tror han er sånn passe fornøyd med høyden han og, er stadig vekk på tur i skog og mark i alle fall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #7 på: juli 20, 2013, 19:37:41 pm » |
|
Senest i går, 5 mil på grusveier opp og til skogs 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #8 på: juli 20, 2013, 19:41:26 pm » |
|
Senest i går, 5 mil på grusveier opp og til skogs  Så det er så langt inne i skaugen du gjemmer moonshine 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #9 på: juli 20, 2013, 19:49:46 pm » |
|
Senest i går, 5 mil på grusveier opp og til skogs  Så det er så langt inne i skaugen du gjemmer moonshine  Munndiare du 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #12 på: juli 22, 2013, 15:55:13 pm » |
|
takk for tips, men å kjøpe ferdig er ikkeno gøy, er å lage noe selv som er gøy, etterpå er moroa over, og neste prosjekt tar over
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #13 på: juli 31, 2013, 21:01:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #14 på: august 01, 2013, 00:03:59 am » |
|
ein t3 syncro må beskjerast litt i kantane for å få sånne under, so antar da må gjerast LITT meir på ein splittbuss:) kortid begynner du? detta blir morro å sjå. heving e jo den nye senkingen
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
rusthaug
Medlem
  
Innlegg: 201
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #15 på: august 01, 2013, 20:49:25 pm » |
|
Kjempe morro, prosjekt tråd også håper jeg?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #16 på: august 01, 2013, 22:19:37 pm » |
|
ingen tråd  litt bilder her og der avogtil, vil ikke ha noe press på meg... kan jo hende jeg må gjøre ferdig en annen først  dette er ikke hogget i stein enda, men er på tegnebordet, og jeg ønsker innspill hele veien frem til byggestart. og videre det ser ut til at det blir, som jeg skriver lengre opp her, bay for og bakstilling, motor er ikke bestemt enda. må og høre litt med de statlige om hva som er mulig å få lov til ift registrering ser for meg minst 20cm opp og brede hjul, ala de jeg linker til over her, kanskje med små gummi skjermbreddere som er skrudd i karosseriet evt rett i dørene foran.. servostyring fra opel astra (elektrisk) eller fra Suzuki. 5 trinns gir fra t3 pga lavt førstegir ettersom jeg har lest meg frem til. waier overføringer til girkassa fra spaken, osv osv ..
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #17 på: august 02, 2013, 20:07:03 pm » |
|
Er 30x9,5 jeg har bak på Bajaen. Målte forskjellen fra original dekkdim fra bakken og opp til senter av hjul med belastning. Bilen vil bli 6-7cm høyere med disse dekkene. Fornuftig med et lavere førstegir. Med en gang jeg tenker på litt offroad føles det som motoren sliter pga "utvekslingen" i dekkene og ønske om lav fart. I motorveifart er det derimot greit med "overdrive"
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
|