mai 04, 2025, 11:52:19 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Motorfjusk i varmt vær! boble 1300 (Lest 1634 ganger)
Arndal
Medlem
Innlegg: 100
Bosted: Levanger, Nord-Trøndelag
Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
«
på:
juli 24, 2013, 11:01:16 am »
Min 63mod boble har fått d med å fjuske fælt i varmt vær..
virker ikke som den får bensin! men er bensin i filter før forgasser.. dør ut under kjøring og kommer plutselig tilbake..
og det virker som det er bare i varmt vær (20-30+ grader), fungerte helt fint ved 10-15 +grader..
motoren er 1300 fra en 67mod!
Noen tips??
stift/kondensator og plugger er skiftet, tror ikke det er tenningsfeil..
Loggført
'66 Boble - Prosjekt
'65 Boble - Delebil
+ 8 volvoer, 1 opel
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
«
Svar #1 på:
juli 24, 2013, 13:44:29 pm »
Kan hende det blir litt for varmt der....og bensinen koker eller bensinpumpen kiler seg..
Alle kjøleblekk, gummitetninger er inntakt og på plass i motorommet?
Er alle bensinslanger fra tanken og til motoren nye og sprekkfrie?
Er tanken ren for bøss og ting/tang?
For tidlig tenning, bøss i kjølesystemet, enderør i eksos som er feilmontert (for langt inn) med mer kan gi varm motor.
Flere årsaker kan finnes. Men du kan jo begynne her...
«
Siste redigering: juli 25, 2013, 23:13:29 pm av Squareback
»
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Arndal
Medlem
Innlegg: 100
Bosted: Levanger, Nord-Trøndelag
Sv: Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
«
Svar #2 på:
juli 24, 2013, 15:00:15 pm »
Takk for tips =)
ja, det virker nesten som bensin koker..
alle blekk er der, slanger i motorrom er nye..
tank ser ren ut igjennom påfyllingen, enderør er korrekt montert..
skal prøve å finjustere tenning og sjekke tanken nærmere
Loggført
'66 Boble - Prosjekt
'65 Boble - Delebil
+ 8 volvoer, 1 opel
svenole
VSN
Supermedlem
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
Sv: Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
«
Svar #3 på:
juli 24, 2013, 16:07:13 pm »
Bensinen i pumpene er ikke laget for eldre motorer pga. tilsetninger som butan osv. Isoler rørene i motor rommet (alum. folie), det vil jeg tro hjelper.
Loggført
Arndal
Medlem
Innlegg: 100
Bosted: Levanger, Nord-Trøndelag
Sv: Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
«
Svar #4 på:
juli 25, 2013, 20:31:12 pm »
Prøvde å isolere slangene, hjalp ingenting..
Tenning sjekket og ok, bensin ser veldig fin ut bensinfiltret som står foran forgasser..
kjører ca 1km, før den fjusker til og stopper.. må da vente litt før å få start og humpe meg videre :p
Loggført
'66 Boble - Prosjekt
'65 Boble - Delebil
+ 8 volvoer, 1 opel
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
«
Svar #5 på:
juli 25, 2013, 21:37:31 pm »
Kan det være coilen som blir for varm når det er varmt ute? Lån en du vet virker og ta en liten prøvetur.
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
svenole
VSN
Supermedlem
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
Sv: Motorfjusk i varmt vær! boble 1300
«
Svar #6 på:
juli 25, 2013, 22:12:44 pm »
Har vel opplevd dette når bensinen blir for varm, gjelder 6 mm bensinrør i motor rom. Også med gammel og stiv membram, overhaling av bensinpumpe. En lur feil som det tok tid å finne var bakelitten mellom pumpe og motor på en 30 hk. Braketten ekspanderte når blokka ble godt varm og pumpa fikk for lite slag og motoren døde ut. Det kan lønne seg og prøve en annen coil. Kondensator er forbruksvare, bare å skifte hver gang stiftene står for tur. Noe tett bensinrør fra tank/krane. Noe som tetter til og fra pga sug. Har du sjekka dette så er det ikke så mye i gen. Greit for hjelpere å vite hvilken motor som står i de er jo ikke like. Lykke til.
«
Siste redigering: juli 25, 2013, 22:24:57 pm av svenole
»
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...