mai 04, 2025, 23:04:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål om T4 motor i en 66 modell t1  (Lest 1626 ganger)
dag66
Nybegynner
*

Vis profil

« på: juli 19, 2013, 10:55:08 am »

Ser at dette ble ett for uklart spørsmål.
Jeg vet jo at jeg trenger forgasser, innsug og eksos. Det jeg lurer på er hva som trengs av kjøling/ vifte, kjøleblikk, clutch, svinghjul og om jeg trenger å skjære bort noe i karosseriet for å få plass. Passer den i girkassa ? Passer kjøling fra t1 med tilpasning, eller må alt skiftes ? Hva anbefales av eksos og forgasser hvis jeg sikter på mellom 100-120 hester ?
Hva mener dere som kan dette om t4 motor i stedet for t1 ? Jeg har hørt at t4 motor er mer holdbar, er det noen mening om det der ute. Hvor er det best å kjøpe deler i forhold til pris og holdbarhet ? Har nå fått luksusproblemet at jeg har kommet over både 2 liter og 1,7 liter. Hva er best når man tenker holdbarhet, tilpasning for t1 og for å ta ut mer hester etter hvert ?
Er det fortsatt noe uklart så fyr i vei  Glad

Hva trengs av deler for å sette en t4 motor (2,0 l) i bobla ? Har en 66 modell som jeg tidligere hadde en 1915 t1 i. Tidligere vil sil si 1992. Har nå dratt den ut av garasjen og startet opp den gromme 1300 motoren. Den startet etter andre gangs forsøk og gikk på tomgang  Glad, men er litt skuffet over draget i motoren  Osteaktig Har en 1600 t1 som jeg hadde tenkt å bygge på, men fikk i går tilbud om nevnte t4. Slik jeg har forstått det er denne mer holdbar enn t1 motoren. Har ikke tenkt noen voldsom motor i første omgang, så skal bruke orginal sylindere og topper. Motoren er uten eksos, gassere og deksler. Har heller ikke lyst til å skjære i karosseriet. Må man det for å få plass ? Motor koden er CU0150902. Litt usikker om nullen etter 5 er en D, og det siste tallet kan være noe annet 2. Har bare bilde av motorkode!
« Siste redigering: juli 20, 2013, 21:23:55 pm av dag66 » Loggført
Lars Johansen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: juli 20, 2013, 22:41:35 pm »

Girkasse: du kan enten bruke uorginal 200mm type4 svinghjul. Evt svinghjul fra 1700&1800cc. Disse er 210 & 215mm, din 2liter har 228. I tillegg trenger du nålelager satt inn i svinghjulet pga kortere utgående aksel på type1 kasse.

Kjøling: Her har du flere muligheter. Jake rabys dtm, porschekjøling, csp upright kit.

Priser. Porsche 10000+ dtm 3500+ csp 3500+

De fleste kittene er laget for eldre blokker(med åpen veivhus ventilasjon) enn du har. Porschekjølingen må blokken uansett maskinere.

Sjekk csp sin brukerveiedning, den gir noen svar

Loggført
dag66
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #2 på: juli 20, 2013, 23:29:38 pm »

Takk for svar  Glad vet så lite om det, så det er greit å få gode råd. Kjedelig å starte opp med problemene andre løste for flere år siden.                                                                                                               Da er det kanskje enklere å starte med en 1700. Vet om en med innsprøytning på. 2 literen er kun shortblokk, hvis det er det det kalles når det bare er blokk med innmat. Vet at man kan få støpt kjøling i glassfiber lignende csp i nærheten av der jeg bor.
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: juli 21, 2013, 00:17:58 am »

Takk for svar  Glad vet så lite om det, så det er greit å få gode råd. Kjedelig å starte opp med problemene andre løste for flere år siden.                                                                                                               Da er det kanskje enklere å starte med en 1700. Vet om en med innsprøytning på. 2 literen er kun shortblokk, hvis det er det det kalles når det bare er blokk med innmat. Vet at man kan få støpt kjøling i glassfiber lignende csp i nærheten av der jeg bor.

Har endel type4 deler jeg kan selge. Feks 2liter blokk med åpent veivhus. Har også 2l topper, stående kjøling, 2l topper osv. Holder til på Lillehammer så turen er overkommelig. Slå på tråden om du vil 95868832. Mvh Lars
Loggført
dag66
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #4 på: juli 29, 2013, 23:47:07 pm »

Takker for det. Skal se på noe her en av de første dagene. Hvis ikke det er interessant så ringer jeg deg. Jeg skal forbi Lillehammer om noen uker, så da tar jeg det i tilfelle på samme tur. Hva har du i tilfelle tenkt å ha for det ?
Loggført
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"

Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 30, 2013, 00:40:41 am »

Her er endel nyttig info
 http://www.tunacan.net/t4/
Loggført

Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
dag66
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #6 på: juli 30, 2013, 12:12:05 pm »

Takk for den  Gliser dette var det jeg trengte.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!